رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران روایتی ناگفته از صدمین سفر استانی رئیس جمهور دارد.

عباس سلیمی نمین در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه تلاش های دولت برای اینکه کارهایش را در معرض دید قرار بدهد و بزرگنمایی کند امری مرسوم است تصریح کرد: چیزی که قابل تامل است برخی اقدامات خاص در جریان صدمین سفر استانی رئیس جمهور است.
وی افزود: طی چند روز اخیر تماس های زیادی از سوی دانشجویان و چهره های سیاسی مشهد داشته ام که روی سخنشان با صدا و سیما بوده که «خودمان در محل سخنرانی رئیس جمهور در مشهد حضور داشته ایم ولی جمعیتی که تلویزیون از حضور مردم در صحن جامع رضوی نمایش داد با واقعیت منطبق نیست.»

وی افزود: بررسی هایم نشان می هد که خبرنگار محترم رسانه ملی تصاویری را از سفر قبلی آقای احمدی نژاد عاریت گرفته است تا نمای دیگری را ارائه دهد.
عباس سلیمی نمین با تاکید بر اینکه رسانه ها باید نبض جامعه را نشان دهند تصریح کرد: رسانه ها وظیفه دارند اگر رئیس جمهور کار درستی انجام داد نشان دهند چه واکنشی ایجاد شده و مردم چه استقبالی از این کار درست می کنند و اگر هم دولت کار ناصحیح و خلافی انجام داد مردم چه موضعی می گیرند.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما بر خلاف بسیاری از کشورها سنجشی از آرای عمومی درباره مواضع مسئولان دولتی نداریم اظهار داشت: رسانه ها در بسیاری از کشورها بلافاصله در مقابل هر موضع گیری مسئولان نبض جامعه را بررسی می کنند که به چه میزان رئیس جمهور و یا نخست وزیر افزایش و کاهش محبوبیت داشت ولی در کشور ما چنین مکانیزیمی که مشخص شود فلان اقدام به محبویبت رئیس جمهور افزوده و یا محبوبیت او را کاهش داده وجود ندارد.
عباس سلیمی نمین تصریح کرد: وقتی رسانه وظیفه خودش را به درستی انجام دهد مسئولین استنباط صحیحی از میزان موفقیت، محبوبیت و گلایه های مردم از مواضع آنها پیدا می کنند.
وی با تاکید بر اینکه «بخشودنی نیست» که رسانه ملی تصویری غیرواقعی از استقبال مردم از رئیس جمهور را نشان دهد خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما گفت: از آقای ضرغامی درخواست دارم با خبرنگاری که این کار را کرده برخورد شدید ادری شود چون این کار اعتماد به رسانه ملی را کاهش می دهد.
وی افزود: رسانه ملی نباید دستخوش چنین مسائلی باشد چرا که بالاترین جایگاه رسانه ای کشور در دستان رسانه ملی است و قطعا اعتماد مردم باید به او در بالاترین حد باشد.
سلیمی نمین با اشاره به اینکه «آقای احمدی نژاد در سالهای اخیر مواضعی داشته اند و از یک جریان مساله دار و انحرافی حمایت می کنند که مردم نمی پسندند» تصریح کرد: باید واکنش مردم به ایشان و دیگران مشخص باشد.
سلیمی نمین افزود: اینکه افرادی به هر دلیلی در انعکاس موضوعاتی همچون استقبال از رئیس جمهو در مشهد دخالت کند تبعات منفی دارد و می تواند سنت شود و نتیجه آن اصلا خوب نیست.
وی گفت: اگر مسئولی بفهمد جامعه چه واکنشی نسبت به اقدامات و تصمیم گیری های او دارد می تواند خود را اصلاح کند.
سلیمی نمین با اشاره به اقدام انجام شده از سوی رسانه ملی افزود: اگر دلسوز هم هستیم و گرایش به یک مسئول اجرایی داریم باید واقعیت را منعکس کنیم تا او واقعیت ها را از جامعه بپذیرد .
وی از رئیس سازمان صدا و سیما خواست: مدیریت رسانه ملی تحقیقی جدی کند و اگر چنین موضوعی صورت گرفته و مغایرتی میان استقبال کنندگان با آنچه روی آنتن فرستاده شده وجود دارد به ملت توضیح بدهد.
/2727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    شاهد از غیب رسید. حالا یک بار صداوسیما این کار رو انجام داده صد بار که نکرده؟؟؟
    • ساشا IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      4 2
      واقعا خیلی جالبه. صدها نکته و اشکال دیگر در صدا و سیما رخ میدهد و اخبار آن در رسانه های کوچیک و بزرگ بیگانه پخش میشود. ولی جالب است حالا شما در مورد این موضوع نکته بین شدی؟
  • بدون نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    من شاغل در محدوده ای هستم که در مسیر استقبال از رئیس جمهور احساس کردم تعداد بچه های راهنمایی و ابتدایی که با اتوبوس آورده بودند بيشتر از تعداد مردم بود
  • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    صدا و سیما و قلب واقعیت ...........
  • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    زیر عکسها که نوشته چهارمین سفر....یعنی تصاویر سفر چهارم رو واسه سفر صدمش گذاشتن؟
    • بدون نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      84 5
      چهارمین سفر به خراسان رضوی
  • متولد ماه مهر IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    بالاخره یکی پیدا شد که این موضوع رو مطرح کنه
    • بدون نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      30 6
      ايشون مصونیت دارن؟
  • محمد م IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    جمعیت مشهد قبل از عید امسال از مرز سه میلیون نفر گذشت. تازه اون هم تو حرم که به صورت پیش فرض بالاخره زوار هم هستن. البته من نمی دونم کلا چرا روسای جمهور وقتی میان مشهد میرن حرم سخنرانی؟ اگه سخنرانی برای مردم مشهد هست بذارید یکی ازمیادین بزرگ شهر یا استادیوم خاصی اما علت این استقبال کم، به جز دلایل اقتصادی وسیاسی که همه مردم انتقاد دارن بی عدالتی واضحیه که در حق مشهد شده سال های سال و این بار هم بیشتر ازهمیشه. مشهد مظلوم ترین شهر کشوره چرا که کمترین اعتبارات دولتی در قیاس بابقیه کلان شهرهارو بهش میدن اونم در حالیکه مشهد با ختلاف زیادی دومین شهر کشوره. 90درصدسرمایه گذاری تو مشهد مال بخش خصوصیه و دولت حق قانونی مشهد رونمیده
    • احمد رضا IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      40 28
      برادر من بزرگترين صحن امام رضا (ع)صد هزار متر مربع وسعت داره آخه چه جوري در هر متر مربع 30 نفر جا ميشند كه سه ميليون تو صحن بودند در يك زمين استاندارد فوتبال كه حدود هفت هزار متر مربع هست به زور ده هزار نفر جا ميگيره
    • جلیل IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      3 17
      حرم مقدسه واسه همین روسای جمهور اونجا میرند سخنرانی
    • حمید RU ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      21 1
      آقای احمدرضا وتمام دوستانی که به ایشون مثبت دادید اول مطلب رو درست بخونید بعد اظهار نظر کنید، آقا محمد گفته جمعیت شهر مشهد از مرز 3 میلیون نفرگذشته نه اینکه توی حرم سه میلیون آدم بودند
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    بسم الله این سفرهای استانی اقدام خوب بود ولی هیچ تغییر و یا مصوبه ای ندیدیم که در استان ما به اتمام برسه. فقط هزینه اضافی بود که آقای احمدی نژاد روی دست استاندارها میگذاره دورخ قبل که به شهر ما اومدن بالغ 200 میلیون فقط صرف تبلیغات و پذیرایی از هیت دولت شده بود. من واقعا دلیل این استقبال ها هارو نمیدونم؟
    • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      30 3
      اینها خوبیه؟!
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    همین صدا سیما! هیچ وقت مستندی از پیشرفت تکنولوژی و علم غربی ها و ساخته های اونها رو نشون نمیده!!! فقط حیات وحش و راز بقا! و چند تا چیز پیش پا افتاده!!
  • بدون نام DE ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    39 10
    محاله محاله محاله ...
  • بدون نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    70 4
    یعنی این آقا واقعا فکر میکنه یه خبرنگار سر خود اینکار رو کرده؟! و محبوبیت احمدی نژاد فقط به خاطر مشایی کم شده؟!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    74 2
    صدا و سیما نکات قابل توجه دیگری هم دارد اگر دقت داشته باشید!!!!!
  • بهنام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    38 7
    استقرار همه صنایع بزرگ و مادر دولتی تو اصفهان، خرج کردن از کیسه بیت المال برای اصفهان، اختصاص 100میلیارد تومان پول برای سالن اجلاس اصفهان، بعد ازاصفهان هم که شهرهای تبریز و اراک و قزوین که همه صنایع دولتی رو گرفتن. اون وقت سهم مشهد با جمعیتی دو برابر اصفهان از امکانات دولتی چی؟ هیچی فقط یه نیگا به مصوبات این سفر یک هفته ای دولت به مشهد بندازید. درحالیکه 50درصد جمعیت استان تو مشهده، کمترین و خنثی ترین مصوبات متعلق به مشهد شده اونم درحالیکه تو همین مصوباتی هم که اسم مشهده سهم مشهدی ناچیزه و اصلا ربطی به مشهد هم نداره، مثلا احداث آزادراه اصفهان قم تهران مشهد یا قطار سریع السیر که خب بیشتر نفعش مال بقیه س.
    • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      19 5
      كلا تو اين كشور بغير از تهران واصفهان بقيه استانها نسبت به توزيع امكانات و بودجه معترض هستند . لطفا مشهديها روي اين موج سوار نشن .استانهاي محرومي مثل ايلام،چهارمحال وبختياري، كهگليويه وبوير احمد، كردستان،سيستان ... مطمئنا نسبت به اين وضعيت بيشتر گلايه دارند
  • مشهد یادگار توس IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    26 1
    اصولا دولتها برای مشهد چه کردن؟ به هیچکدوم از مشکلات مشهدمشکلات تو این سفر پرداخته نشد : بحث حاشیه نشینی 900هزارنفر تو مشهد، بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم که سالهاست با بی توجهی دولتها داره خاک میخوره و کمبوداعتبار هست، دولت با اختصاص 2میلیارد تومن!!!! برای بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم نشون داد که یا شوخی شون گرفته دولتی ها یا انگار اصلا تو باغ نیستن، نمیدونن که با این پول یه روستا رو هم نمیشه بازسازی کرد چه برسه به پایتخت معنوی ایران و شنیدم که شورای شهرمشهد گفته همین رو نده سنگین تره. شاید برآورد درستی از قضیه ندارن بحث حریم مشهد،مترو ، یا بحث ورزش خراسان که چرا مثه بعضی استان های خاص حقی از بودجه بیت المال نداره
  • بدون نام US ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    47 1
    حرف اقای سلیمی نمین کلمه الحق است مشروط به آنکه یراد به الباطل ئنبالش نباشد/ برای اطمینان ، ایشان اگر این کامنت را می خوانند پیش خودشان به چند سوال پاسخ دهند اگر هم خواستند پاسخ ها را علنی بگویند تا ما هم بدانیم چون این روزها اینگونه انتقادها باب شده است. 1- آیا بار اول است که صدا و سیما چنین کاری می کند؟ ممکن است اقای سلیمی نمین نشنیده باشند قبلا این کار شده باشد ولی به عنوان یک محقق تاریخ باید در اينباره تحقیق کنن
  • بدون نام US ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    31 3
    ادامه نظر ارسالی قبلی 2-با توجه به بسیج امکانات عمومی و بیت المال برای برگزاری جنین استقبالهایی که شما هم خبر دارید چه هزینه ای دارد آیا کم و زیاد بودن جمعیت استقبال کننده می تواند معیاری واقعی برای محبوبیت افراد باشد؟ 3- نظر آقای سلیمی نمیم با تعطیل کردن این گونه استقبالهای پر هزینه و توسل به راه کارهای علمی تر برای سنجش محبوبیت مسئولان چیست؟ از کجا باید شروع کرد؟ 4- آیا وقتی نمی توان کلمه حقی گفت که باطل از ان مستفاد نشود سکوت بهتر نیست؟
  • خواجه نصیر طوسی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    25 3
    یه نگاه به گذشته پرافتخار طوس و بزرگان و مفاخر ومشاهیر مشهد بندازید، به هنرمندان و دانشمندان و سیاسیون و چهره هایی که ازاین شهر بلند شدن. حالا یه نیگاهی هم به امکانات فرهنگی دولتی مشهد بندازید. فقط 5 سالن سینما ! درسته که دانشگاه بزرگ فردوسی رو داریم ولی درحالیکه شهرهایی مثه اصفهان و تبریز و شیراز دانشگاه دولتی صنعتی دارن چرا سهم مشهد از دانشگاه سراسری فقط یکی هست؟ الان که همه دنبال اینن که نقش جهان ساخته بشه، کسی یادی از استادیوم ثامن مشهد نمیکنه که مصوبه ساخت فاز دوم یا پیست های مختلف و سالن هاش سال هاست داره خاک میخوره. البته خب حق هم دارین ما که تیمی نداریم که تو لیگ های مختلف ورزشی شرکت داده بشه پژوهشکده رویان وسال اجلاس و هزارجور امکانات دولتی تو اصفهان، ولی مشهد خودش باید بسازه
    • بدون نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      24 0
      چرا در مورد تعداد نماینده های مجلس نمی گویید، مشهد دومین شهر ایران است آن هم با یک میلیون بیش از اصفهان و 1/5 میلیون بیش از تبریز، تعداد نماینده هر سه شهر 5 نفر در مجلس. آنو قت می خواهند تعداد نماینده های تبریز را زیاد کنند. اگر جمعیت مشهد به تهران (تهران با 30 نماینده مجلس) را حساب کنید مشهد باید 9 نماینده در مجلس داشته باشد. آیا شما یک کارخانه بزرگ دولتی در مشهد می بینید؟ و ........
    • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      21 1
      آفرین. دقیقا موافقم. تازه تبریز که 6 تا نماینده هم داره. و اصفهان هم 5 تا. در حالیکه مشهد و کلات روی هم 5 تا که اونم یکی دوتاش نماینده آستان قدس هستند که البته مشهد تو این سالها کم از بی توجهی آستان قدس ضربه نخورده. ضمن اینکه اگه آمار رسمی جمعیت تهران رو حساب کنید. تهران 7میلیون وخرده ای نفر جمعیت داره و با این احتساب مشهد نصف تهران جمعیت داره ولی آیا 15 نماینده تو مجلس داره؟ تازه از اعتبارات مشهد و حق مردم مشهد برای خدمات به زوار هزینه میشه. تا وقتی که دو سال پیش و سالروز 8.8.88 اومدن و یه چیزی رو به سام بودجه زیارت گذاشتن که البته تو اون هم قم و شیراز رو هم کنار مشهد قرار دادن. حالا ببینین این بودجه به کجا رسید. صرف ساخت استراحتگاه بین راهی میشه یعنی بازم سهم مشهد هیچی
    • بدون نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      19 3
      همون پنج نماينده تا به حال چه گلي به سر مشهد زده اند؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    85 1
    شما تا پارسال حامي احمدی نژاد نبودين؟
    • بدون نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      13 0
      درسته خود خودشه
  • بدون نام US ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    22 97
    چرا اين قدر از احمدي نژاد غيض دارين؟
  • بدون نام US ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    خدا ازتون نگذره که مدام ايراد بني اسرائيي مي گيريد.
  • مهدی IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    13 38
    " از آقای ضرغامی درخواست دارم با خبرنگاری که این کار را کرده برخورد شدید اداری شود چون این کار اعتماد به رسانه ملی را کاهش می دهد.
  • کامران GB ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    16 15
    این کار اصلا پسندیده نیست، ولی‌ همه جای دنیا کم و بیش اتفاق می‌‌افته ولی‌ خیلی هوشمندانه تر که صداش در نیاد. هیچ رسانه ی بی‌طرفی وجود نداره حتا همین خبر انلاین که تلاششو می‌کنه ...
  • نمو IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    9 38
    این حرفها نشان دهنده عمق کینه شماها به احمدی نژاده که داره خالصانه و مخلصانه کار میکنه
  • کارشناس US ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    11 18
    جناب سلیمی نمین باز مثل همیشه تندروی کرده اند زمانی از نظر ایشان احمدی نژاد شایسته ترین فرد برای ریاست جمهوری بود بعدها به دلایلی که جنابشان بهتر می دانند که یکیش براورده نشدن خواسته تصدی یک وزارت فرهنگی است به مخالف تبدیل شدند و باز هم تندروی می کند ، وقتی تصویر زنده پخش می شود به صد دلیل مخلوط کردن واستفاده از تصاویر آرشیو کاملا مشخص می شود چون حداقل رنگ تصویر و زاویه دوربین تفاوت را نشان می دهد .مسئله دیگر اینکه حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام همیشه همین جمعیت را دارد بخصوص وقتی که مقامی بیاید چون بخشی را انحصاری می کنند جمعیت متراکم می شود.
  • احمد IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    3 6
    *استدلال سلیمی نمین جالب است که میگه چند نفر دانشجو از مشهد زنگ زدن!* شبیه استدلالهای فتنه گرها برای تقلب همچون استدلال عروس آذربایجان و داماد لرستان !!! *این بی سودی هست که حتی نمی دونه پخش مستقیم ربطی به خبرنگار نداره بلکه مدیر پخش اگر تخلفی صورت گرفته باشد، باید مجازات بشه ! :)* جالبه، برخی دیدن مردم برای نوکرشان سنگ تموم گذاشتن، و حالا با این کارا میخوان انتقام بگیرن از کی ؟! مطلب خبر آنلاین : http://khabaronline.ir/detail/214237/politics/government همین تصاویر زنده از روی تلویزیون که خبرآنلاین گذاشته با این تصاویر مقایسه کنید : http://www.qudsonline.ir/NSite/FullStory/Photo/?Id=47544 http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=1391022
  • احمد IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    6 2
    ادامه لینکها : http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=13910221000665 http://www.irna.ir/Display.aspx?NID=080124477 http://president.ir/fa/37557 http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1598873
  • حسن IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    11 6
    آفرین بر جسارت و شجاعت آقای سلیمی نمین که حقیقت را فدای مطامع باندی و گروهی نکرد
  • بدون نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    12 1
    من کاری به این نظر آقای سلیمی نمین ندارم اما در کل ایشون هر چند وقت یکبار سعی میکنن یا با توپیدن به آقای هاشمی یا احمدی نزاد خودشون رو تیتر اول خبرهاکنن
  • افسانه CN ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    14 0
    جناب سلیمی نمین می توانند از داماد محترمشان که خبرنگار صداوسیما هستند و در برخی سفرها رئیس جمهور را همراهی می کنند سوال و تحقیق دقیق تری کنند
  • محسن IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    10 28
    یک نگاه به این عکسه بندازید ایا این استقبال دروغه اینقدر کینه نداشته باشید http://www.dolat.ir/Images/News/Larg_Pic/21-2-1391/IMAGE634722707673812688.jpg http://www.dolat.ir/Images/News/Larg_Pic/21-2-1391/IMAGE634722707691440719.jpg http://www.dolat.ir/Images/News/Larg_Pic/21-2-1391/IMAGE634722707693312722.jpg
  • ممدجون IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    9 27
    من بودم شلوغ بود.....
  • بدون نام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    10 28
    به نظر شما مثلا مسئولی که در مراسم دارد با مردم صحبت می کند تعداد مردم را نمی فهمد و با دیدن تلویزیون تعداد را می فهمد؟؟ واقعا برای تخرییب احمدی نژاد بهتر از این راهی یدا نکردید آقای سلیمی نمین راست دین و غیرمنحرف؟
  • بدون نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    4 1
    ایکاش همیشه از حق وصداقت دفاع شود کجای کاری راستی ودرستی خیلی وقته از ایران سفر کرده