عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با حمایت از موضع‌گیری‌های اخیر رئیس مجلس، آن را در جهت دفاع از کیان مجلس کافی و جامع دانست.

"غلامعلی حدادعادل" در گفت و گو با خانه ملت در رابطه با اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر در راس نبودن مجلس اظهار داشت: موضع گیری آقای لاریجانی و باهنر درجهت  دفاع از کیان مجلس  کفایت می‌کند و البته باید تا چهارم مهر که مجلس بعد از تعطیلات آغاز به کار می‌کند راه‌های مناسب‌تری پیدا کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر با بیان اینکه بهتر است در فضای مجلس به این موضوعات پرداخته شود، گفت: ادامه این موضع‌گیری‌ها قطعاً راه مدبرانه‌ای نیست و باید در فضای مجلس در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

پیش از این "علی لاریجانی" مجلس را عامل جلوگیری از تعدی به حقوق ملت دانسته و  آن را برای مقابله با دیکتاتوری در راس امور عنوان کرده بود.

"محمدرضا باهنر" نیز در گفت‌وگویی با تابناک گفت: هیچ تغییری در قانون اساسی ایجاد نشده است که بتواند بحث در راس امور نبودن مجلس را مستقر کند و این سخنان بیشتر توهمات است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، پیش از تغییر قانون اساسی، بنا بر اصل 113 رئیس جمهور تنظیم کننده روابط قوای سه‌گانه بود که مطابق اصل110 قانون کنونی این مسئولیت به رهبری واگذار شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 94447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    0 0
    مجلس درراس اموراست
  • آ.س IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    0 0
    مجلس در راس امور بوده ،هست وانشاءالله خواهد بود بر اساس سخنان امام(ره) و رهبری عزیز ،رئیس جمهور بدانند که وزیری که انتخاب میکنند تا تایید مجلس نباشد وزیر نمیشود و همچنین مجلس میتواند رئیس جمهور را برکنار کند ولی رئیس جمهور نمیتواند مجلس را منحل کند یا حتی یک نماینده را برکنار کند!من نمیدونم تو این شرایط حساس کشور رئیس جمهور چرا چنین سخنانی را میگویند در حالی که رهبر عزیز بر وحدت تاکید دارند اینگونه سخنان از اساس باطل است!