شیعیان و اهل تسن عراق پس از هدف قرار دادن مساجد این کشور به دعوت روسای اوقاف دو گروه نماز وحدت خواندند. این تصاویر در سایت شفقنا منتشر شده است.

نماز وحدت دیروز جمعه در بغداد و شش استان دیگر با هدف شکست دادن تلاش گروه های القاعده و بعثی برای ایجاد فرقه گرایی میان مسلمانان برپا شد. در این نماز صدها تن از شیعیان و اهل تسنن از جمله رییس اوقاف شیعی « صالح الحیدری» و رییس اوقاف اهل تسنن « احمد عبدالغفور السامرایی» همچنین وزیر صلح ملی « عامر الخزاعی» حضور داشتند.
الحیدری در خطبه های نماز جمعه از السامرایی خواست تا به عملیات کشتار و فرقه گرایی که از سوی گروه های مختلف بر جامعه اسلامی عراق وارد می شود خاتمه دهند. همچنین خطاب به سیاستمداران و مسوولین مطبوعاتی و دینی از آنان خواست تا با استفاده از تمام امکانات خود در راه ایجاد وحدت میان اهل تسن و شیعیان تلاش نمایند.
وی تاکید کرد: عراق امروز نیازمند آن است تا اهل تسنن و شیعیان کلید خیر برای یکدیگر باشند و راه را بر هر نوع فتنه ای که خواهان کشتار مسلمانان بی گناه و آتش زدن مساجد باشد، ببندند.
رییس اوقاف شیعی در ادامه از اهل تسنن و شیعیان خواست تا جلوی تلاش های گروه های افراطی مسلح و القاعده بایستند و با جنگ فرقه گرایانه مبارزه کنند.
وی خاطر نشان کرد: مساجد اهل تسنن و شیعیان نباید قربانی فرقه افکنی گروه های مسلح شوند و خطاب به مسوولین دولتی از آن ها خواست با عاملان این جنایت ها بدون توجه به مذهب و دین مبارزه کنند. وی از تمام عراقی ها از جمله اهل تسنن، شیعیان، عرب، کرد، ترکمن، مسلمان و مسیحی خواست تا عراق واحد تشکیل داده و در برابر فرقه گرایی و کشتار ایستادگی و اعتراض کنند.

/6262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • omidss IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    12 1
    خیلی عکسهای جالبی بود...به امید روزی که همه باهم به تفکرات و اعتقادات هم احترام بزارن...اون وقته که دیگه دشمنی و خون ریزی اتفاق نمی افته....باید از کسانی که به اختلاف دامن میزنن دوری کرد...