تعداید از مخاطبان سرویس مشکلات مردم که می گویند اهل بخش ندوشن، واقع در شهرستان میبد استان یزد هستند نسبت به نابودی طبیعت محل زندگی خود به خاطر فعالیت معادن اعتراض دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جاذبه های طبیعی منطقه سفیده، واقع در شهرستان میبد از توابع استان یزد که داخل بخش ندوشن قرار دارد، در معرض نابودی است. در این منطقه پدیده های مختلف زمین شناختی از جمله چشم اندازهای گسترده تراورتن، پدیده هایی زیبایی مثل چشمه های تراورتن ساز، لاتریتی شدن و قرارگرفتن سازندهای مختلف از دوران اول تا چهارم زمین شناسی و همچنین سنگواره های صدف و ... وجود دارد که اهالی منطقه ندوشن می گویند به خاطر فعالیت معادن مختلف در معرض نابودی است.

یکی از اهالی ندوشن در کامنتی نوشته: سه ماه قبل خبر بود که دره سنگ آب های ندوشن کشف شده و... الان معادنی در کنارش شروع به کار کرده اند ما از شما میخواهیم پیگیری کنین قطعا ندوشن را اهالی خبرآنلاین می شناسند. تمام مدارک و مستندات و عکسهای تخریب این معدن موجود است در صورت نیاز ارسال میگردد... یکی از بی‌نظیرترین ژئوتوپ‌های طبیعی ایران در چنگال سودجویان هنوز سه ماه از مخابره خبر کشف دره سنگاب های ندوشن نگذشته است که خبری دیگر شیرینی این کشف را بر مردم فرهنگ دوست ندوشن تلخ کرد. یک مقام محلی از تعرض معدن کاران به این دره ها و چشمه ها خبر داد. این مقام مسئول طی پیامکی در گروه های اجتماعی بیان نمود: سلام خدمت دوستان. ظاهرا دارند کنار سنگابهای ندوشن علویه، مجوز استخراج معدن سنگ می گیرند. در فاصله هزار متری سنگابها، مجوز معدن قدیمی داشته اند تمدید نموده اند و دنبال تهیه کروکی هستند.
تصاویری که اهالی ندوشن برای ما فرستاده اند نشان می دهد فعالیتهای معادن در این منطقه، طبیعت و چشم اندازها و جاذبه های زیبای ندوشن را در معرض تهدید قرار داده است.
مهرداد صادقیات ندوشن، یکی از اهالی در این باره به خبرآنلاین گفت: معدن داران در ندوشن همچنان می تازند و منطقه سفیده هم مانند بسیاری از دیگر نقاط این منطقه رو به نابودی است. اگر تدبیری عاجل اندیشیده نشود، این میراث طبیعی چند هزار ساله نیز به واسطه فعالیت معدن داران از بین خواهد رفت و سهم شهروندان این شهر تنها تخریب، ویرانی و آلودگی زیست محیطی است.
به گفته او معادن ندوشن در حالی به طور مستمر برداشت می‌شوند که تاکنون ریالی از این معادن برای جبران مافات، هزینه نشده و در حالیکه این منطقه در محرومیت و مشکلاتی نظیر خشکسالی های پی در پی به سر می‌برند، عده‌ای با درآمد این معادن ثروت اندوزی می کنند و سهم مردم نجیب ندوشن از وجود معدن داران در ندوشن فقط از بین رفتن محیط زیست و نابودی مراتع و به خطر انداختن جال و مال مردم آن است.


45231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفری ندوشن IT ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    6 0
    درود یر شما امان از این معادن که امان مردم را بریده اند درستش صادقیان ندوشن هست سپاس فراوان