به زودی امریکایی‌ها برای پیدا کردن بمب، داخل کیف مسافران مترو و هواپیما از سلاح جدیدی مبتنی بر فناوری موسوم به Z Backscatter استفاده خواهند کرد.

"چاک دوروتی" پرزیدنت و مدیر اجرایی کمپانی AS&E درباره سلاح جدید ساخت تیم آنها گفت: نیروهای امنیتی به خصوص افرادی که در فرودگاه هستند و یا در مترو و یا مرزها می‌توانند از این اسکنر بهره ببرند.

انجام اسکن با سهولت بالا از ویژگی‌های فناوری جدید توسط AS&E است و این کمپانی که پیشرو در امر چاره‌جویی‌های اسکنینگ از نوع ایکس- ری است توانسته فناوری نوظهوری را بیافریند که تیم مینی زد MINI Z مسوول پروژه اولین اسکنر سیار و فوق پیشرفته را ساخته که می تواند مواد مخدر، مواد منفجره، تفنگ پلاستیکی، چاقوی سرامیکی به راحتی تشخیص داده و می توان از این اسکنر در ایمنی عمومی، امنیت مکانهای وی.آی.پی، امنیت دریایی، حمل و نقل هوایی ، بازرسی های امنیتی در مکانهای تعریف شده، خیابانهای پر رفت و آمد استفاده کرد.

در این لاستیک اتومبیل {لینک} بیش از 200 کیلوگرم کوکائین جاسازی شده است.

این سلاح می تواند بسیاری از مشکلات موجود در بخش تروریسم را حل کند و با گرفتن تاییدیه قانونی برای استفاده در معابر عمومی به زودی در بسیاری از خیابانهای امریکا استفاده خواهد شد.

البته استفاده از اتومبیلهای مخصوص با قابلیت اسکن در این کشور استفاده می شود اما اسکنر سیار با قابلیتهای بالا هنوز در معابر عمومی استفاده نشده است.

 

منبع: اسلش گی یر

5656

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =