مهر: نخست وزیر دولت منتخب فلسطین امروز، اظهارات بی پایه و اساس رئیس جمهوری آمریکا درباره یهودی بودن رژیم صهیونیستی را به معنای تحریف تاریخ دانست.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین امروز، اظهارات بی پایه و اساس رئیس جمهوری آمریکا درباره یهودی بودن رژیم صهیونیستی را به معنای تحریف تاریخ دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، اسماعیل هنیه امروز در خطبه های نماز جمعه در واکنش به سخنان باراک اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: سخنان اوباما درباره یهودی بودن اسرائیل به مثابه تحریف تاریخ و سرزمین تاریخی اعراب و فلسطینی ها است و ما با این امر مخالفیم.

وی خاطرنشان کرد: اقرار به یهودی بودن اسرائیل به معنای نفی حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تهدید آینده فلسطینی های مقیم مناطق اشغالی است.

هنیه با بیان این مطلب افزود : سخنان اوباما هیج ارزش سیاسی برای فلسطینی ها ندارد. وی همچنین از اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون اینکه از ماهیت، پایتخت و مرزهای آن سخن گفته شود انتقاد کرد.

باراک اوباما شب گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که وی تلاش می کند تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی طی یک سال آتی به برقراری صلح دست یابند.

وی گفت: طرفهای فلسطینی و اسرائیلی باید بدون شروط از پیش تعیین شده مذاکرات سازش را از سربگیرند و این مذاکرات هدف آشکاری دارد و آن تحقق راه حل دودولتی و تشکیل فلسطین و کشور یهودی اسرائیل است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 94894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
    0 0
    سوالی که در ذهنم وجود دارد این است که آیا فلسطینیان بعد از نماز جمعه مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا می گویند یاخیر ؟ و دیگر اینکه آیا در راهپیمایی اعتراض به قرآن سوزی شرکت کردند یا خیر؟ اگر جواب این سوالها منفی باشد تردید جدی در همسویی آنان با ایران وجود دارد اینطور نیست ؟
  • امین IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
    0 0
    اتفاقا اکثر تضاهرات های فلسطینیان بعد از نماز جمعه است و شعارهای همیشگیسون هم الموت الامریکا(مرگ بر آمریکا) و کلا کلا آمریکا ( نخیر نخیر آمریکا)است