تصادف شب گذشته دو اتوبوس و یک تاکسی در اتوبان تهران - قم موجب کشته شدن ۴۴ نفر و زخمی شدن ۳۹ نفر دیگر شد. هلال احمر اعلام کرده است کشته شده های این حادثه،‌ در آتش ناشی از تصادف سوخته اند.

عکسها: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 148
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    505 3
    خدای من .چه وحشتناک . خدا به بازمانده هاشون صبر بده .
    • رضا A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      كي ميخوايم فرهنگ رانندگي ياد بگيريم و الكي به جاده و پليس و پرايد گير نديم !!!؟؟؟؟ فرهنگ رانندگي ......... شعور رانندگي ......
    • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      176 7
      عدم نظارت بر وسايل نقليه عمومي و لاستيك چيني همين ميشه
    • محمد A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      الان لاستیک طرف ترکیده که معمولا لاستیکهای این اسکانیا ها فرانسوی و نو هستن بعد طرف میاد میگه شعور رانندگی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خدا همه شونو رحمت کنه به خونواده هاشونم صبر بده
    • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      80 7
      رضا خان که این وسط نرخ تعیین میکنی ! حاجی لاستیک ترکیده ... و لاستیک هم بترکه تو آزادراه رفتن به اون دنیا 80%
    • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      33 51
      احتمالاً همونهایی که عشق لایی کشیدن و کورس گذاشتن هستن به آقا رضا منفی دادن!
    • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      85 9
      داداش لاستیک ترکونده این به فرهنگ رانندگی ربطی نداره یا لاستیک مشکل داشته یا اونی که معاینه فنی کرده
    • رضا A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      59 9
      داداش ، راننده اتوبوس قبل اينكه راه بيفته باهاس همه جاي ماشين رو چك كنه. با جون اين همه دم بازي ميكنه برا يه سهل انگاري. اين بي فرهنگي نيست!!؟؟؟؟؟
    • شهاب IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      50 6
      اتفاقا مستقیما به فرهنگ رانندگی ربط داره، چون اگه راننده، راننده باشه اول لاستیکهاشو کنترل میکنه بعد قسمتهای فنی دیگه رو و بعد جون 40 نفر رو میگیره تو دستش و راه میوفته.
    • با نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      21 1
      تو رو خدا یه کم رعیت کنید به خدا دو روز پیش از مشهد داشتم میومدم اتوبوسمون سه بار کم موند بزنه به گارد ریل ، بزنه به یه سوار ، بزنه به یه کامیون !!! آخه چرا با جون مردم بازی میکنی آقای راننده تو مسئول همه ی سرنشینان هستی یه کم با دقت و با احتیاط رانندگی کن آخه دیگه چقدر پلیس سخت بگیره یه کم به خودتون بیاین
    • بچه ی شیراز A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      36 0
      لاستیک ماشین سنگین لاستیک دوچرخه نیست که زود پاره بشه . این لاستیک ها زیر میکروسکوپ بررسی میشه و ترک های میکروسکپی برطرف میشن و ترکیدن لاستیک به همین سادگی ها نیست.در ضمن ترکیدن لاستیک به طرز رانندگی هم بستگی داره چون اتوبوس وسیله ای نیست که بخوان باهاش بالای 100 کیلو متر اونم در جاده های ایران برن.من در سفر اخیرم دیدم که رانندگان ماشین های سنگین از جمله اتوبوس ها سرعتشون خیلی از سرعت مجاز بیشتر بود و حتی با اون ماشین که کنترلش خیلی سخته به فاصله ی خیلی کم از ماشین های روبرو حرکت می کردن و چراغ میزدن تا ماشینا کنار برن. خلاصه اینو بگم که ما ایرانیا فرهنگ رانندگیمون صفر هست نمونش اینکه اگر عابر پیاده وسط خیابون ببینیم سرعتمون رو زیاد میکنیم تا بترسه و نیاد جلوی ماشین.
    • amir A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      22 1
      آقا یه نکته ای بهتون بگم فقط 95 % ماشینایی که معاینه فنی دارند معاینه فنی ندارن !!! معاینه فنی شده یه چیز کشک
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      12 3
      الانم که ترکیدگی لاستیک و نقص فنی علت این سانحه عنوان شده باز به فرهنگ رانندگی گیر میدید؟ همین چیزا رو میگید که خودروسازها هم دور بر میدارن و میگن به خاطر رانندگی خودتونه که این بلاها سرتون میاد؟
    • امینیان IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      12 2
      دوست منم تو این حادثه فوت کرد
  • شیرین IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    219 1
    :((( وحشتناکه. خداوند رحمتشون کنه
  • رضا A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    اینجا ایران است... جایی که فرهنگ افتضاح رانندگی خود را گردن پراید - جاده و پلیس می اندازند.... جایی که هر نیم ساعت 2 کشته در جاده ها میدهد و این داستان تا ابد در ایران ادامه دارد....
    • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      25 7
      بهترين نظر
    • ali IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      60 6
      عزیزم درسته که فرهنگ رانندگی ما بده اما پراید اصلا و ابدا ماشین استانداردی نیست اتاقش با فشار دست میره تو.اصلا نباید ماشینی با کیفیت پراید تولید بشه ربطی به فرهنگ رانندگی نداره اونم جای خودش و من قبول دارم اما ماله کشی نباید کرد.پراید و ماتیز و این قبیل ماشینها اصلا استاندارد نیستن.
    • امید A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      41 4
      اینجا ایران است- جایی که همون فرهنگی رو که میگی با پراید و بی تدبیری تشدید میشه. طرف لاستیکش ترکیده- چه ربطی به فرهنگ داره؟ چرا باید خودرو آتش بگیره؟؟؟!!!!1
    • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      42 8
      مثل اینکه درست متوجه نشدی! لاستیک مشکل داشته که دلیلش گرانی لاستیک است. دلیل گرانی هم تحریم است. دلیل تحریم هم ....
    • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      7 1
      حرف شما درست. اما پراید و جاده های فوق العاده بد هم بی تقصیر نیست. اگه با سرعت مجاز تو جاده باشی بعضی پیچا کم میاری و ممکنه ماشین چپ کنه. اگه راننده جاده باشی پی به حرفم می بری.
    • ناراحت A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 1
      باید برای همه چیز و همه کس تاسف خورد یعنی فاجعه از این بزرگتر !!؟؟ یه لحظه خودتون رو جای افراد حادثه دیده قرار بدید تا به عمق فاجعه برسید . و جالبه که حتی هیچ مسئول رده پایینی هم حاضر به پاسخگویی نیست!!! فقط یه عده نشستن و یه سری حدس میزنن!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    196 0
    تسلیت به همه هموطنان و خصوصا خانواده بازماندگان باید عزای عمومی اعلام بشه.
  • محمدرضا A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    169 0
    انا لله و انا الیه راجعون خداهمشونو رحمت کنه. خدا به بازماندگان صبر بده. خدا به همه رانندگان دقت عنایت فرماید...
  • حسین IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    127 0
    فقط متاسفم....اخه تا کی باید این حوادث رو خوند...۴۴ خانواده اسیب دیدن...چند نفر بی سربرست شدن....چند نفر ایندشون تحت تاثیر قرار گرفته...چند نفر مسیر زندگیشون عوض شده...متاسفم
  • الهام هاشمی A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    52 44
    بابا یه +18 میذاشتین!
  • امین IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    46 1
    سلام اولا به همه ی هموطنای عزیزم این حادثه ی غم انگیز را تسلیت گفته و از خداوند بزرگ طلب مغفرت و آمرزش دارم و انشاا...خدای بزرگ صبری جمیل به بازماندگان عطا فرماید.دوما تا کی ما باید شاهد اینجور حوادث وحشتناک باشیم؟چه کسی باید پاسخگو باشد؟ بخدا دیگه تحمل ندارم اونقد از تلویزیون و سایت ها و صفحه ی حوادث روزنامه ها خبر از تصادف شندیم.دیگه بسه
  • نادر A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    130 4
    امان ازدست نقص فنی امان از دست لاستیک بی کیفیت امان از دست مسئولین بی کیفیت که تحریمها را سوغات دادند
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    91 2
    به خدا جنايته
    • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      21 13
      همه ايرانيا از اين نظر جنايتكارن
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    125 0
    حالا من که دانشجو هستم و هر هفته دارم مسیر کرمان شیراز میرم خودم رو جای اینها دیدم و توصر اینکه شب دراتوبوس زنده زنده بسوزی و این تعاونی ها هم که فقط به فکرسود بیشتر هستند.مو به تنم سیخ شده.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      27 0
      انشاله به سلامت بروید و به سلامت بیایید. شما و همه هموظنهای عزیز. در پناه حق
  • از قم IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    66 1
    سلام دقیقا دو شب پیش درکیلومتر10اتوبان قم یک دستگاه اتوبوس بدلیل خواب الودگی راننده با گارد ریل وسط اتوبان برخورد کرد و پس از واژگونی آتش گرفت متاسفانه این مورد دوم بود رانندگان اتوبوس اتوبان قم تهران به هیچ وجه رعایت مقررات رو نمیکنند و پلیس راه هم هیچ برخوردی با اونها نمیکنه از خبرآنلاین میخام که با وجدان کاری که دارند این مساله رو پیگیری کنند
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    92 1
    من ديشب صحنه خاموش تصادف رو از نزديک ديدم. خدا همشون رو بيامرزه. بيچاره خانواده‌هاشون. به همشون تسليت ميگم. واقعا ناراحتم.
  • مهران IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    61 2
    تسلیت به بازماندگان...واقعا خیلی جای تاسف داره
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    109 5
    عاقبت گروني لاستيك
  • بی نام AZ ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    85 3
    موضوع تنها فرهنگ رانندگي نيست،مثل هواپيماهاي ما كه زمينگير شده اند اتوبوسهاي ما هم نقصهاي فني بسياري دارند كه به آن توجهي نميشود و بعد از چنين فجايعي به أن اشاره و سپس به فراموشي سپرده ميشود.
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    38 1
    هرکشوری بود ازای عمومی اعلام میکرد
    • بی نام A1 ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      5 0
      عزای عمومی
  • پوریا IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    28 20
    خدا لعنت کنه این کارخانه ی اسکانیا رو با تولید این اتوبوس ها.دیشب علاوه بر این حادثه ی دلخراش یک اتوبوس هم در استان خوزستان بر اثر تصادف آتیش گرفته.لعنـــــــــــــــت
  • محمد رضا A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    21 1
    خیلی متاسفیم.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    37 5
    با این اوضاع بهتره کسی مسافرت نره اگه هم ضرورتی پیدا شد با الاغ و شتر و اسب باید سفر کرد
    • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      4 1
      اونوقت اگه ماشین از روبرو اومد و زد به الاغ و اسب و شترت چی؟ یه پیشنهاد دارم؛ از تو جاده نرو. منم تسلیت می گم، به هر جنبه این موضوع که نگاه کنیم چیزی جز تاسف و عصبانیت حاصلمون نمیشه.
    • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      5 0
      راست می گوید. همین اسکانیا به یک اسب هم زده است و چپ کرده است. از توی جاده نرو چون "اسکانیا" رویت چپ می شود.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    45 1
    چند وقت پيش در حادثه اي مشابه در خوزستان ، پليس در برنامه كارشناسي اعلام كرد نقص اين اتوبوسها نزديك بودن باطري به مخزن سوخت هست كه باعث اتشسوزي بعد از برخورد شده ، پس سازمانهاي مربوطه چيكار دارند ميكنند ؟ فقط توليد بيشتر بدون رفع نقص
    • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      5 0
      دقیقا!
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    28 1
    با ز هم همان حکایت همیشگی !!!! بازهم فرافکنی مسئولین و بازهم خانوادهای داغدیده که بعد چند روزی فراموش خواهند شد !!!
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    39 1
    ای بابا!!!!!!!مگه هواپیما سقوط کرده؟! این همه کشته فقط تو یه تصادف جاده ای!!!!!! چه خبره اینجا؟!!!
  • مسعود A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    25 1
    چرا مثل هواپیماها که قبل از پرواز بررسی فنی میشن، ترمینال ها هم با اتوبوس ها همچین کاری نمی کنن؟
    • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      5 1
      دوست من اینا به قم که میرسن همونجا دور میزنن دوباره سوار می کنن تا 20 کیلومتر به مقصد هم بازم مسافر سوار میکنن بسکه مسافر زیاده مخصوصا صبحا و شبا کارگرا و مهندسایی که به خاطر نبود کار نزدیک خونه شون باید صبح برن تهران شب بیان خونه که یا اینطوری آنی می میرن یا کم کم به خاطر این همه رفت و آمد ذهن و روح و جسمشون فرسوده میشه و میشن من!!
  • مجید A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    33 4
    اینجا ایرانه با همه جای دنیا فرق میکنه.راننده که پشت فرمون میشینه به فکر هزار تا بدبختی و اجاره خونه و قسط و گرانی ایناست.بنده خدا تمرکز نداره که حواسش جمع باشه.همه ما اینطوری شدیم دقت کنید هنگام رانندگی تمرکز نداریم .اینا همش بر میگرده به مشکلات اقتصادی که مخصوصا تو این 8 سال گریبانگیر همه شده یه ذره فکر کنین
  • علی اکبر A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    20 1
    واقعاً متاثر شدم خدا رحمت کنه کشته شدگان و خدا صبر بده بازماندگان و خانواده هاشون رو ولی اینو می گم که مامورین کنترل سرعت و دوربین های کنترل سرعت فکر کنم تو استان تهران به خواب رفتن من که تو شهرستان زندگی می کنم هفته ای یه بار مجبورم برای کارم بیام تهران .... وقتی تو بزرگراهها رانندگی می کنم انگار تو پیست اتومبیل رانی رانندگی کردم ماشین ها با سرعت های سرسام آوری حرکت می کنند بدون توجه به دوربین و پلیس (ادعاشون هم میشه که بچه تهرون اند)...... شما فقط می تونید تا سرعت 110 کیلومتر رو توسط ترمز کنترل کنید..... بالاتر از اون دیگه اگر هر اتفاقی بیفته قطعاً خسارت های جانی خواهد داشت.... اگه همه احترام بذارند به خدا یه اتفاق نمی افته ولی کو گوش شنوا
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    21 2
    وحشتناک ....سوار هواپیما نمیشدیم اینم از اتوبوس!!!
  • محمد جوادي A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    14 1
    اگر نظارتي بر وضعيت اتوبوس ها پيش از حركت از ترمينال ها صورت مي گرفت شايد چنين اتفاقات وحشتناكي صورت نمي گرفت احتمالا وضعيت لاستيك خوب نبوده كه باعث تركيدگي و انحراف آن شده است٠٠ اين بندگان خدا از جمله زن وكودك چه گناهي كردند كه بايد با چنين سرنوشت وحشتناكي روبرو شوند بايد ايمني اتوبوس قبل از خروج از ترمينال مورد بررسي قرار گيرد پس مسؤل اين آتش سوزي و زنده سوختن اين انسان هاي بيگناه كيست..
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    59 3
    لاستيک پرايد شده 200 هزار تومان ........................اتوبوس ميخوای چند باشه قابل توجه عزيزانی که می گفتند تحريم نعمت و فرصت است
  • اهوازی IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    18 0
    باید بررسی شود که چرا با اینکه سوخت این دو اتوبوس گازوئیل است اینطور آتش گرفتند
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    16 6
    تو جاده های کشور هروز بیش از 70 نفر کشته میشن حالا چون این چند نفر یکجا کشته شده اند برای ما شده درد آور کلا ما ملت جو گیری هستیم و به جای مغزمون از قلبمون استفاده میکنیم ولی در کل چون تو آتیش سوختن خیلی وحشتناکه و دل هر آدمی رو به درد میاره مخصوصا اینکه چندتا بچه معصوم هم توش بوده من نمی دونم وقتی خودرو ها و جاده های ما استاندارد نیست چرا مردم رو تشویق به سفر میکنید حالا چون تولد یک شخصیت مذهبیه کل ملت باید بریزن اونجا؟
    • ugعلی A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 7
      آخه این چه حرف بی ربطیه؟!!! مگه حکومت مجبورشون کرده برن قم؛ باز یه تصادف شد و آدمایی مثل تو به هرچیز بیر بطی اونو میچسبونن؛ خدا رحمتشون کنه
    • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      1 0
      نوروز و تابستان و بقیه روزهای سال هم که مردم این همه کشته، ناقص و داغدار می شوند، تقصیر شخصیت های مذهبی است؟ خدا به امثال شما درک و فهم بدهد. مشکل سوانح رانندگی ایران از جاهای دیگر است.
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    36 1
    درعراق وافغانستان که اینکه هرروز داره بمب منفجر میشه آمارکشته هاشون دریک ماه به زحمت به 100 نفرمیرسه اونوقت تو ایران بااینکه نه جنگی هست نه بمبی هرماه داره حدود2400نفر براثر تصادفات جان خودشون رو ازدست میدن حالا بماندضایعات نخاعی ودیگر معلولیتها...
  • مسعود IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    19 1
    سلام.همین چند شب پیش بود اعلام شد تو یک بزرگراه تو انگلیس 100 دستگاه خودرو زنجیروار بهم برخورد کرده اند و 8 نفر سطحی مجروح شده اند.همونجا به خودم گفتم نگاه کن اینارو. گفتم اگه این اتفاق تو ایران می افتاد بالایه صد نفر کشته میشدن.حالا که خبر تصادف اتوبان قم رو شنیدم دیدم حدسم درست بود.. خدا تمامه کشته هایه این حادثه رو بیامرزه.روحشون شاد.
  • * بی نام* A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    40 1
    به خاطر یک لاستیک! 44 نفر مردن!!!!! هیچ حرفی برای گفتن نیست.
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    10 8
    کاش به جای ایراد گرفتن از یه همچین شرکت معتبری دنبال دلایل اصلی ای داستان باشید.شاید وضعیت جاده و آسفالت خوب نبوده.
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 1
    پليس راه شركت سازنده خودرو را به دليل بدنه ضعيف و نقص فني برقي به ميزان پنجاه درصد مقصر اعلام كرده است.ولي ما پليس راه را بدليل عدم كنترل خودروها و ضعف گاردريل به ميزان بالاي نود درصد مقصر ميدانيم. در بعضي تصاوير گاردريل تا سقف اتوموبيل مقابل بالا امده است. مگر گاردريل براي محافظت در مقابل خروج اظطراري نيست؟
    • كورش A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      5 0
      تا وقتيكه پليس راه نتونه جلوي حركت ماشين هاي عمومي سنگين رو توي لاين آخري(سبقت) در بزرگراه ها بگيره همينه. من خودم ديدم كه در بيشتر موارد راننده هاي سنگين چون زياد در جاده ها حركت مي كنند با پليس ها رفاقت دارند و بعد از عمل خلاف تازه براي دوست پليسشون بوق هم مي زنند و سريعتر از ما سواري ها كه سرعت كم مي كنيم از جلوي پليس با پررويي رد مي شوند خوب آخر عاقبت هم همين ميشه كه يك سري آدم بيگناه از بين مي روند حالا خودتون قضاوت كنيد كه مقصر كيه ؟
  • پریا IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    45 3
    تو المان چند روز پیش صد تا ماشین تو اتوبان خورده بودن به هم تو مه و فقط 3نفر زخمی شده بودن. اینه تفاوت عمیق یک کشور جهان سومی و یک کشور پیشرفته . تازه تهران قم جزو جاده های خوبه!!!
    • *بی نام* A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      15 4
      انگلیس بود نه آلمان.
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    19 1
    خدارحمتشون کنه.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    34 1
    خدا بیامرزتشون حالا کی باید جواب مادرا و بچه های بی سرپرست بده
    • علی A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      21 0
      فدای سر مسئولین.... لازم نیست هیچ مسئولی خودش را ناراحت کنه
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    15 5
    واي من قرار بود تو همين روزا برم ماموريت اداري اصفهان گفتند كه برگشتش با ماشين شب رو بايد برگردي حاضر نشدم كه برم !!!!!!!!!!!!!گفتم تو روز روشن هزار بلا سر مردم تو جاده مياد چه برسه به شب واقعا كه همين بودۀ متاسفم براي اين مملكت وشرايطي كه براي اين مردم پيش آمده از همه بدترش اينه كه اين مشكلات به هيچ جا ختم نميشه قبل بوده الانم هست بعدنش فقط خدا رحم كنه به اين مردم مظلوم!!!!!!!!!!
  • مجید FI ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    28 1
    امیدوارم که صبر جمیل به خانواده بازماندگان عنایت فرماید و طلب آمرزش برای این عزیزان را از خداوند متعال خواهانم .
  • محمد A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    39 1
    انا لله و انا الیه راجعون
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 0
    تسلیت
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    12 0
    اگه اتوبوس ها نميسوختن کشته ها خيلي کمتر بودن ظاهر بدنه 2 تا اتوبوس که سالم هست .
    • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 0
      شما به چی می گویید «سالم»؟ جلوی اتوبوس ها که باک هم همان جا طراحی شده، مچاله شده است. نیست که بدنه اسکانیا خیلی محکم است (پوست پیازی)، باکش را هم جلویش می گذارند که در تصادف شاخ به شاخ منفجر شود. موش توی سوراخ نمی رفت، جارو هم به دمش بست!
  • محمد A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    16 2
    خدا بیامرزدشون مرگ خیلی سختیه کتار خانوادت گیر کنی تو آتتیش و ببینی چه طور هم خودت هم خانوادت میسوزن. کنار هر پنجره ای باید چکش برای شکستن شیشه در مواقع ضروری مثل الان میبود. همچنین فیلم های آموزشی زمان وقوع چنین حوادثی باید تهیه بشه و تو اتوبوسا برای مسافرا بزارن. خیلی راحت میشه جلوی این حوادث رو گرفت
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 2
    اگر لاستیک ها اینقدر گرون نبودند این راننده ی بد بخت لاستیک ها ی کهنه شو نمینداخت زیر ماشینش
  • امیر IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 0
    خدارحمتشون کنه. واقعا یه فاجعه است
  • sara A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 0
    خدا رحمتشون کنه
    • حميد IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      7 0
      عبارت بهتر اينكه خداوند همه ما را رحمت كند.
  • رضا صديقي IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 0
    خدا صبر بده به همه بازماندگان
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 27
    آیا آقای روحانی شجاعت استعفا دادن رو دارن؟
  • به به A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 0
    چی بگیم؟؟آدیه دیگه
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 2
    به نظر من راننده اتوبوس مقصر چون اينا هميشه تو جادها خيلي تند ميرن من خودم ديدم اكثرا بالاي 120تا ميرن
  • بابک IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    خدا صبر به خانواده هاشون بده...
  • امير IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 2
    حالا همه واسه ما شدن كارشناس لاستيك و تيوپ و جاده / بقيه تصادفا كه ربطي به اين موضوعات نداره چي ؟ اونا هم مقصر اين چيزاست / همه اينا به نظر من برميگرده به نحوه رانندگي راننده ، خدا ميدونه با چه سرعتي اونم تو شب داشته ميرفته / بهرحال خبر ناراحت كننده اي بود / خدا به بازمانده هاي آنها صبر بده
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 0
    به نام خدا واقعا شنیدن این خبر کام هر شنونده ای را تلخ کرد و باعث تاثر همگان شد ولی سوال بنده اینجاست : آیا دل مسئولین به رنج نیامد ؟ آیا حتی برای یک لحظه خود را به جای خانواده های این عزیزان گذاشتند؟ اما مسئله ای که کاملا مشهود است این است که در حوادث مشابه قبلی هم,این اتوبوس(اسکانیا)بدلیل نقص فنی درسیستم کولرش به محض برخوردرخ به رخ(جلو به جلو)دچار حریق میشود که میتوان به حادثه چند ماه پیش دراستان خوزستان اشاره کرد که در آن حادثه نیز شمار زیادی از هموطنان را به کام مرگ کشاند. همچنین این اتوبوس بدلیل ضعف دراستحکام ستون هایش به محض واژگونی سقف اتوبوس به صندلی ها می‌چسبدوباعث افزایش عمق حادثه میشود که میتوان به واژگونی‌های دشت ارژن استان فارس ودانش آموزان راهیان نور اشاره کرد.
  • حمید رضا IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    36 1
    مثل پروانه ای در مشت چه آسون میشه مارو کشت
  • حامی A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 0
    کارخونه های سازنده خودرو ایران باید محاکمه بشن. به چه حقی با جون مردم بازی میکنن؟؟؟؟؟ به بهونه اینکه صنعت ملیه و باید ازش حمایت بشه؟
  • وحید A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 1
    نقش گاردریل وسط اتوبان چی هست؟ اگر نمیتونه جلوگیری بکنه از این حوادث پس برای چی گذاشتنش؟ آیا گاردریل اون قسمت از اتوبان استحکام و توانایی لازم رو داشته؟ یا بصورت نمادین نصب شده بوده؟
    • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 0
      شما فرض کن گاردریلی نبوده است؛ مثل بسیاری از جاده های تنگ و تک نواره (تک بانده) در ایران که فقط یک خط پیوسته وسط جاده است و احتمال شاخ به شاخ شدن در هر لحظه وجود دارد. چرا باید باک خودروی مسافربری عمومی در جلوی اتوبوس طراحی باشد که با نخستین برخورد منفجر شود؟! چرا باید بدنه اتوبوس این طور کاغذی باشد که در هم بپیچد؟!
  • حسام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    19 1
    به امید اینکه آخرین حادثه ی این چنینیه جاده ای باشه و تکرار نشه. غم آخر خانواده های داغ دیده باشه انشالله.
    • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 0
      به اندازه سال هایی که از عمرمان گذشته، به همین امید بوده ایم. مسئولان از دهانت بشنوند.
  • ماریه تقی پور بیرگانی A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 0
    خدایا قلبم درد گرفت تا کی باید این جور حوادث پیش بیاد پس چرا مشکل این اتوبوسها رو حل نمیکنند این از اتوبوساشون اونم از کامیون هوو که هنوز داره ادم میکشه هیچ کسم مسئولیت قبول نمیکنه یعنی داخله این مملکت این همه جون ادما بی ارزشه؟؟؟؟؟؟؟ به این فکر کنید فقط یه لحظه فکر کنید که زبونم لال شاید دفعه بعد این یکی از نزدیکان ما باشه که دچار این حادثه میشه خدایا وحشتناکه مرگ ابر اثر اتیش سوزی خیلی دردناکه خدایا کاش مسئولین دلشون برا مردم میسوخت اگه میسوزه پس چرا کسی کاری تا حالا نکرده و نمیکنه چرااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • عبداله IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 0
    به گفته پلیس انحراف اتوبوس اول به علت ترکیدگی لاستیک بوده - با گرانی لاستیک احتمالا رانندگان دیر به دیر لاستیک ها را تعویض می کنند گرانی لاستیک در اثر تحریم - تحریم در اثر قطع نامه هایی که کاغذ پاره ای بیش نیستند و تاثیری در زندگی مردم نداشته اند این آقایان شب راحت می خوابند !!!؟
  • علی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    امیدوارم درس عبرتی باشد برای رانندگان بی حوصله ،در ضمن برای بازماندگان فوت شدگان صبری عاجل از درگاه خداوند خواستارم.
  • سورناسرداراشکانی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    18 0
    آمریکا تو کل جنگ هشت ساله تو عراق وافغانستان کلا8500سرباز ازدست داد انوقت ما در تصادفات رانندگی سالانه نزدیک به 30000نفرروازدست میدیم دیگه آمریکا واسه چی به ماحمله کنه بااین تفاسیر چن سال دیگه کلانسلمون منقرض میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سهیل A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    28 0
    سلام دوستان پسر خاله من با زنش که هنوز عروسی نکرده یودن 32 ساله اسمش پویان اقبالی بهترین دوستم بهترین رفیقم با کلی خاطره تو اون ماشین بود داریم دیوانه میشیم هیچی ازشون نمونده دعاش کنید ممنونم .
  • قاسم A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 0
    با نهايت تاسف وابراز همدردي وصبر براي بازماندگان. تا كي بايستي تاوان جاده هاي غير استاندارد ونيمه استانداردمونو بديم؟! يكي بيزحمت بگه كار گاردريل كه كنار جاده هست يا وسط اتوبان مگه جز بازدارندگي وسايل نقليه نيست ؟!!! چرا گاردريل نتونسته مانع گذر اتوبوس بشه !!! حادثه مشابه اي هم در جاده سمنان -تهران ديده بودم كه اتوبوس پس از برخورد به گاردريل- گاردريل از شيشه جلوي اتوبوس گذر واز شيشه عقب خارج شده بود كه خيلي وحشتناك بود. بايد محكم بودن نصب وضخيم بودن تمامي گاردريلها بررسي بشن .
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 4
    بهترين راه كنترل مرگ و مير اينه كه بنزين و گازوئيل رو خيلي گرون كنند و كرايه هم خيلي خيلي گرون بشه تا كلا جمع كنيم بشينيم سر جامون .خلاص
  • به فکر مردمم A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 0
    یه فکر مهمی برای امنیمت اتوبوس ها بشه دیگه بازم از این حادثه میخوایید تا معاینه فنی کشکی الکی بدید به اتوبوس و من از اینجا به خانودهایشان تسلیت عرض می کنم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    14 0
    من پریروز سوار اتوبوس از فرودگاه میلان ایتالیا داشتم میرفتم سمت شهر تورین اینقدر این راننده ها با احتیاط میرفتن که من کلافه شده بودم چون میتونستن سریعتر هم برن ولی نمیرفتن. البته وقتی مقایسه میکردم با شب قبلش تو اتوبان قم که میخواستم برم سمت فرودگاه ترجیح دادم همینطوری آروم برن تا اینکه اونجور وحشیانه برونن.. یعنی اینجور بگم صبر ما ایرانیا پایینه و قانون مدار نیستیم البته این به این معنی نیست که خارجیا ته فرهنگن ولی خب تا وقتی که تمام مشکلات رو بندازیم گردن خودروسازیو راه سازی هیچ مشکلی حل نمیشه هرچند اونا هم فاکتورای مهمین.
  • رامین از واصل اباد IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    10 0
    خدارحمتشون کنه بسیار متاثر شدیم واقعا ما باید تا کی شاهد چنین فاجعه های باشیم /برای خانواده های مرحومان از خداوند طلب صبر میکنیم
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    جناب اقای رضا اول ببین علت چیه بعد بیانداز گردن فرهنگ وشعور مردم تو خیلی ادم با قرهنگی هستی که قصاص قبل از جنایت می کنی و گناه راننده را گردن خودت می اندازی تازه کی اسم پراید اورد که توازپراید دفاع می کنی پرایدی که تا به حال جان هزاران نفر گرفته تو هم که کورکورانه دفاع می کنی تواین گناه شریک هستی علت اصلی ترکیدگی لاستیک جلو اتوبوس بوده تازه علت اتش سوزی هم عنوان شده تازه فدای سر خودروساز پراید بیست میلیونی قاتل جان هم وطنان دفاع امثال جنابعالی ادامه همین ماجرا
  • حمید IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 0
    اصولا در ایمنی چیزی به نام چک لیست کنترل وضعیت وجود داره که قبل از استفاده از هر ماشین وضعیت اون کنترل می شه. در حال حاضر برخورد با ایمنی علاج واقعه بعد از وقوع است که به آنها ری اکتیو می گویند در صورتیکه ایمنی باید پرواکتیو یعنی پیشگیرانه باشد.
  • سید حسین IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    ازطرف خودم به تمام بازماندگان این حادثه تسلیت عرض میکنم وسلامتی هرچه زودتر مجروحین راازخدا خواستارم.این حادثه دراثر ترکیدگی لاستیک اتفاق افتاده واین دو دلیل داره یا لاستیک صاف بوده ودراثر فرسودگی ترکیده ویا اینکه لاستیک ازلحاظ استاندارد کیفیت مطلوبی نداشته. که تمام اینها برمیگرده به تورم شدید درجامعه وقتی یه جفت لاستیک اتوبوس وکامیون بشه 4000000تومان صاحب ماشین از کجا بیاره وهمچنین به نسبت مواد اولیه کارخانه ها که بالاست مواد دو لاستیک را تو سه لاستیک استفاده میکنند.مسولین بایداین حوادث را ببینند وچاره ای بیندیشند
    • سپيد IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      5 0
      اون راننده هم جونشو از دست داده و خانوادش الان به عزاش نشستن ...واقعاً گفته هاتون درسته چرا كسي به فكر اين مردم نيست ...راننده و مسافر هر دو قرباني بي مسئوليتي شدند. 44 خانواده الان داغ عزيزاشونو ديدن اينا تاوان چيو پس ميدن واقعاً ! سكـــــــــــــــــــوت
  • اکرم IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    10 1
    خدا به بازمادههاشون صبر بده
  • حامد A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    اولا خداوند روح رفتگان این حادثه دلخراش رو قرین رحمت وکند وبرای بازماندگان این سانحه ناگوار صبر جزیل از خداوند منان خواستاریم.ثانیا امیدواریم مسئولین ومدعوین محترم نظارت برکیفیت خودروسازی کشور علت آتش گرفتن اتوبوسهای اسکانیا رو جویا باشن .چون این چندمین اتوبوسی است که بعد از تصادف آتش گرفته وتعمه حریق می شود شاید اگر این آتوبوسها آتیش نمی گرفتند تعدادی از این هموطنانمون الان زنده بودند.
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 0
      رییس اسکانیا در کمال وقاحت در مناظه تلوزیونی گفته است که از 5700 اتوبوس اسکانیا فقط همین دو تا آتش گرفته که تازه ان هم معلوم نیست به چه دلیل! تقصیر پرده بوده و راننده پوشاک، لوازم الکترونیک و لوازم پزشکی که اشتعال زا هستند در صندوق بغل حمل می کرده است. با این توجیهات حکیمانه، نمی دانم چرا مغازه های لوازم الکترونیک، بیمارستان ها و درمانگاه ها که مملو از لوازم پزشکی هستند و لباس فروشی ها آتش نمی گیرند؟!
  • بهار IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 2
    خدا رحمتشون کنه و به خانواده هاشون صبر در برابر این اندوه بده.
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 2
    خدا همگی رو بیامرزد . ولی یه روزی چه تو این دنیا باشه یا اون دنیا باید جواب بدیم
  • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    خدا کنه اونایی که عزیزاشونو تو این حادثه از دست دان ،این فیلم رو هیچوقت نبینن.جگر آدم کباب میشه........... خدا رحمتشون کنه
  • رضا EU ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    من خودم اتوبوس ولوو دارم.تا 2سال پیش لاستیک میشلن واسه اتوبوس میگرفتم خیلی راضی بودم اما الان همون لاستیک حلقه ای 850000تومان شده حلقه ای چهار میلیون اونم اگه گیر بیاد.یا باید لاستیک ایرانی استفاده کرد یا چینی.من یک ماه پیش که همکارم یه لاستیک میشلن از قبل داشت رو با لاستیک ایرانی وزن کردیم لاستیک ها از نظر اندازه یکی بودن ولی از نظر وزن لاستیک ایرانی بیشتر از 7کیلو کمتر از اون بود.
  • بی نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    16 1
    فدای سر واردکننده های با وجدان حالا چندنفرم مردن چه 4نفر چه 44 نفر. پس کی جیب چینیارو پر پول کنه
  • سید میلاد-ف A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    16 0
    گریم گرفت دختری که داشت اسم مادرش و صدا میکرد.خداکنه که مسئولان کاری کنن دیگه ازین حوادث تو جاده ها نبینیم
  • sahei IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 0
    این حادثه غم انگیزو به همه دوستان تسلیت می گم من یک زن زحمتکش که راننده اتوبوس هستم خیلی ها تا حدود 80درصد صاحب ماشین نیستن لاستیک اتوبوس جفتی 5800000هزار تومانه معمولا حالا حالاها صاحب ماشین زیر بار نمی ره .بیچاره راننده وسایرین.تازه این کم خرجه موتور 35000000تومان راستی یادتون باشه در لاین 2 حق تقدم با اتوبوسه.امیدوارم هرگز شاهد وشنونده اینطور حوادث نباشیم همگی برای شادی روحشان و ارامش خانواده شان صلوات
  • بی نام IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    13 0
    دختر عموی منم 22ساله تو اون اتوبوس بوده.داریم داغون میشیم
    • مریم A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      8 0
      تسلیت میگم عزیزم ایشالا خدا صبر بده این مصیبت منم ناراحت شدم
  • کارشناس تایر IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    4 0
    ضمن عرض سلام و تسلیت به هموطنان عزیر متاسفانه در کشور ما هیچ نظارتی بر کارکرد تایرهای خودروها در اتوبان ها نمی باشد به عنوان مثال اگر در همین حادثه اخیر راننده خدابیامرز از تایر فرسوده و کارکردبالا در محور جلو خودرو استفاده کرده باشد آیا پلیس راه نباید از حرکت این خودرو جلوگیری کند ؟ در اروپا پلیس بزرگراه نسبت به کارکرد تایرها ی خودروها نیز اهمیت بالایی نشان می دهد.
  • رضا A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    2 1
    متاسفانه 90درصد راننده های وسایل نقلیه عمومی تو کشورما معتاد هستند وموادمخدرمصرف می کنند تا کمترخسته شده وبیشتر کارکنند وبه خاطر پول بیشتر جون نردم رو به خطرمی اندارزن
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    8 0
    چر دیگه توی اتوبوس ها چکش برای شکستن شیشه قرار نمیدن؟!!!!!! قدیمها بود!!!!
    • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      3 0
      کاهش هزینه و البته مهم نبودن جان مردم ، عدم نظارت و هزار یک دلیل دیگه
    • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 0
      شیشه ها را مثل سواری ها و یا اتوبوس های قدیمی، بازشونده طراحی کنند، دیگر برای چکش هم هزینه نکنند. اصلا توی آن همه اضطراب، دود، آتش، انفجار، گازهای سمی و خفه کننده و تاریکی، کی چکش را پیدا می کند. اگر پنجره قابلیت باز شدن را داشته باشد، هر کودک، زن، کهن سال و حتی مسافر دارای شکستگی و خون ریزی های داخلی و خارجی هم می تواند آن را باز کند. راه حل های ساده ای که قدیمی ها به ان توجه می کردند ولی امروزه همه دنبال سامانه و چکش و کلنگ و شکستن شیشه و ... هستند. مردمی که بیرون بودند نتوانستند با سنگ و میله شیشه ها را بشکنند ولی اگر شیشه ها باز می شد، شاید می توانستند کمکی کنند.
  • سپيد IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    7 1
    الهـــي بميرم چي ميكشـــن اون خانوادها ...داغ عزيز خيـــلي سخت به خدا خدا يـــــــا چرا همش مــــــاهارو امتحان ميكني باور كــــن ديگه مردم ما خسته شدن بـــــابــــا كم آورديــــم :(((
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    4 10
    من دانشگاهم قمه خیلی میرم قم کاش منم اون روز اونجا بودم میمردم راحت میشدم
  • محمد EU ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    1 0
    خداوندتمامی افراداین حادثه رابیامرزدوباقی عمربازماندگانشان باشددیگه بعضی وقتهاپیش میاد
  • بي نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    5 0
    حالا مقصر هر كي مي خواد باشه وقتي اتش سوزي ميشه وقتي درها قفل ميكنه و مردم نمي تونند فرار كنند اگه چكش ايمني را كه توي هيچ اتوبوسي نيست ، بود شايد نفرات بيشتري نجات پيدا مي كردند خودشون نجات مي دانند واقعا تصور زنده زنده سوختن وحشتناكه ! خدا بيامرزتشون و به بازمانده ها صبر بده
    • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      5 0
      اگر شیشه ها را مثل اتوبوس های قدیمی یا مثل سواری ها طوری طراحی کنند که باز شود، چکش هم نیازی نیست. شیشه سواری ها با یک دستگیره گردان ساده پایین می آید. شیشه اتوبوس را هم با این که بزرگ است می توان طوری طراحی کرد که با یک یا دو دستگیره گردان ساده تا کف اتوبوس پایین بیاد. این طوری مسافرها قرار می کنند، امدادگرها و مردم داخل می آیند و به زخمی ها، گیرافتاده ها و بیهوش شدگان کمک می کنند. دود و گازهای سمی و خفه کننده تخلیه می شود. شلنگ آب و نازل های آتش نشانی داخل می یابند و آتش را سریع تر خاموش می کنند. راه به این سادگی را همه کنار گذاشته اند و دنبال سامانه های آن چنانی، چکش و شیشه شکستن هستند.
    • بی نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      2 1
      آرزو به دل شدیم اتوبوس و مینی بوسی ببینیم که شیشه هایش بازشو باشد.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    من به بازماندگان این حادثه تسلیت می گم،خدا صبرشون بده و به مسئولین تبریک می گم که بالاخره به این نتیجه رسیدن که بعضی لاستیکا استاندارد نیستن
  • بی نام US ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    4 0
    خداوند رحمتشون کنه ...........
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    2 6
    وقتی فرمان هیدرولیک باشه، حتی اگه لاستیک هم بترکه ، سرعت 120 هم باشه اونقدر ماشین منحرف نمیشه. شک نکنین که راننده خواب بوده و به گاردریل خورده و لاستیک پاره شده. ضمنا لاستیکای الان تیوب لس هستند و نمیترکند
    • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      4 0
      می دونی ترکیدن لاستیک جلو تو آزادراه یعنی چی؟!
    • ازاده A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      0 3
      با این نظر واقعا موافقم خدا باعثش رو لعنت کنه
  • ناشناس IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    4 0
    خداوند رحمت کنه این عزیزان را و به باز مندگان هم صبر بده جدا ناراحت وشدیدا متاسف شدم مارا در غم خود شریک بدونید
  • مزدک NL ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    3 3
    یک نکته ای میخوام بگم که کارشناسان و اکثر مردم به آن اشاره ای نکردند و اون هم اینه که: به نظر من حتی علیرغم ترکیدگی لاستیک،به احتمال خیلی زیاد "سرعت" راننده اتوبوس هم زیاد بوده که باعث شده این چنین از گاردریل رد بشه و به لاین مخالف اتوبان منحرف بشه. به تمامی بازماندگان این حادثه تسلیت میگم.
    • ali IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      1 6
      و نكته مهمتر اينكه اين دو اتوبوس توي باند سبقت بودن كه مختص به ماشينهاي سواري ست اگه اينها توي لاين وسط يا كناري رانندگي ميكردند وبه سرعت 90 يا 100 كيلومتر راضي بودندهنگامي كه همچين اتفاقي براشون مي افتاد راه فرار خيلي داشتند و الان هموطناي ما پيش خانواده هاشون بودن
    • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      5 0
      هیچ کدام در خط سبقت نبودند. سرعت اصفهان 93 و سرعت یزد هم با دیدن حرکت غیرعادی اتوبوس اصفهان، بسیار کم شده بود.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    3 0
    شعاررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر ندیم هممون فیلسوفیم اما موقع عمل کردن به حرفامون .................خدا به بازماندگان این عزیزان هم وطن صبر بده
  • مریم A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 0
    بغضم گرفت چقد غم انگیز................... خدایا صبر عطا کن
  • رمضان IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 0
    از طرف خودم و همه ی همکارانم به بازماندگان تسلیت عرض میکنم ما کارمندان شهرداری کشکوئیه از توابع شهرستان رفسنجان را هم در غم خود شریک بدانید باشد که بقای عمرتان
  • car IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 0
    سیستم کنترل سرعت خوردو کار نمی کند، حداکثر سرعت جهت قفل سرعت 100 کیلومتر می باشد.
  • گل ختمی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 0
    خدا همشونو بیامرزه و به خونواده هاشون صبر بده مصیبت بزرگیه متاسفم
  • مانا US ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    9 0
    ای کاش کارخونه سازنده اسکانیا مال یکی از آقا زاده ها نباشه تا لااقل بشه باهاش برخورد کنن وگرنه به قول ما بختیاریها نه خانی اومد نه خانی رفت!
  • م... IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    2 0
    تو خبر ها نوشته 6 کیلو طلا پیدا کردن اگه همه زنای اونجا هم طلا داشته باشن 6 کیلو نمیشه پس این قضیه مشکوکه من دانشگاهم قمه 6 ساله میرم قم ومیان از این خبرا نبوده احتمالا کسی همراهش بم بوده که در موقعی که احساس خطر کنه منفجر کنه اصلا این انفجارو اتش طبیعی نیست بعد 6 کیلو هم نبوده احتمالا بیشتر بوده حالا هی قایم کنید مسئولین
  • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 0
    چرا یه ذره به اون مغزتون فشار نمیارید مال اون کیفی بیچاره ااصفهانی بوده که طلا میبرده تهران و خودشم تو این اتیش سوخت خدا همشونو رحمت کنه