بیش از 30 درصد از ساعت هوشمند سامسونگ در Best Buy بدلیل فروش نرفتن، بازگشت داده شدند.

 

سامسونگ که خود را اولین در بازار ساعتهای هوشمند دانسته با فروش مایوس کننده گلکسی گی یر روبرو شده است. اغلب کاربران معتقدند این ساعت سازگار نبوده و کارایی لازم را ندارد. سایت گیک دات کام {لینک} به نقل از منابع داخلی فروشگاه Best Buy نوشت نرخ بازگشت ساعت هوشمند سامسونگ بیش از 30 درصد است.

ظاهرا گلکسی گی یر نیاز به گوشی هوشمند برای ارتباط داشته و با اغلب گوشی های موجود در بازار کار نمی کند. اطلاعات مربوط به یادآوری ها notifications راباید از طریق اپ اطلاع رسانی کند، اما قریب به اتفاق برنامه ها را پشتیبانی نمی کند(خصوصا اپ های ساخته شده بوسیله گوگل را که محبوب ترین ها در سیستم عامل آندروید به شمار می رود)

سامسونگ سعی کرده شماری از گوشی های خود را با ساعت هوشمند خود سازگاری دهد، اما سهم سامسونگ از بازار امریکا تنها 24 درصد است و این کار را برای این کمپانی کره ای مشکل می کند.

حتی اگر گلکسی گی یر با همه گوشی های سامسونگ کار کند، همچنان 76 درصد بازار را در بهترین حالت از دست داده است.

دمو های گلکسی گی یر خیلی زیبا و فریبنده هستند. در فروشگاه و در شوی معرفی فنی ساعت عالی به نظر می رسیدند. وقتی مشتری ساعت را به خانه می برد تازه متوجه می شود که ست کردن POP3 روی اندروید و ست کردن آن با ساعت گلکسی گی یر شبیه آنچه در دمو نشان داده شده نیست و ایمیل های تحت POP3 به آسانی سازگای پیدا نمی کنند و بدلیل مشکل در تعریف آن، مشتری را نا امید می کند.

سایر سرویس های موجود روی ساعت مانند IM و اپ شبکه های اجتماعی نیز با مشکل مشابه مواجه هستند.

مردم دنبال ابزار و گجتی هستند که زندگی را برایشان راحت تر کرده و دسترسی به گوشی هوشمند شان را راحت تر و سریعتر سازد. برای کاربر معمولی کار با همان گوشی هوشمند بدون اینکه واسطه ای بنام ساعت هوشمند داشته باشد، آسان تر است.

شاید این موضوع نه تنها در مورد سامسونگ، بلکه در مورد سایر ساعتهای هوشمند مشابه نیز بوجود آید و بنابراین سازندگان باید به تجربه تلخ سامسونگ نگاهی عمیق داشته باشند.

 

منبع: ارس تکنیکا

56502

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    84 12
    حیف پول که بدی سامسونگ گوشی ایرانی که راحت از جیب در میاد بخری بهتره در این حد هاااااااا!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      19 3
      يا از اين ساعت زنجيريا بخر كه به راحتي از جيب جليقه كت در مياد.
    • بی نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      6 10
      سامسونگ بهترین برند جهان هست.اپل که داره از سامسونگ کپی میکنه ساعت هاشو.اگه سامسونگ نبود اپل میخواستی چیکار کنه؟
  • بی نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    24 62
    چرا از فروش نا امید کننده ایفون5سی چیزی نمیگی
    • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      9 7
      دوست عزیز اخبارو دنبال کن یا نظر نده !!!
    • علیا IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      12 6
      و البته فروش فوق العاده ی آی فون 5 اس و دانلودی دور از انتظار آی او اس در حالی که همه فکر میکردند خیلی صعی عمل کنه. التبه من خودم طرفدار نوکیا هستم.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    53 21
    ایراد نداره. فردا پس فردا که اپل مدل خودش را ساخت. سامسونگ کپی میکنه مشکل حل میشه. ما هم کلی این عمل قبیح سامسونگ را با یه ژست روشنفکریِ مخِ آی تی محکوم میکنیم و در حالی که گوشی گلکسی رو گوشمونه زنگ میزنیم می پرسیم: این ساعت هوشمند سری جدید سامسونگ چند؟
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    33 6
    با خوندن این خبر چند نکته معلوم می شه: اول از همه اینکه سامسونگ از هول حلیم افتاده تو دیگ. سونی هم فروش خوبی نداشته و حتما اپل با دیدن اوضاع دست نگهداشته . گوگل اگه چند روز دیگه ساعتش و بیرون بده وخوب از آب در بیاد سامسونگ شکست خورده اصلی در این بازار محسوب می شه
  • اسی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    3 2
    علت اصلی فروش ضعیف این ساعت ضعف باتری هستش که یک روز بیشتر دوام نمیاره !!! فکرش رو بکن باید علاوه بر گوشی ساعتت رو هر روز شارژ کنی اما ساعت سونی 4 روز باتریش دوام میاره ...؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    1 2
    واقعا حساب کردین چند تا شارژر تو خونه دارین، یکی هم واسه ساعت اضافه بشه!
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    5 2
    چرا کامنت برای طرفداری سامسونگ باشه هیچ وقت تایید نمیشه!!!
    • طرفدار خبرانلاین IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      7 2
      تمام دنیا فهمیده اند که سامسونگ کامنت نویس دورغ نویس کلاهبردار استخدام می کنه. خبرانلاین هم ظاهرا فهمیده که عده ای مزدور که پول می گیرن تا کامنت الکی بنویسن و تبلیغ دروغین کنن.
    • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      4 5
      اقای طرفدار خبرانلاین خجالت بکش اینقدر راحت به مردم تهمت و افترا نزنید.بر چه اساسی داری به میلیون ها نفر تهمت میزنی؟مسئولین خبر انلاین لطفا رسیدگی کنید چون تو کامنت این اقا توهین داره میشه به خیلی افراد و مشخص هست که خوده ایشون کلاهبردار و مزدور پولی هست برای خراب کردن سامسونگ.رسیدگی کنید
    • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      5 4
      خبر انلاین کامنت این اقارو پاک کن داره به میلیون ها طرفداره سامسونگ تو هین میکنه.چرا فقط محدودیت برای طرفدارای سامسونگ هست؟فحشم کسی به طرفدارای سامسونگ بده هم تایید میکنید؟؟؟؟
  • حسام A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 1
    منم ميخام ، قيمتش چنده؟؟؟