مدل کانسپت جدید بی.ام.و که Vision Future Luxury نام دارد، همان طور که از نامش پیداست نگاه کمپانی بی.ام.و را به کلاس لوکس در آینده نمایان می‌سازد.

سولماز گرئی: لوکس به معنای مدرن و خودرویی از آینده عباراتی درخور کانسپت (مفهومی) جدید بی.ام.و است. این مدل کانسپت که Vision Future Luxury نام دارد همان طور که از نامش پیداست نگاه کمپانی بی.ام.و را به کلاس لوکس در آینده نمایان می‌سازد. در حقیقت ویژن بشارت یک سواری لوکس، منحصربفرد و پراز حس را در خودرویی متفاوت با امکانات بدیع می‌دهد.

طراحی برجسته داخلی و خارجی در کنار ساختار بسیار سبک وزن، مهندسی پیشرو و رابطه‌ای عمیق بین راننده و خودرو از دیگر خصوصیات آن هستند. در مجموع ویژن آفریده شده تا کلاس لوکس را به اوج برساند.

فناوری‌های نوآورانه و ویژگی‌های لوکس و مدرن جزیی جداناپذیر از دی.ان.ای بی.ام.و هستند. کمپانی هدف از ساخت این کانسپت را ایجاد انگیزه و ایده بین کارکنان و همچنین نمایش فناوری بدیع در کلاس لوکس بی.ام.و در آینده می‌داند. این هدف درون کابین هم به‌خوبی محسوس است. درون کابین فرم و عملکرد مورد توجه خاصی قرار گرفته‌اند. هر جزء هر چند کوچک در راستای هدفی مشخص طراحی شده است. مواد پایه ساختار درون کابین را فیبرکربن و آلومینیوم تشکیل می‌دهند. در لایه‌های سطحی‌تر نیز چوب و چرم به کار گرفته شده و فضایی گرم و راحت را به وجود آورده‌اند. هر جزیی در صورت نیاز به وجود آمده و کاهش وزن قابل ملاحظه‌ای ایجاد شده است. در آخر نتیجه دست‌یابی به سطوحی صیقلی و حکم‌رانی یک سادگی شیک در کابین است. استفاده از فیبرکربن به عنوان لایه زیرین زیر صندلی‌ها، درون درها و در ستون B قابل مشاهده است.

در قسمت جلو خطوط و سطوح دقیق حس پویایی منحصر به فردی ایجاد کرده‌اند. راننده با مجموعه‌ای از سه صفحه نمایش درهم تنیده روبرو است. با استفاده از این نمایش‌گرها فضای جامد درونی عمقی بی‌سابقه پیدا می‌کند و به گونه‌ای وسعت مکان حاصل می‌شود. نمایش‌گر سمت چپ به طور عمده اطلاعات مربوط به خودرو را ارائه می‌کند در حالی که در مرکز یک صفحه نمایش قابل برنامه‌ریزی قرار گرفته که اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور و اطلاعاتی تکمیلی را با توجه به موقعیت نمایش می‌دهد. در این بین نمایشگر سمت راست یا نمایشگر اطلاعات راننده بیشتر موجبات سرگرمی او را فراهم می‌آورد. راننده همچنین از امکان کنترل صوتی تمام این اطلاعات را برخوردار است.

کابین با ارائه سیستم HUD یا نمایش اطلاعات درست روی شیشه جلو، توجه راننده را به مسیر پیش رو جلب می‌کند. این سیستم در این مدل موجب افزایش دید راننده از دنیای واقعی می‌شود؛ بدین‌ترتیب که اطلاعات به طور مستقیم در خط دید راننده طرح‌ریزی می‌شوند و راننده می‌تواند ساختمان‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی و یا خطرات را به طور مستقیم در محیط واقعی هایلایت شده (برای تاکید بیشتر) مشاهده کند. در صورت ضرورت روی یک شیء تاکید بیشتری خواهد شد تا توجه راننده بیشتر به آن معطوف شود. این فناوری بعد جدیدی به عملیات کمک راننده از قبیل اطلاعات حدود سرعت می‌دهد. در جایی که لازم است علایم جاده یا تغییر رنگ چراغ راهنمایی برجسته می‌شوند.

به جای یک نمایش‌گر مشترک مرکزی حالا راننده و سرنشین سهم خود را جداگانه و در مقابل خود مشاهده می‌کنند. در صورت تمایل با حرکت انگشت روی این نمایش‌گرهای مجزا راننده یا سرنشین جلو می‌توانند اطلاعات موردنظر خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

در قسمت عقب هم سرنشینان بی بهره نخواهند بود. دو صندلی بزرگ و مجزا دو قلمروی جداگانه را برای آن‌ها به ارمغان آورده‌اند. یک میز تاشو، نمایش‌گرهای زاویه دار و فضای کافی تا صندلی جلو راحتی کامل را تضمین می‌کند. چراغ‌های ال.ای.دی ظریفی نیز در درها تعبیه شده و حس و حال این فضای دل‌نشین، دنج و مدرن را دوچندان کرده‌اند. استفاده از رنگ‌های تیره در قسمت‌های بالاتر و رنگ‌های روشن‌تر در قسمت‌های پایین احساس گرما و حس لوکسی از فضا ایجاد کرده است.

طراحی خارجی از نمای نیم رخ دقیق، منظم و زیبا است. فاصله طولانی دو محور جلو و عقب و شیشه‌های باریک که در مجموع به عقب مایل شده‌اند، دینامیک چشم‌گیری به این جسم زیبای طویل بخشیده‌اند. این طراحی کار دست چنان روحی در کالبد ویژن دمیده که از عهده هر کامپیوتری خارج است. انتخاب رنگ هوشمندانه بدنه نیز به این امر کمک می‌کند. یک ویژگی بارز و منحصربفرد بدنه در این زاویه، آینه بغل‌های آن است که گویی به صورت طبیعی از گوشه شیشه‌ها به بیرون رشد کرده‌اند. درها در جهت مخالف یکدیگر و به اطراف باز می‌شوند و حسی کلاسیک به بدنه تزریق می‌کنند.

طراحی خارجی به خوبی آیرودینامیک پیشرفته و مهندسی نوآورانه این خودرو را که در جهت یک طراحی سبک وزن بی.ام.و انجام شده، به نمایش می‌گذارد. برای مثال سقف کوپه مانند و انحنای ظریف در صندوق به طور قابل توجهی مقاومت در برابر هوا را کاهش می‌دهند. در سطوح خارجی نیز راه‌حل‌هایی به همان اندازه موثر اندیشیده شده‌اند. آن‌ها جریان هوا را به خوبی هدایت می‌کنند و آیرودینامیک ویژن را ارتقا می‌دهند.

در قسمت جلو با جلو پنجره و چراغ‌های آشنای بی.ام.و روبرو می‌شویم که شناسنامه آن به حساب می‌آیند. چراغ‌های جلو اما این بار فناوری نوآورانه‌ای را به همراه دارند که بدون شک در مدل‌های آینده بی.ام.و به کار گرفته می‌شود. نور این چراغ‌های لیزر نه تنها مسیر را مانند چراغ‌های گرد بی.ام.و به صورت یکنواخت روشن می‌کند بلکه استانداردهای جدید برای کیفیت نور، دامنه و شدت آن تعریف می‌کند. پرتوهای نور متمرکز و موازی چراغ‌های لیزر تا ده برابر شدید‌تر از یک چراغ ال.ای.دی هستند. کاهش مصرف انرژی نیز از ویژگی‌های دیگر این چراغ‌ها است.

در قسمت پایین چراغ‌های جلو سپر جسور ویژن خودنمایی می‌کند. استفاده از فیبرکربن و آلومینیوم در بخش‌های مختلف آن یادآور هدف مهندسین و طراحان برای دستیابی به کاهش وزن هر چه بیشتر است.

سطح صیقلی و چراغ‌های باریک عقب هر یک به تنهایی بیننده را از خود بیخود می‌کند. در این جا برای نخستین بار در یک خودروی بی.ام.و چراغ‌های ارگانیک ال.ای.دی (OLED) به عنوان چراغ‌های عقب مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    4 51
    پراید رو عشق است
  • فرزاد IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    128 4
    بنظرتون با حقوق 800 تومانی کی میشه همچین ماشینی خرید؟
    • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
      56 1
      چرا میشه تو خواب
    • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
      16 0
      تو گیم های کامپیوتری میشه سوار شد .اگه ال سی دی بزرگ داشته باشی که دیگه معرکست .
  • reza IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    36 3
    خیلی ماشین خوبیه ولی ما فقط باید عکسشو داشته باشیم تو ایران نمیشه این ماشینو خرید مگر پولدار باشیم
  • ن A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    38 3
    خدایا توبه
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    53 21
    اخرشه .حتی به ضرس قاطع میگم از mvm 110 خودم هم بهتره .
    • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      27 23
      از پورشه ی من هم بهتر واقعاُ
  • محسن A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    117 4
    من ارزوم اینه که یه دونه206داشته باشم. گمون نکنم تو اخرت این منتاژسازان وطنی از گناه ملت در بیان
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    7 37
    اصلا قشنگ نیست ماشینهای الانش خیلی زیباتره
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    33 2
    ای بابا، خبر آنلاین نذار این عکسارو، میبینیم اعصابمون خرد میشه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    65 5
    خدا قسمت بکنه همگی بگین ایشالا ... :
  • بی نام FI ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    به امید تعطیلی ایران خودرو و سایپا و ورود آزاد خودرو استاندارد و با قیمت منطقی و آسایش و آرامش مردم ایران
    • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
      27 2
      الان اینا که منفی دادن یعنی آسایش و امنیت و هوای پاک و فناوری های جدید نمیخوان یا چی؟
    • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      6 1
      تعطیلی ایران خودرو و سایپا باعث بیکار شدن تعدادی زیادی از کارگران را در پی خواهد داشت بیائید دعا کنیم باعث بانیش دست از سر این دو شرکت بر داره تا اینا هم بتونند واقعا پیشرفت کنن
  • ایرانی IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    8 40
    به این میگن لوکس آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا تیباو رانای ما که لوکستره خودرویی جوان پسند وشیک خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • علی IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    10 15
    دستگیرهء درش کو؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    54 4
    : ما که تو خواب هم همچین ماشینی رو پولمون نمیرسه بخریم خوش به حال کسایی که در آینده این ماشین رو میخرن
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    74 3
    و حسرت ادامه دارد تا کی؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    40 4
    خبر چرا اینکارارو میکنی؟ میخوای دل مارو آب کنی :
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    34 2
    اوففففففففففففففففف
  • بی نام EU ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    50 1
    الانه که ملت در مدح پراید شروع به سخنرانی کنن
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    35 5
    وای واییی واییییییی.خدااااااا ..اب قند اب قند زود فقط
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    3 40
    پرايد ما بهتره
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    20 20
    فقط پيکان گوجه اي با رينگ اسپرت و لاستيک دور سفيد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    14 13
    خوب كه چي؟؟ منم يه پر١٤١مدل ٨٨ دارم. والا اينقد قومپوز درنميكنم كه ايناميكنن؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    2 41
    عشق است تيبا و بس
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    46 1
    حيف اين ماشينهاكه توخيابوناي درپيت اين مملكت دوردور كنن حيفه بخدا
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    157 7
    به پراید نمیرسه که چقدر من بی نمکم نه؟
  • محمدرضا A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    26 0
    اصلا واژه لوکس رو بايد از فرهنگ لغات ايران ور دارن. چون تو ايران وجود نداره
  • ایرانی IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    21 0
    چون ما اصولا از هیچ صنعتی نظیر صنایع دستی وکشاورزی .....قیچوقت درست حسابی حمایت نکردیم اینگونه حمایت از صنعت خودرو که که دوران نوزادیش بیش از 45سال طول کشیده ونیز ادامه دارد واین حمایت میلیاردها دلار برای این جامعه خرج داشته است جای سوال وتعجب بسیار دارد .
  • میرمحـــــــــمدی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    7 8
    اصلا خوب نیست چون نمیشه درشو باز کرد، دستگیره نداره☺
  • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    13 10
    من پول اینو داشته باشم میدم بنتلی میخرم
  • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    21 35
    یه عده میان اینجا و ایرانخودرو و سایپا رو لعن و نفرین میکنن و واحسرتا سر میدن و حرص میخورن حالا اگر ایران خودرو و سایپا نبود و تعرفه ورود ماشین صفر بود و دلار هم 1200 تومن بود تو میتونستی اینو بخری آخه؟ اصلا اگر تو امریکا بودی میتونستی اینو بخری؟
    • مهام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      3 0
      یه سر به سایتهای خودروسازان بزن .ببین با ۴۰ میلیون که مثلا اینجا ۲۰۶ میخری . میشه یه پورشه یا کامارو کاین با همان مبلغ سفارش بدی با رنگ دلخواه و آپشن های حرفه ای برات بفرستند دم درب خونه . تازه التماست هم میکنند ...
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    12 0
    و ما کماکان پراید و پژو بیست سال پیش تولید میکنیم و افتخار میکنیم که به جلو پیش نمی رویم و در جا میزنیم
  • ببو IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    9 0
    پرايد اشغال
  • جايزه بگير A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    1 1
    سلام لطف به شركت ب ام و بگوييد كه يادشان رفته سانروف يا پانوراما رو سقف طراحي كنند.جايزه اش رو با هم شريك
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    2 2
    میگن یکی از اقلام سبد کالای بعدیه
  • علی IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    3 2
    تویی که حقوقت800تومنه که میگه بیای تو این سایت؟برو تو سایت پرایدو ازین چیزا که وقتی دیدی هنگ نکنی...فک کنم دراش لمسی باشن...مثه پراید که اتوماتن دراش خفاشی باز میشن.خخخ
  • فوق دکتری فلسفه US ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    3 3
    این علوم رو از ملاصدرا گرفتند...
  • سامان نادری A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    قیمتش چقدره لطفا بگین؟