پیش از ظهر امروز، محمود احمدی نژاد از 2 داروی نوترکیب و 4 ماده اولیه دارویی تولید محققان ایرانی، رو نمایی کرد.

رییس جمهور دوباره همان سخنانی که چند هفته پیش درباره جنگ بیولوژیک و گسترش بیماری ها از سوی مافیای دارویی داشت  را بیان کرد و گفت: "واقعیتی وجود دارد که بسیاری آن را یا به دلیل تعارف یا ترس مطرح نمی‌کنند. اصل شبکه‌ دارویی دنیا در دست گروه معدودی است و در این زمینه نقلی وجود دارد که پشت این موضوع صهیونیست‌ها هستند. ما هم این موضوع را قبول داریم، آنها به ملت‌ها فشار می‌آورند، چه بسا که بسیاری از اوقات بیماری را ترویج می‌کنند تا بتوانند داروهای خود را بفروشند."

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که چگونه است که در مراکز بی‌بند و باری دنیا بیماری‌هایی مانند ایدز زیاد نیست یا بسیار اندک است و این بیماری در جاهایی رواج می‌یابد که بیشتر مراعات می‌کنند؟ گفت: "این موضوع طبیعی نیست، تولید و انتشار میکروب بیماری در آزمایشگاه‌ها یک جنگ بیولوژیک است که با برنامه‌ریزی دقیق و مرحله به مرحله در حال اجراست."

او گفت:  "امروز باید تلاش کنیم تا در تولید دارو و تجهیزات پزشکی به صدر دنیا برسیم و این موضوع نه تنها به ملت خودمان بلکه به تمام ملت‌های جهان کمک خواهد کرد تا از سیطره‌ی مافیای دارویی نجات یابند. انتظار داریم فاصله زمانی تولید داروهای جدید کوتاهتر شود، امید است با تلاش دانشمندان و محققان کشورمان بتوانیم سالانه بیش از 10 داروی جدید در کشور تولید کنیم که در این راستا دولت علاوه بر پیگیری، پشتیبانی‌های لازم را نیز انجام خواهد داد."

اما نکته جالب سخنان احمدی نژاد، تعریف و تمجید از زنان کابینه بود. آنطور که ایسنا گزارش داده است، پیش از سخنرانی رئیس جمهور مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت و نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سخنرانی کردند که سخنانشان طولانی شد. درواکنش هنگامی که محمود احمدی‌نژاد خواست سخنرانی کند، به شوخی گفت: "اکنون ایام شادی است و می‌توان یک شوخی کرد. بعضی‌ها می‌گویند که کار را به دست خانم‌ها ندهید، چون همه‌ فرصت‌ها را می گیرند؛ ولی ما خوشحالیم که خانم‌ها دستجردی و سلطانخواه جدی، منظم و با انگیزه و بسیار خوب حوزه‌ کاری خود را مدیریت می‌کنند و ما شاهد دستاوردهای آن هستیم."

عکس ها: ایرنا، ایسنا و پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت

4747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mehran CA ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    5 0
    اخه این مسئله ی پیش پا افتاده چی داشت که عنوانش کردید
  • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    1 0
    از بي خبري رو به اين خبر ها آوردين؟؟