نشست فوری رهبران ادیان ابراهیمی در مرکز اسلامی انگلیس بمنظور محکوم نمودن اهانت به قرآن کریم و هرگونه بی حرمتی به مقدسات پیروان ادیان سه گانه توحیدی اسلام ، مسیحیت و یهودیت برگزار شد.

 به گزارش خبرآنلاین،جمعی از رهبران و صاحبنظران ادیان ابراهیمی عصر روز سه شنبه 21 سپتامبر 2010 بمنظور ابراز انزجار وتنفر خود از هتک حرمت و اهانت به قرآن کریم و همچنین حفاظت از ارزشها و منافع مشترک ادیان توحیدی و جوامع ، در مرکز اسلامی انگلیس گرد هم آمدند تا با صدور قطعنامه ای باورها و اعتقادات دینی خود را به جهان بشریت اعلام دارند.

در این جلسه که گروهی از رهبران ادیان اسلام ومسیحیت ویهودیت و جمعی از صاحبنظران و آزاد اندیشان مذاهب ابراهیمی به ابتکار ودعوت مرکز اسلامی انگلیس گرد هم آمده بودند،حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده مقام معظم رهبری و رییس مرکز اسلامی انگلیس ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین ، اهانت نفرت انگیز به قرآن کریم را تنها ناشی از عمل جاهلانه افرادی  معدود ندانست و آن را توطئه ای از پیش برنامه ریزی شده از سوی عوامل صهیونیزم بین الملل برای ایجاد تنازع ودرگیری میان مسلمانان ومسیحیان برشمرد وگفت: برنامه ریزان پشت پرده با اهانت به مقدسات مسلمین سعی در تحریک عاطفه آنان برای دست زدن به کارهای ناخواسته ای وادارند تا بتواند آنان را در تقویت ادعای دروغین اسلام هراسی در جهان کمک نماید .

رییس مرکز اسلامی انگلیس تاکید کرد عوامل صهیونیزم بین الملل گاه با نوشتن کتاب و گاه باساختن فیلم وگاه با به تصویر کشیدن کاریکاتور در اهانت به پیامبر خدا رسول اکرم (ص) و اکنون با آتش زدن و پاره کردن قرآن مجید و درحقیقت با ضدیّت با معنویت و مقدسات ادیان آسمانی سعی در از میان برداشتن علاقه و ایمان و باور انسانها به دین وخدا را دارند. ولیکن جهان بشریت باید بداند که همین اجتماع کوچک ما رهبران دینی نشانگر ارتباط قوی ادیان ابراهیمی است و نقشه های شوم شیاطین ، هرگز موجب از میان رفتن معنویت ، عقلانیت وخردورزی رهبران وپیروان ادیان آسمانی نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینکه علیرغم توطئه های گوناگون دشمنان اسلام و اشغالگری های استکبار جهانی در کشورهای مسلمان ، روحیه دین باوری مردم مسلمان در ایجاد وحدت هرچه بیشتر در میان آنان افزایش یافته و موجب اظهار تنفر بیشتر مردم از اشغالگران و صهیونیزم شده است ، افزود: مسلمانان نه تنها در غرب بلکه در سراسر جهان ارتباط بسیار خوبی با پیروان دیگر مذاهب ابراهیمی دارند ، و امیدواریم که این نشست نیز بتواند هرچه گسترده تر به ارتباطات مسالمت آمیز میان ادیان ابراهیمی بیافزاید و نقشه های شوم توطئه گران را خنثی سازد.

در ادامه این نشست حاضرین به اظهار نظرات خود در خصوص لزوم حفاظت از ارزشهای معنوی ومنافع مشترک و مقدسات ادیان آسمانی پرداختند و ضمن ابراز تنفر خود از حرکت جنون انگیز آتش زدن قرآن کریم ، این عمل شیطانی را قاطعانه محکوم نموده و در پایان نشست خود قطعنامه ای را به شرح زیر صادر کردند.

 در این قطعنامه کهدر ده بند تنظیم شده آمده است:

  • 1- ما رهبران و صاحب نظران ادیان ابراهیمی و متفکران آزاد اندیش معتقدیم که ادیان ابراهیمی دارای ارزشها ی بسیار مشترکی هستند و می بایستی برای حمایت از این ارزشها و منافع مشترک ؛ مواضع متحدی اتخاذ شود.
  • 2- اگرچه هرمذهبی عقاید ورسوم خود را دارد، ولی هماهنگی میان ادیان امری حیاتی در میان بشریت و ارتباط میان انسانهاست.و درحقیقت این امر از اساسی ترین اصول و آموزه های مذاهب توحیدی وابراهیمی است که دیگر هم نوعان خود را در نظر بگیرد وبا کرامت با آنان برخورد نماید.
  • 3- رفتار کرامت آمیز میان انسانها برای تمامی زمانها امری ضروری است و باید تضمین نماید که کلام ورفتار انسانها نباید هیچگاه موجب وارد آوردن صدمه ، ضرر ، توهین و یا آزار واذیت افراد ویا گروهها در اجتماع باشد و باید به مسائلی که برای آنها ارزشمند تلقی می شود ، احترام کامل گذاشته شود .
  • 4- اگر بی حرمتی به مقدسات مذاهب امری شایع شود ،در اینصورت میزان نا امنی و احساس خطر در میان پیروان مذاهب گوناگون افزایش خواهد یافت .
  • 5- از اینرو مواضع اتخاذ شده توسط بعضی از افراد وگروههای نادان و افراط گرا و آتش زدن قرآن را به شدّت محکوم نموده و اعلام می نماییم که اهانتهای آشکار فقط می تواند موجب برانگیختن احساسات و افزایش درگیری میان گروهها وجوامع بشری شود و از ارتقاء حسن نیت و برقراری صلح و ارتباطات سالم جلو گیری نماید.
  • 6- از آنجایی که اینگونه رفتارهای اهانت آمیز تنها موجب آزار واذیت مردم بخاطر نژاد و رنگ و نحوه زندگی و یا مذهب آنان می باشد و
  • 7- از آنجایی که بی حرمتی وهتک حرمت به اماکن مذهبی وعبادی و قبرستانهای مذاهب مختلف در قانون پیش بینی شده و غیر قانونی است ، و از اینرو اهانت به کتابهای مقدس مذاهب جدی تر ومهم تر از آنهاست ، از اینرو می بایست دولتمردان در این خصوص توجه جدّی نمایند.
  • 8- ما رهبران دینی به نوبه خود مسئول هستیم تا با فعالیت گسترده تر خود ، هرچه بیشتر حفظ منافع عموم را مورد توجه داشته باشیم و از شیوع چنین اعمال و آتش افروزی ها در اجتماع خود که با اصول همزیستی و به هم پیوستگی تناقض دارد ، شدیداً جلوگیری نماییم.
  • 9- ما شرکت کنندگان در این نشست بعنوان نمایندگان مذاهب گوناگون و رهبران ادیان ابراهیمی به پیروان ادیان و مذاهب توصیه جدّی می کنیم که تنفر وانزجار خود را نسبت به فعالیتهای اهانت آمیز به مقدسات دیگر مذاهب بویژه آتش زدن قرآن کتاب مقدس مسلمانان را ابراز داشته و آن را شدیداً محکوم نمایند.
  • 10-ما همچنین امیدواریم شاهد روزی باشیم که حق وحقیقت درتمامی جهان گسترش یابد و بشریت در پرتو آیین الهی و صلح و دوستی با یکدیگر زندگی کنند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 94546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =