اندونزی برای سومین سال متوالی شاهد رشد اقتصادی 6 درصدی بوده و پیش‌بینی می‌شود با این سرعت، گوی سبقت را از بسیاری از قدرتهای اقتصادی جهان برباید.

معجزۀ اژدهای آسیا همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لاتریبون، اندونزی برای سومین سال متوالی شاهد افزایش 6 درصدی در رشد اقتصادی بوده که البته در مقایسه با سال قبل(6.5%) از افت اندکی برخوردار بوده است. اولین اقتصاد آسیای جنوب شرقی با مقاومت در برابر بحران جهانی، همچنان سرعت بالایی در رشد و فعالیت اقتصادی دارد. در سال 2012 تولید ناخالص داخلی این کشور شاهد افزایش 6.23% بوده است. این سومین سالی است که اندونزی رشد اقتصادی بالای 6% را تجربه می‌کند.
این در حالیست که بسیاری از قدرتهای آسیایی متعاقب بحران اقتصادی، شاهد کاهش رشد اقتصادی خود بوده‌اند. رشد اقتصادی چین در سال گذشته در پائین‌ترین سطح طی 13 سال گذشته قرار داشت(7.8%) در حالیکه این رقم در سال 2011، 9.3% بوده است. رشد اقتصادی هند نیز با کاهش به رقم 6.2% رسیده بود.
مدیر بخش آسیایی موسسۀ کردیت سوئیس(واقع در سنگاپور) از رشد بالای اندونزی ابراز شگفتی می‌کند و می‌گوید اندونزی بعد چین و فیلیپین در رتبۀ سومین قدر‌های آسیایی قرار دارد.
نکتۀ قابل توجه در مورد اقتصاد اندونزی در اینجاست که این کشور وابستگی زیادی به صادرات ندارد. صادرات تنها یک چهارم تولید ناخالص داخلی اندونزی را تشکیل می‌دهد. از سویی با افزایش طبقۀ متوسط در این کشور، مصرف داخلی این اقتصاد نوظهور از پویایی قابل توجهی برخوردار است. با این حال چهارمین کشور پرجمعیت جهان(240 میلیون نفر) به طور کامل نتوانسته خود را از تبعات بحران اقتصادی حفظ کند. در حدود 6.23% از اندونزیایی‌ها در سال 2012 چشم به دولت داشتند، از این رو طبق آمار آژانس ملی آمار اندونزی با رشد 6.6% و با توجه به بحران اقتصاد جهان و کسر بودجه این مسئله قابل جبران نیست.
با این حال سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به تازگی ضمن تأکید بر این مسئله که اندونزی، پویاترین اقتصاد منطقۀ آسیای جنوب شرقی است، پیش‌بینی کرده که رشد اقتصادی این کشور برای دورۀ زمانی 2012-2016 به 6.6% خواهد رسید.

اینفوگرافیک ذیل وضعیت رشد اقتصادی اندونزی را به تصویر کشیده است:


3152 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =