انگلیس می گوید روزانه هزاران حمله به پروژه دفاعی فوق سری این کشور که از سوی چینی ها انجام می شود را دفع می کند.

 
پروژه جنگنده های استیلث انگلیس JSF یا stealthy Joint Strike Fighter، که برای نیروی هوایی و دریایی سلطنتی ساخته و در سال 2018 رونمایی می شود، توسط هکرهای ارتش چین مورد حمله قرار می گیرد.
ام.آی.فایو (سرویس جاسوسی داخله انگلیس) و اف بی آی معتقدند حملات هکری که تعداد آن بیش از هزار بار در روز است، مستقیما از سوی هکرهای وابسته به ارتش چین هدایت و مدیریت می شود.
به همین دلیل هکرهای با اخلاق و نخبه های ضد هکری از دانشگاه کاونتری با درجه فوق لیسانس ماموریت پیدا کرده اند که جلوی این حملات را بگیرند.
دکتر سراج شیخ مدیر گروه واحد امنیت سایبر در دانشگاه کاونتری می گوید با حملات بسیار پیشرفته هکری از سوی چینی ها روبرو شده ایم که با استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه و دانشجویان نخبه، سعی در دفع این حملات داریم.
سخنگوی لاکهید مارتین می گوید پروژه اف 35 و سایر پروژه های فوق سری، اولویت اول هکرهای وابسته به ارتش خلق چین است و ما سعی داریم جلوی آنرا بگیریم.
البته چین در آن سو، هر نوع حمله هکری را مردود اعلام کرده است.
پروژه JSF انگلیس آپدیت کردن اف 35 با قابلیت های جدید است که می تواند در خاک دشمن اهداف را بدون ردیابی شدن مورد هدف قرار دهد.
 به گفته مقامات نظامی، با وارد کردن قابلیت موسوم به VLO یا Very low Observable‌، جنگنده مذکور نامرئی شده و با سرعت 1300 مایل بر ساعت تا 2333 کیلومتر وارد منطقه دشمن شده و بازگردد.
 
منبع: دیلی میل

56501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =