ایرنا گزارش داد:

مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، از اکران بین المللی فیلم «بدرود بغداد» خبر داد.


«شفیع آقامحمدیان» افزود: فیلم سینمایی «بدرود بغداد» به کارگردانی «امیر نادری» حاوی نوآوری های جدی سینمایی بود و در تصویربرداری، کارگردانی و فیلمنامه حرف های بسیاری برای گفتن داشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که سبب شد تا ما این اثر سینمایی را برای حضور در اسکار پیشنهاد دهیم موضوع آن بود که حرفی جهانی را مطرح می کرد، زیرا مضمون این اثر سینمایی با فضای اسکار همراه تر است.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی متذکر شد: حضور نیروهای کشورهای بیگانه در منطقه به نام صلح و عدالت و ایجاد ناامنی در کشورهایی همچون عراق از سوی این گروه مهاجم، دغدغه بسیاری از کشورهای همسایه و حتی دنیاست از این رو موضوع این اثر سینمایی برای ما مهم بود.

آقامحمدیان؛ در ادامه از تلاش برای اکران بین المللی فیلم سینمایی بدرود بغداد همزمان با حضور این اثر سینمایی در اسکار خبر داد و یادآور شد: با چند پخش کننده بین المللی برای اکران این اثر سینمایی در چند کشور دنیا صحبت کردیم. حتی «جواد شمقدری» معاون سینمایی وزارت ارشاد نیز در سفری که به آمریکا داشت، درباره حمایت از پخش این اثر سینمایی با برخی دست اندرکاران سینمایی گفت وگو کرد.

وی با اعلام اینکه اکران «بدرود بغداد» در تهران نیز همزمان با برگزاری اسکار و یا کمی پس از پایان این جشنواره خواهد بود، گفت: پس از انصراف خانه سینما از حضور در انتخابات فیلم های اسکاری، «علیرضا سجادپور» مدیرکل شورای ارزشیابی و نظارت با مشورت با جمعی از سینماگران تصمیم به انتخاب فیلم سینمایی «بدرود بغداد» گرفت.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، اکران بین المللی فیلم سینمایی «بدرود بغداد» را بسیار مهمتر از حضور این اثر سینمایی در اسکار دانست و بر تلاش تا تحقق این امر تاکید کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =