یک هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، صادرات و سرمایه گذاری شرکتها کاهش و رشد اقتصادی افزایش یافته است.

یک هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است. بعد از انتشار ارقام و آمار روز جمعه پیرامون رشد اقتصادیِ سه ماهۀ سوم سال جاری، میت رامنی، نامزد جمهوریخواه آمریکا همچنان سعی دارد بیلان اقتصادی اوباما را زیر سوال ببرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو، طبق گزارش منتشر شده، اقتصاد آمریکا در ریتم سالیانۀ خود 2% یعنی با سرعتی بیشتر از سه دوم(1.3%) افزایش یافته است. با این حال این رقم به میزانی نبوده که بتواند آمار بیکاری را تا اندازه ای کاهش دهد. از این رو به اعتقاد میت رامنی: "باراک اوباما راهکاری برای مقابله با چالش های موجود ندارد".
میت رامنی در پاسخ به این مسئله که دموکراتها اقتصاد ویران دوران بوش را به ارث برده اند، می گوید: دموکراتها تنها اقتصاد پرچالش را به ارث نبرده اند، بلکه بزرگترین ملت تاریخ جهان را نیز به ارث برده اند، اما کاری که آنها با میراث مورد نظر کردند، بحرانی تر کردن مشکل موجود بود. با این حال از نظر دموکراتها، آمار منتشر شده در روز جمعه حاکی از آن بود که اقتصاد آمریکا بعد از بحران بزرگ، در حال احیاست.
گفتنی است رشد اقتصادی آمریکا در سومین سه ماهۀ سال جاری با مصرف خانوارها 2% افزایش یافته است. آمریکایی ها با توجه به بهبود وضعیت بازارهای معامله و افزایش قیمت مسکن تا اندازه ای نسبت به بهبود اوضاع امیدوار شده اند. به گونه ای که آمار فروش اتومبیل از مارس 2008 از افزایش برخوردار بوده است. اما صادرات در آمریکا به دلیل بحران یورو، بدهی اروپا و همچنین کاهش رشد اقتصادی چین از کاهش برخوردار بوده است(1.6-%)
رقم بیکاری در آمریکا نیز بخش قابل توجهی از گزارش منتشر شده در روز جمعه را تشکیل می دهد. این در حالی است که نرخ بیکاری در ماه سپتامبر زیر رقم سمبولیک 8% جمعیت فعال قرار داشت؛ یعنی کمتر از رقمی که باراک اوباما قدرت را در آمریکا در دست گرفت.
نمودار ذیل رشد اقتصادی آمریکا را به تصویر کشیده است:

 

 

 26339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =