انفجار کارخانه شیمایی در دالاس باعث ایجاد آتش سوزی غیر قابل کنترل شده و مدارس و کالج های حومه بدلایل نامعلوم تا اطلاع ثانوی تعطیل شده اند.

دیلی میل نوشت: صدای انفجار در جنوب دالاس در ایالت تگزاس شبیه انفجار اتمی بوده و تصاویر پخش شده از تلویزیون محلی حاکی از بوجود آمدن ابر غلیظی از دود بوده که بعد از انفجار کارخانه شیمیایی واکساهاچی در 30 مایلی جنوب دالاس سراسر منطقه را فرا گرفته است.

این حادثه آسیب جانی نداشته اما چندین ماشین آتش نشانی که در حال اطفای حریق بودند، در پی چندین انفجار عظیمی که بعدا رخ داد؛ دچار آتش سوزی شده و از بین رفته اند. مقامات محلی با وحشتناک خواندن انفجار از مردم اطراف کارخانه خواسته اند منازل خود را ترک کرده و مدارس نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل شده اند.

البته دلیلی برای تعطیلی مدارس ذکر نشده اما احتمال نشت مواد شیمیایی وجود داشته و به همین خاطر به مردم دستور داده شده تا خانه های خود را ترک کنند. کالج ناوارو با 2500 شاگرد نیز در نزدیکی کارخانه تعطیل شده است. ابر غلیظی از دود از کیلومترها دور تر به گفته شاهدان قابل مشاهده است و بالگردهای امداد سعی کرده اند تا بتواننداز طزیق هوایی نیز عملیات اطفاء را انجام دهند.

همچنین مردم برای حفظ ایمنی بیشتر درب و پنجره خانه ها را قفل کرده تا از نشت احتمالی مواد شیمیایی در امان باشند. استفانی اوتو که نزدیک محل حادثه رستوران دارد می گوید صداهایی مانند تیراندازی بمدت 15 دقیقه به گوش می رسید و صداها بیشتر شده و بعد بوی مواد شیمیایی احساس شد. وی گفت چندین انفجار عظیم مانند انفجار اتمی به گوش رسید.

/5656

 

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =