«زیر درخت هاثورن» به کارگردانی ژانگ ییمو کارگردان چینی به عنوان فیلم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان در کره جنوبی انتخاب شد.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره پوسان روز سه‌شنبه اسامی فیلم‌های افتتاحیه، اختتامیه همین طور 13 فیلم بخش مسابقه «جریان‌های نو» این دوره را اعلام کردند.   

«زیر درخت هاثورن» تازه‌ترین ساخته ژانگ ییمو بر مبنای رمانی از آی می ساخته شده است. داستان فیلم در دوران انقلاب فرهنگی در چین دهه‌های 1960 و 1970 روی می‌دهد و درباره رابطه عاشقانه یک زن و مرد جوان با پسزمینه اقتصادی متفاوت است.

ییمو 59 ساله آخرین بار فیلم «یک داستان رشته‌فرنگی ساده» («یک زن، یک مرد و یک مغازه رشته فرنگی») را روی پرده سینماها داشت. او کارگردان فیلم‌هایی چون «قهرمان»، «خانه خنجرهای پران» و «نفرین گل طلایی» است.

امسال در مجموع 308 فیلم در جشنواره پوسان به نمایش درمی‌آیند که در میان آنها 103 فیلم برای اولین بار در دنیا و 52 فیلم برای اولین بار در سطح بین‌المللی روی پرده می‌روند.

هر 13 فیلم انتخاب‌شده برای بخش مسابقه «جریان‌های نو» که به آثار فیلمسازان در حال ظهور آسیایی اختصاص دارد، اولین نمایش جهانی یا اولین نمایش بین‌المللی خود را در پوسان تجربه می‌کنند. فیلم‌هایی از کره جنوبی، تایلند، ویتنام، هنگ کنگ، چین، هند، فیلیپین و عراق در این بخش حضور دارند.

وادا امی طراح لباس ژاپنی که جایزه امی هم در کارنامه دارد، رئیس هیئت داوران بخش مسابقه «جریان‌های نو» است و دیگر داوران عبارتند از کیم یونجین بازیگر زن کره‌ای از سریال «لاست»، یانگ کویی-می بازیگر زن تایوانی، مورالی نائیر کارگردان برنده جایزه دوربین طلایی از جشنواره کن و کریستوفر ترشت رئیس بخش تریبون آزاد سینمای نو جشنواره فیلم برلین.

جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان شامل 11 بخش از جمله Gala Presentation (یا «هدیه جشنواره») است که به نمایش تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازان قدیمی همین طور اولین نمایش جهانی فیلم‌ها اختصاص دارد. «رونوشت برابر اصل» به کارگردانی عباس کیارستمی یکی از فیلم‌هایی است که در این بخش نمایش داده می‌شود.

فیلم‌های «سنگ اول» به کارگردانی ابراهیم فروزش، «لطفا مزاحم نشوید» ساخته محسن عبدالوهاب و «گشر» به کارگردانی وحید وکیلی‌فر از ایران در بخش «پنجره‌ای به سینمای آسیا» جشنواره پوسان روی پرده می‌روند.

«نیوه مانگ» («نیمه ماه») ساخته بهمن قبادی و مستند «همه مادران من» به کارگردانی ابراهیم سعیدی و زهاوی سنجاوی نیز برای نمایش در بخش «برنامه‌های ویژه - سینمای کرد، روح فتح‌نشده» انتخاب شده‌اند. شاهین پرهامی فیلمساز ایرانی مقیم کانادا هم با فیلم مستند «امین» تولید مشترک ایران، کره و کانادا در بخش «زاویه باز - بخش مسابقه مستند» حضور دارد.

بخش مرور آثار سینمای کره و بخش نمایش ویژه فیلم‌های چک به مناسبت بیستمین سال برقراری ارتباط دیپلماتیک بین کره جنوبی و جمهوری چک، از دیگر بخش‌های این دوره جشنواره پوسان هستند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان هفتم اکتبر (15 مهر) در شهر بندری بوسان در جنوب کره آغاز می‌شود و 15 اکتبر (23 مهر) با نمایش فیلم «کاملیا» به کارگردانی چانگ جون-هوان از کره، ایسائو یوکیسادا از ژاپن و ویسیت ساساناتینگ به پایان می‌رسد.

عباس کیارستمی مهمان افتخاری جشنواره پوسان 2010 است و ریاست این دوره آکادمی فیلم آسیا را برعهده دارد که بانی مجموعه برنامه‌های آموزشی است.

پوسان از مطرحترین جشنواره‌های سینمایی در آسیا و تمرکز آن بر معرفی فیلم‌های جدید و فیلمسازان تازه‌کار از کشورهای جهان سوم است.

هالیوود ریپورتر / 7 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 90903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =