۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۷

فیلم سینمایی «وقتی برویم» ساخته فئو آلاداگ از سوی آلمان به عنوان نماینده این کشور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار برگزیده شد.

به گزارش خبرآنلاین، یک هیئت داوری مستقل متشکل از نمایندگان صنعت سینمای آلمان فیلم فئو آلاداگ را به هشت فیلم دیگر که برای معرفی به اسکار در نظر بودند، ترجیح داد.

این هیئت در بیانیه خود از «وقتی برویم» به عنوان «یک فیلم تاثیرگذار، به لحاظ فضاسازی دقیق با فیلمنامه‌ای بسیار خوب» یاد کرد.

آلاداگ این فیلم را با همکاری همسرش تهیه کرده است. «وقتی برویم» اولین بار در دنیا فوریه پیش در بخش پانوراما جشنواره برلین نمایش داده شد و از آن زمان تاکنون به 35 جشنواره بین‌المللی دعوت شده است.

این فیلم آوریل پیش جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه داستانی سینمای جهان نهمین جشنواره ترایبکا را برد و جوایز دیگری هم از جشنواره‌های دیگر دریافت کرده است. «وقتی برویم» همچنین در ماه آوریل برنده دو جایزه بهترین فیلم بلند داستانی و بهترین بازیگر زن (سیبل ککیلی) از جوایز فیلم آلمان شد.

این فیلم در عین حال یکی از سه نامزد نهایی جایزه «لوکس» پارلمان اروپا در سال 2010 است که 24 نوامبر در استراسبورگ به برنده اعطاء می‌شود.

داستان «وقتی برویم» درباره مادری ترک (ککیلی) است که همراه کودک پنج ساله‌اش از استانبول به برلین می‌گریزد.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌ها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار 2011 روز اول اکتبر (9 مهر) است.

از میان فیلم‌های واجد شرایط ابتدا 9 فیلم به فهرست کوتاه نامزدهای بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌‌زبان جوایز راه پیدا می‌کنند و در مرحله بعد پنج نامزد نهایی انتخاب می‌شوند که اسامی آنها 25 ژانویه 2011 (پنجم بهمن) همراه نامزدهای دیگر بخش‌ها اعلام می‌شود.

هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار یکشنبه 27 فوریه 2011 (هشتم اسفند) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.

اسکرین دیلی / 17 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =