۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۲

سردار رویانیان رئیس ستاد مصرف حمل و نقل و سوخت صبح امروز اعلام کرد که سهمیه های بنزین برای دوره سه ماه زمستان تغییر نمی کند و به میزان دوره قبل وارد کارت های سوخت می شود.

گروه اقتصادی: سهمیه های بنزین بدون تغییری نسبت به سمهیه های جاری اعلام شد .

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین صبح امروز سردار محمدرضا رویانیان رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت خبر داد که سهمیه خودرو ها و متورسیکلت ها به ترتیب 120 و 36 برای فصل زمستان تعیین شده است .
این در حالی است که پیش از این وزارت نفت از درخواست به این ستاد برای کاهش سهمیه ها خبر داده بود. سردار رویانیان اما ضمن تاکید بر اینکه سهمیه های زمستان مانند فصل پائیز اعمال می شود تصریح کرد : از این پس هرگونه تغییری در سهمیه های بنزین ، با توجه به طرح تحول اقتصادی خواهد بود .
بر اساس آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، متوسط مصرف روزانه بنزین در هفته گذشته 62 میلیون و 34 هزار لیتر بوده است . در حالی که مسوولان وزارت نفت پی در پی خبر از کاهش مصرف بنزین در سطح کشور می دهند اما در استفاده از وسایل نقلیه بنزین سوز تغییری مشاهده نمی شود و از در ماه های اخیر به بار ترافیک شهری به ویژه در پایتخت نیز افزوده شده است. وزارت نفت با در نظر گرفتن آمارهای واقعی از میزان مصرف بنزین در کشور از ستاد حمل و نقل و سوخت کشور درخواست کرده بود که سهمیه خودرو های سواری از 120 لیتر کمتر در نظر گرفته شود.
در حال حاضر ایران با در اختیار داشتن 130 میلیارد بشکه نفت قابل استحصال پس از عربستان سعودی دومین دارنده ذخایر نفت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت به شمار می رود و با این حال یکی از واردکنندگان بنزین به شمار می آید و از ششم تیر سال گذشته  اقدام به سهمیه بندی این فراورده نفتی کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =