اوباما برای احیای اقتصاد آمریکا در طول 4 سال ریاست جمهوری 3 طرح نجات ارائه کرد که تأثیرات مهمی بر اقتصاد آمریکا داشت.

اوباما در حالی خود را برای زورآزمایی در مقابل رقیب جمهوریخواه خود آماده می کند که همچنان زیر فشار انتقادات حزب رقیب علیه عملکرد اقتصادی دولتش است. با این حال آمار اقتصادی حاکی از آنست در دوران ریاست جمهوری آمریکا هم به میزان قابل توجهی از نرخ بیکاری کاسته شده و هم رشد اقتصادی شاهد افزایش بوده است. 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامۀ لاکروا چاپ پاریس، اوباما برای احیای اقتصاد آمریکا در طول 4 سال ریاست جمهوری 3 طرح نجات ارائه کرد که تأثیرات مهمی بر اقتصاد آمریکا داشت. این طرحها عبارتند از:
-در فوریه 2009 رئیس جمهور آمریکا یک طرح 787 میلیارد دلاری را به امضاء رساند که شامل کاهش مالیات(به مبلغ 287 میلیارد دلار) و برنامه هایی برای هزینه های عمومی و همچنین زیرساختی کشور بود(به مبلغ 500 میلیارد دلار). با این طرح اوباما امیدوار بود که در آمریکا نزدیک به 3.5 میلیون شغل را در طول 2 سال ایجاد و یا نجات دهد.
-کمک به صنعت اتومبیل سازی از دیگر اقدامات اوباما در زمان ریاست جمهوری اش بود. در سال 2009 دولت اوباما به نجات صنعت اتومبیل سازی آمریکا(جنرال موتورز و کریسلر) آمد و مبلغ 81 میلیارد دلار در قالب وام و کمک در ازای احیای توان اقتصادی آنها به این شرکتها اختصاص داد. جنرال موتورز و کریسلر متعهد شده بودند که بیلان فعالیت خود را در بهار 2009 به دولت آمریکا و همچنین کانادا و ایالت آنتاریو که در این کمک مشارکت کرده بودند، ارائه دهند.
- کمک به مالکان از دیگر طرحهای نجات اوباما بود: در سال 2009 دولت صندوقی را با نام هامپ (HAMP) با ذخیرۀ 50 میلیارد دلار با هدف کمک به خانوارهای تحت فشار قروض مالی تأسیس کرد. اما به دلیل پیچیدگی های موجود تنها 3 میلیارد دلار آن هزینه شد.

اینفوگرافیک ذیل وضعیت اقتصادی آمریکا(اعم از میزان بیکاری، رشد اقتصادی و ...) را به تصویری کشیده است:

 

ترجمه: زهرا خدایی

 

31263

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    13 0
    ايرانم به صورت واقعي بزارين
  • بدون نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    20 0
    قربانت یک اماری هم از دولت خدمت گذار بده من بگم 8 سال پیش سکه نود هزار تومان الان یک میلیون سیصد هزار تومان یک سال پیش هزار و دوییست تومان برابر یک دلار الان سه هزار و سیصد تومان مساوی یک دلار