بامداد امروز دوشنبه 29 دیماه نخستین برف زمستانی کرمان را سفید پوش کرد.

از بامداد امروز کرمان شاهد بارش نخستین برف سال جاری بود که همچنان نیز ادامه دارد . در پی این بارش مدارس مقاطع ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان شهر کرمان تعطیل شده است.

بارش شدید برف در جاده های شهرستان راور به زرند و چترود با شدت ادامه دارد و تردد در این دو محور غیرممکن و مسدود است. همچنین تردد در جاده شهربابک به انار از جاده های مرکز کشور به بندرعباس با توجه به شدت برف فقط با زنجیر چرخ و احتیاط کامل امکان دارد. بارش شدید برف در محور کرمان به بافت در گردنه کفنوئیه و در محور کرمان به بردسیر در گردنه خون سرخ با احتیاط کامل و زنجیر چرخ امکان دارد.

امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد کرمان امروز برگزار نمی‌شود.مسئولان این دانشگاه اعلام کردند، تاریخ برگزاری امتحانات امروز دانشگاه آزاد به چهارشنبه اول بهمن‌ماه موکول شد.

فرمانده پلیس راه استان کرمان هم گفت: تمام جاده های استان کرمان باز است، اما در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استفاده از زنجیر‌چرخ اجتناب ناپذیر است.

احمد حجت‌آبادی گفت: تمام جاده های استان کرمان باز است اما تردد در گردنه‌ها به ویژه محورهای کرمان به راور، بافت، سیرجان و محور شهربابک به انار با زنجیر چرخ و امکانات زمستانی مقدور است.

 او با بیان اینکه در محور باغین به بردسیر و جیرفت به رابر تردد با سرعت مطمئنه و زنجیر چرخ امکانپذیر است گفت: تمام محورهای کوهستانی کرمان دچار لغزندگی و یخ‌زدگی شده است و رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تردد کنند.

بارش شدید برف در محور «جیرفت - ساردوئیه و ساردوئیه - بافت» که از ساعت 3 بامداد آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.  سه اکیپ راهداری متشکل از 30 راهدار از شب گذشته در محورهای برف گیر جیرفت مستقر و در حال انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی هستند.  محور «جیرفت - بافت» علی رغم بارش برف باز بوده و تردد در آن به کندی برقرار است. 


اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از کسانی که قصد عبور از محور جیرفت - بافت دارند، خواسته شده زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند. ‌گردنه سربیژن در محور جیرفت - ساردوئیه دیشب هم شاهد بارش خفیف برف بوده است.

بارش ها تا فردا عصر ادامه دارند 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: امروز در بیشتر شهرهای استان کرمان شاهد بارش متناوب برف و باران هستیم.

مریم سلاجقه گفت: پیش بینی می‌شود، بارش‌ها تا فردا عصر ادامه داشته باشند که عموما این بارش‌ها در مناطق جنوبی استان برقرار و در گردنه‌ها بصورت برف خواهد بود.

او با بیان اینکه هم اکنون دمای هوای شهر کرمان صفر درجه سانتیگراد است ادامه داد: به دلیل کاهش محسوس دما، با یخ زدگی معابر روبرو هستیم، ضمن آنکه سیستم بارش برف و باران فردا عصر از استان کرمان به تدریج خارج خواهد شد.

امروز برف قابل توجهی شهر کرمان را سفیدپوش کرد که به عنوان اولین برف این شهر در سال جاری، شادی مردم را به همراه داشت. ‌

همه مسیرها باز هستند‌ 

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان،گفت: با تلاش و همت راهداران تمام مسیرهای استان کرمان باز هستند و تردد با استفاده از زنجیر چرخ در آن‌ها جریان دارد. 

عطاءالله‌ منوچهری گفت: هم‌اکنون در بردسیر، تونل سیرچ، سنگ صیاد، قنات سیر، کوه‌پنج، خانه‌سرخ، بافت، رابر، کفنوئیه، اسکر،زرند، کوهبنان‌، دهبکری‌، نی‌بید، سه راهی راین شاهد ریزش برف هستیم‌. 

او با بیان ‌این که نمک پاشی توسط عوامل راهداری از ساعات اولیه بارش برف انجام شده است، گفت: در حال حاضر تمام محورها باز هستند. بارش باران در‌ محورهای ارزوئیه، بم و راور ادامه دارد. همشهریان و کسانی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند، حتما به زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشند. کسانی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند قبل از عزیمت می‌توانند طی تماس با شماره تلفن 32520016 از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.


منبع: ایسنا

47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشادبشیری A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    24 2
    نمی دانم چه حکمتی است که ابرهای محترم وقتی به تهران می رسند نمی بارند و وقتی تهران را رد می کنند شروع می کنند به باریدن.. اینها یا با هوای دو نفره ما مشکل دارند یا می گویند اگر روی سر تهرانی ها بباریم بی جنبه بازی در می آورند
  • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    18 1
    خدا رو شکر و خوش به حال شون
  • مجیدپرسپولیسی A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    26 0
    خوشبحالشون . ما که دیگه کم کم باید با برش برف خداحافظی کنیم . انشالله نعمتهای خدا برای تمام مردم ایران افزون شود
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    15 1
    ﺷﻜﺮ
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    16 0
    چه حالی می کنند.
  • احمد NL ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    23 2
    کرمان دل عالم است. خدا را شکر
    • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
      7 5
      عجب... نصفش که توی اصفهان هست. دلش را هم که شما کرمانیها برداشتین... بقیه دنیا حتما پشم هستند
    • محمد A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
      4 2
      کرمان دل عالم است و ما اهل دلیم
  • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    4 0
    همه ایران سرای من است هرجا ببارد خدارا شکر می کنیم