تعطیلات عید برای بسیاری از مردم با مهمانی و سفر و استراحت همراه است و در عین حال هر ساله بسیاری از خانواده‌ها را داغدار می‌کند و عزیزانشان را در جاده‌ها از دست می‌دهند.

فهیمه حسن میری: اعلام آمار کشته‌شدگان تصادف‌های جاده‌ای، به‌ عهده سازمان پزشکی قانونی است و با این که این سازمان هنوز اطلاعات دقیقی درباره کشته‌های ناشی از تصادفات نوروزی سال 91 منتشر نکرده و باید منتظر اعلام خبرهای قطعی درباره کاهش یا افزایش تصادفات و کشته‌های ناشی از آن از این سازمان باشیم، اما خوشبختانه آمارهای منتشر شده دیگر، از کاهش کشته‌های تصادفات خبر می‌دهند.

انگار امسال اخطارها و توصیه‌ها به رانندگان، افزایش جریمه‌های رانندگی و سختگیری و نظارت ماموران راهنمایی و رانندگی بیشتر جواب داده است به طوری که برآوردها نشان می‌دهد رقم کشته‌های تصادفات نوروز 91، به 1066 نفر رسیده است. فرمانده راهنمایی ‌و رانندگی کشور اعلام کرد که تعداد حوادث ترافیکی منجر به فوت در بخش نخست سفرهای نوروزی به 2/11‌ درصد کاهش نسبت به سال قبل رسیده است. تعداد کشته‌های حوادث ترافیکی نوروز سال 90 بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی 1200 نفر اعلام شده بود که با احتساب کاهش 2/11‌ درصدی، این عدد به رقم یک‌هزار و 66 نفر می‌رسد.

در این اینفوگرافیک می‌توانید نگاهی داشته باشید به آمارهای منتشر شده توسط سازمان پزشکی قانونی و مقایسه آمار کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی در نوروز طی چند سال اخیر در شهرهای مختلف کشور.

 

 

47234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عليرضا IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    5 0
    ظاهرا استان فارس از همه جا بيشتر كشته ميده!!! من فكر ميكردم كه شمال اينطوري باشه
  • عليرضا IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    5 1
    ظاهرا استان فارس از همه جا بيشتر كشته ميده!!! من فكر ميكردم كه شمال اينطوري باشه
    • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
      3 1
      بخاطر جاده های استان فارس می باشد که مسئولین هیچ فکری به حال این جاده ها نکرده اند بسیاری از مسیرهای جاده دو طرفه و حتی فاقد شانه راه می باشد که فکر می کنم در بدبخت ترین کشورها دیگه حداقل شانه راه وجود داشته باشد افسوس و هزار افسوس از دست این مسئولان که جان هموطنان برایشان پشیزی ارزش ندارد
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    2 3
    استان چارمحال و كهكيلويه هم احتمالا چون هيچكس نميره تلفات نداره