شهلا جاهد با ارسال نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار استیذان برای ارجاع حکم قصاص خود شد.

به گزارش اختصاصی خبرآنلاین شهلا جاهد متهم است که در مهر ماه سال 1381 در میدان کتابی تهران حوالی میدان میرداماد و در غیاب ناصر محمد خانی - فوتبالیست معروف دهه گذشته- همسر وی لاله سحرخیزان را به قتل رسانده است. پس از دستگیری در شعبه 1154 به قتل لاله اعتراف کرد و پس از بازسازی صحنه در حضور خبرنگاران و قاضی پرونده روانه زندان شد.

پس از برگزاری چند جلسه محاکمه در شعبه 1154 دادگاه جنایی ، متهم که پیش از این با صراحت به قتل لاله اعتراف کرده بود ، به یکباره تمامی اظهارات خود را انکار نمود و عنوان نمود هیچ دخالتی در قتل لاله نداشته است و در جلسه دادگاه خانواده لاله و ناصر محمد خانی به نیابت از دو فرزند خود، برای شهلا درخواست قصاص کردند که با اعتراض شهلا و وکیل مدافع وی(عبد الصمد خرمشاهی) پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و حکم صادره یعنی به قصاص متهم تایید شد.

اما پس از جنجالهای خبری و ارسال چندین نامه به ریاست وقت قوه قضادیه - آیت الله شاهرودی- پرونده در دفتر نظارت قوه قضائیه از سوی مستشاران مورد بررسی مجدد قرار گرفت و قرار شد پرونده در یک شعبه هم عرض رسیدگی شود. پس از گذشت مدتی پرونده به شعبه 1147مجتمع قضایی بعثت ارسال و قاضی دادگاه نیز حکم دادگاه بدوی را مورد تایید قرار داد.اکنون پس از گذشت 9 سال روز 23 شهریور امسال شهلا با ارسال نامه ای با ریاست قوه قضائیه که اصل آن در دفتر روزنامه موجود است، از رئیس قوه قضائیه خواستار تعیین تکلیف خود شده و بیان کرده است که 9 سال زندان او را خسته کرده است زیرا علاوه بر حکم قصاص وی به سه سال زندان نیز محکوم شده است که اکنون 6 سال بیشتر از مدت محکومیت (3 سال) را در زندان تحمل کیفر می کند.وی تصذیح کرده است در صورتی که پرونده ایرادی دارد نسبت به رفع آن اقدام شود در غیر این صورت حکم استیذان برای اجرای حکم قصاص صادر شود.

گفتگو با وکیل مدافع متهم

عبد الصمد خرمشاهی وکیل مدافع شهلا در ارتباط با نامه ارسالی موکلش -شهلا جاهد- در گفتگو با خبرآنلاین به پرسشهای خبرنگار ما پاسخ داد:

پرونده در چه مرحله ای است؟

وقتی پرونده با 16 مورد ایراد که از سوی دکتر عظیمی گرفته شده بود به شعبه هم عرض درد دادگاه بعثت ارسال شد تا در خصوص این ایرادات بررسی های لازم انجام شود که به این ایرادات توجهی نشد و بعد از اینکه حکم پرونده طبق روال اداری برای اجرای حکم شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال می شد که چنین نشد. وی افزود من انتظار دارم کماکان به 16 مورد ایرادی که مستشاران دفتر نظارت قوه قضائیه در پرونده بدان اشاره کرده بودند مورد توجه مجدد قرار گیرد. تا حقی از موکل من تضییع نشود.

 

آیا در این مدت بعنوان وکیل مدافع ملاقاتی برای جلب رضایت خانواده مرحومه سحرخیزان داشته اید یا خیر؟

بهر حال آنها داغدار هستند و در خواستشان نیز معقول و منطقی است اما شرلیط به گونه ای است که مادر مرحومه لاله با من تماس گرفت و از من ایراد گرفت که چرا از شهلا دفاع می کنم که من در پاسخ عنوان کردم که همانگونه که شما حق در اختیار گرفتن وکیل را دارید متهم نیز می تواند برای خود وکیل اختیار کند. کمااینکه تعدادی از هنرمندان سینما برای جلب رضایت در دادسرای جنایی تهران حضور پیدا کردند که من عنوان نمودم بحث رضایت مطرح نیست. ما تلاش می کنیم ابهامات روشن شود.و از هنرمندان گله کردم که این حرکت آنها در پرونده شبهه ایجاد می کند. اگر پرونده به شعبه اجرای احکام ارسال می شد آنوقت این دوستان می توانستند برای جلب رضایت پیش قدم شوند.

آیا با ناصر محمد خانی هم گفتگو داشته اید؟

خیر با ایشان هیچگونه گفتگویی نداشته ام و ایشان بدفعات در گفتگو با رسانه ها به نیابت از 2 فرزند خود در خواست قصاص کرده است.

بالاخره چه اقداماتی را برای این پرونده و موکل خود انجام خواهید داد؟

منتظر هستیم تا ابهامات بر طرف شود.

فکر می کنید نامه شهلا چه تاثیری در پرونده او داشته باشد؟

من فکر می کنم هیچ تاثیری نخواهد داشت و اگر قرار است مسوولان تصمیم گیری کنند، کار خودشان را انجام می دهند و مسوولان منتظر نامه شهلا نیستند اما این را می گویم موکل من 9 سال است از بهترین دوران جوانی خود را در زندان سپری کرده و اکنون فرسوده و نا امید درخواست قصاص خود را می کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام BH ۱۷:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۳۰
    1 8
    اعدامش کنید بخشایش لازم نیست
  • no name CA ۰۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
    3 0
    be nazare man naser mohammad khani ham be hamin andaze moghaser ast,...edam raahe hal nist,...
  • اکبرحسینی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۲
    1 7
    اگر قرار بود اعدام شود 8 سال پیش اعدام می شد این خانم پارتی خیلی قوی دارد که بعداز 8 سال هنوز دست دست می کنند تا راه گریزی برای تبرئه اش پیدا کنند
  • Keyvan CA ۲۳:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
    2 0
    chera esmeto nemizari tarsoo ke migi edamesh konid. ouni ke bayad edam beshe ... ast na oun zan ke ba shahamat kare nakardaro be gardan gerfte.
  • نیوشا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    5 0
    خجالت بکشید که این همه سنگدل هستید وای به حال شما شهلا رفت اما .......... براتون واقعا متاسفم
  • بدون نام CA ۲۲:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
    5 0
    آقای اکبر حسینی چرا فکر میکنی که 8 سال زندون بودن وهر روز انتظار کشیدن چیز خوبیه که پارتی هم بخواد.خودت یه روزشو طافت داری؟تا حالا یه ساعت شو هم مزه کردی؟چرا راجع به چیزایی که نمیدونین واطمینان ندارین راحت قضاوت میکنید؟
  • سیف الاسلام کیخا IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
    3 1
    ان شا الله خداوند او را در بهشت همنشین فاطمه زهرا(س)کند.دستش از چاره کوتاه است