پکن، یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود و حالا دوباره آلودگی هوا در این شهر به مرز بحران رسیده تا جایی که هاله‌ای از دود این شهر را در بر گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، فعالان محیط زیستی این شهر احتمال می‌دهند آلودگی شدید هوا تا سه شنبه ادامه داشته باشد و به مردم این شهر توصیه می‌کنند تا حد امکان در فضاهای باز حاضر نشوند.

آسوشیتدپرس به نقل از مرکز کنترل کیفیت هوای پکن گزارش داد این آلودگی هوا که از دیروز شروع شده، از سال گذشته تا کنون سابقه نداشته و مهی که در هوا وجود دارد باعث شده حتی تردد در این شهر مشکل شود.

شاخص کیفیت هوای شهر پکن که از روز جمعه تا کنون بررسی شده، بین 176 تا 442 بوده که نشان دهنده حجم غیر مجاز و بیش از اندازه ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای این شهر است.

بنابر اعلام مرکز کنترل کیفیت هوای پکن، در صورتی که شاخص‌ها به 50 یا زیر آن باشد، هوا پاک است و حالا با رسیدن شاخص ها به شرایط بحران یعنی 301 تا 500 مردم از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل منع شده‌اند.

شاخص آلودگی هوا در پکن در روز جمعه به 300 رسیده و پیش‌بینی می‌شود این آلودگی‌ها به شاخص 500 هم افزایش یابد.

آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی چین و به ویژه پکن به شمار می‌رود و علاوه بر خسارات اقتصادی فراوان که به این شهر وارد می‌کند، سالانه صدها هزار نفر بر اثر آن جان خود را از دست می‌دهند اما تاکنون راهکار موثری برای رهایی از آن انجام نشده است.

عکس ها: رویترز، خبرگزاری فرانسه

47234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرستو عینعلی US ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    7 0
    خوب بود ولی باید بیشتر کار میشد.
  • بدون نام US ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    10 3
    راستی اونجا هم هوا الوده باشه تعطیل میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    27 1
    اگر چینیها چندروز درسال هوای آلوده دارند ما به لطف بنزینهای تولید داخل وهمچنین خودروهای وطنی درسال ده روز هم هواس سالم نداریم.حکایت اینروزهای شهر هم که استثانئیه:رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران با تاکید بر اینکه مسئولان صنایع باید برای حذف آلاینده های زیست محیطی واحدهای خود چاره اندیشی کنندگفت: سه میلیون و 800 هزار خودرویی که در تهران تردد می کند به میزان 48 میلیون خودروی استاندارد، محیط زیست را آلوده می کنند.....واقعاآمار وحشتناکیه.نه؟
  • بدون نام CH ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    31 2
    به جای اینکه یه فکری واسه تهران بکنید، خوشحالید یه جایی پیدا شده سه برابر تهران آلوده تر!
  • مسعود US ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    39 2
    یکی از فانتزیهای رسانه های ما اینه که برن بگردن ببینن توی معضلات بغرنج اقتصادی،بهداشتی،سیاسی ویا فرهنگی کدوم کشور حتی بدون درنظر گرفتن سایر شرایط نسبت به کشور خودمون بدتره تا یک خبر در موردش بزنن بلکه مسولینی که در اون رابطه مسولیت دارن ویا مردمی که از اون معضل کلافه ان یک شب راحت تر بخوابن! چون هرچی باشه درمورد اون معضل مورد نظر مثلا یک کشور در بین 200کشور از ما پیشتاز تر هست.مبارکه
    • نسیم IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
      3 0
      هزار تا
  • بدون نام IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    13 0
    آلودگی ما مربوطه به بنزین بی کیفیت و عدم مدیریت صحیح درصورتیکه مال اونا ناشی از تولید و صنعته.این کجا و آن کجا؟
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    10 0
    الان خیلی خوشحالید که همچنین خبری پیدا کردید؟ نه اینکه همه چیزمون شبیه پکن بود فقط همین آلودگی مونده بود که خدارو شکر اونها هم مثل ماشدند.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    3 0
    کلمه "هم" در تیتر خبر نشان از بی اطلاعی نویسنده دارد اصلا پکن قبل از اینکه تهران آلوده شود آلوده بود. خیلی چیزهای دیگر در چین هست که شما خبر ندارید خبر آنلاین.
  • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    3 0
    لابد از ایران بنزین وارد می کنن