خبر خودکشی دختر ۱۶ ساله در مدرسه‌ای در شهرک غرب، پس از پایان آخرین امتحان که ادبیات بود، سال تحصیلی ۹۴-۹۵ را با شوک به پایان برد. او روز سه شنبه ۱۸خرداد ماه پس از امتحان ادبیات فارسی و گرفتن عکس یادگاری با دوستان و معلمان خود در سرویس بهداشتی مدرسه خود را به دار آویخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در سال تحصیلی که همین روزها به پایان می رسد، تاکنون ۱۵ دانش‌آموز خودکشی منجر به مرگ داشتند، اگر ۳ موردی که در آخر خرداد ۹۴ و تابستان همان سال را هم اضافه کنیم، به عدد ۱۸ دانش آموزی که در پایان سال تحصیلی ۹۴-۹۵ عاقبت به خیر نبودند،‌ می رسیم.

البته نگفته پیداست که تعداد دانش‌آموزانی که اقدام به خودکشی می‌کنند و خوشبختانه منجر به مرگ نمی‌شود، بیش از این حرف‌هاست.

در جدول زیر خودکشی های منجر به مرگ دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ را می‌بینید؛

ردیف تاریخ استان توضیحات
۱ ۳۰ خرداد ۹۴  تهران مجید ۱۴ ساله دانش‌آموز مدرسه نمونه دولتی تهران، به دلیل مردود شدن در امتحانات پایان سال، با سیم برق خود را از تراس حلق‌آویز کرد و روز بعد به دلیل آسیب مغزی جان سپرد.
۲ ۳۰ تیر ۹۴
آذربایجان غربی دختری ۱۸ ساله، دانش‌آموز رشته تجربی در محله شهرک فرهنگیان شهرستان بوکان پس از اعلام نتیجه کنکور سراسری و قبول نشدن در دانشگاه، با پرت کردن خود از طبقه سوم خانه، به زندگی‌اش پایان داد.
۳ ۱۴ شهریور۹۴ لرستان  امیر دانش‌آموز ۱۴ ساله یکی از مدارس لرستان، به دلیل نمره پایین در درس ریاضی و ترس از سرزنش شدن، با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد.
۴ ۱۸ مهر در ۹۴  تهران پریناز ۱۳ ساله خود را از میان نرده‌های پل عابر در شرق تهران به پایین پرتاب کرد و پس از برخورد با اتوبوس جان باخت. بر اساس اظهارات دوست این دانش‌آموز، او پیش از خودکشی گفته بود از زندگی خسته شده‌ام.
۵ ۴ آبان ۹۴ 
آذربایجان غربی «هاوری» دانش‌آموز ۱۱ ساله، ساکن محله تاج‌الدین در شهرستان اشنویه، جلوی آینه خود را دار زد و جان سپرد. این نوجوان، دو روز پس از دیدن فیلمی با مضمون خودکشی، دست به چنین اقدامی زده است.
۶ ۷ آبان ۹۴ تهران دانش‌آموز پنجم ابتدایی در محله خلیج‌فارس تهران به وسیله روسری، خودش را از میله بارفیکس ـ حلق‌آویز کرد و جان سپرد؛ دلیل این خودکشی بیان نشد.
۷ ۱۷ آبان ۹۴ 
مازندران «مهرشاد» دانش‌آموز ۱۴ ساله ساکن شهر «رستم‌کلا» خود را از پنکه سقفی خانه حلق‌آویز کرد و جان سپرد. در نامه مکتوبی که مهرشاد از خود به جا گذاشته آمده بود: «فردا همه‌تان به مراسم تشییع جنازه‌ام بیایید».
۸ ۲۷ آبان ۹۴
خراسان جنوبی دانش‌آموز ۱۶ ساله مدرسه شبانه‌روزی شهید مطهری، در آبیز شهرستان زیر کوه که قبلا پدرش او را سرزنش کرده بود وقتی همه خواب بودند، خود را به نرده‌های پشت خوابگاه حلق‌آویز کرد و جان داد.
۹ ۲۶ آذر ۹۴ خراسان شمالی «سجاد» ۱۵ ساله، دانش‌آموز دوم دبیرستان یکی از مدارس شبانه‌روزی در روستای کهنه جلگه مانه و سملقان به دلیل احضار والدینش از سوی مدیر مدرسه، خود را در آغل گوسفندان حلق‌آویز کرد و به زندگی خود پایان داد.
۱۰ ۷ دی ۹۴ یزد دانش‌آموز ۱۳ ساله مدرسه نمونه دولتی بافق یزد به دلیل افت تحصیلی، خود را به میله بارفیکس اتاق حلق‌آویز کرد و جان سپرد.
۱۱ ۱۹ دی ۹۴ تهران پسر ۱۱ ساله‌ای با حلق‌آویز کردن، خود را از چارچوب در بالکن به وسیله روسری مادرش حلق آویز کرد و به زندگی خود پایان داد. به گفته مادر او، این دانش‌آموز که فصل امتحانات خود را می‌گذراند، اضطراب شدیدی داشت و وقتی در خانه تنها بوده، دست به چنین کاری زده است.
۱۲ ۲۲ دی ۹۴ یزد اختلاف خانوادگی باعث خودکشی و مرگ دانش‌آموز دختر پایه نهم در یزد شد، او از آخرین طبقه آپارتمان خود را به پایین پرتاب کرد.
۱۳ ۳ بهمن ۹۴ کرمانشاه

دانش آموز پایه هشتم، قبل از آغاز زنگ تفریح اول از معلم برای استفاده از سرویس بهداشتی اجازه می‌گیرد و قبل از ورود سایر دانش آموزان به محوطه حیاط مدرسه خود را در سرویس بهداشتی حلق آویز می‌کند.

۱۴ ۱۶ اردیبهشت تهران ساعت ۱۸ روز پنجشنبه دختر ۱۳ ساله پس از مشاجره با مادرش از خانه خارج و به روی پل ولایت رفته و در یک اقدام جنون آمیز خود را به پایین در اتوبان نیایش پرتاب می کند.
۱۵ ۲۸ اردیبهشت ۹۵  مشهد دانش‌آموز دختر ۱۲ ساله در مشهد خودکشی کرد. این دختر ۱۲ ساله از طبقه چهارم ساختمان به پایین افتاده بود. براساس روایتی که رسانه منتشرکننده خبر، از گفته‌های پدر این دخترک داشته، این دانش‌آموز به دلیل وسیله‌ای که نباید به مدرسه می‌برده به مدت یک هفته از مدرسه اخراج شده و او به خاطر ترس از تنبیه پدر، دست به خودکشی زده است.
۱۶ ۳۰ اردیبهشت ۹۵ مشهد به دار آویختگی دختری ۱۸ ساله گزارش شد. او برای کنکور درس می خواند و علت خودکشی وی افسردگی اعلام شد.
۱۷ ۱۱ خرداد ۹۵ تهران دختر ۱۴ ساله بعد از تعطیلی از مدرسه خود را حلق‌آویز کرد. ساعت ۴ بعد ازظهر بود که زن جوانی با پلیس تماس گرفت و از خودکشی دخترش خبر داد. دانش آموز کلاس هشتم وقتی از مدرسه به خانه بازگشت، اقدام به خودکشی کرده بود.
۱۸ ۱۸ خرداد ۹۵  تهران دانش‌آموز دوم دبیرستان پس از امتحان ادبیات خود را در سرویس بهداشتی مدرسه حلق آویز می کند.

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منا A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    تیترتون به هیچ وجه جالب نیست انگار انجام این امر نشانه موفقیت یا عدم آن است متاسفم
    • زغال فروش زاده DE ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      23 49
      نه.تیترشون بسیار عالی انتخاب شد. خودکشی رو مسخره کرد با این تیتره درست.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      50 9
      وقتی مدرسه و معلم فراموش میشوند
    • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
      32 6
      تبعیض خانواده بین بچه ها را هم باید توی لیست تون بیارین نمونه اش خانواد من برای برادرم ماشین خریدن همیش حسابش پر پول ولی من هر وقت اعتراض میکنم میگه حسودی و ... یعنی روانی میشین اگر توی خانواده من زندگی کنید. جالب تر این که اگر نمره بشه 19.5 میگه چرا شدی 19.5 نمیگن افرین میگه چرا اون 0.5 نمره نگرفتی حال شما بیاین قضاوت کنید.. فقط منتظرم روز حساب برسه...
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    86 6
    پس سه تا دانش اموز دختر تو شهر ما چی؟ یکیشون خودشو حلق اویز کرد، یکیشون با تفنگ خودشو کشت و یکی دیگه هم خودشو اتیش زد، دوتای اول رو نمی دونم چرا این کارو کردن ولی سومی به خاطر موضوعی که تو مدرسه اتفاق افتاد، اینقدر تحت فشار قرارش دادن که این کار رو کرد. متأسفانه شنیدن این مسائل باعث میشه ترس این موضوع بین بچه ها ریخته بشه
  • سهیلا A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    92 10
    واقعا متاسفم برای جوانانی که استعدادشون تو این مملکت داره به فنا میره و کسی جوابگوی خواسته هاشون نیست.به کجا چنین شتابان از یکطرف گزارش مصرف مواد مخدر توسط نوجوانان و از طرفی خودکشی اونها از طرف دیگر ازار جنسی کودکان در مدارس واقعا کجا داریم زندگی میکنیم.معنی مملکت اسلامی اینه؟؟؟؟؟؟ چرا کسی جوابگو نیست چرا کسی احساس وظیفه نمیکنه؟؟؟چرا هیچکس به فکر مردم نیست که دارن زجر میکشن و روحیه شون داغونه توروخدا کاری بکنید تا کی باید این خبرهای دردناک رو بخونیم؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      22 80
      ظاهرا یا داری از کانادا این مطلب رو می نویسی یا از استرالیا یا از یه جای دیگه غیر از ایران.... می شه بپرسم سهم هر یک ایرانی از این مشکلاتی که داریم چیه؟؟؟ فقط بلدیم بقیه رو مقصر کنیم خودمون هم سریع بریم دنبال اینکه تو یه کشور دیگه ساکن بشیم...اون وقت هی از ایران ایراد بگیریم... تاسف شماها به درد خودتون هم نمی خوره چه برسه به درد ما...
  • ss A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    42 3
    این موارد خودکشی دانش آموزان هر چند با دلایلی ذکر شده اند اما احتمال خیلی زیاد دلایل اصلی پنهان هستند. بخاطر اینکه ردپای احتمالی قصور مسولان مدرسه در میان نباد اکثرا یا دلیل به خود برگشته یا خانواده وی. زمان نادیده گرفتن خودکشی به اتمام رسیده و باید در طرحهای جامع بررسی های میدانی در دانش آموزان انجام گیرد و نسبت به شناسایی دانش آموزان پرخطر اقدام گردد و به تناسب برنامه پیشگیری اعمال گردد. متاسفانه در آخرین آمار منتشر نشده وزارت بهداشت در سال 93 نزدیک 70 هزار مورد خودکشی گزارش شده در کشور بدون احتساب دو استان رخ داده است. این یعنی فاجعه. نه تنها در سنین مدرسه بلکه در تمامی سنین آمار خودکشی های موفق و ناموفق بشدت فزاینده است.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    36 23
    به نظرم آمار وحشتناکی نیست،قبلا به این صورت اطلاع رسانی نمیشد.1015 سال پیش تو مدرسه ما هم این اتفاق افتاد ولی هیچ وقت اخبار نگفت.ای کاش تو هر مدرسه ای یه مشاور درست حسابی داشتیم.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    127 3
    چی داره سر این مملکت میاد
    • بی نام RO ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      30 0
      پکیده
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    88 1
    متاسفانه آموزش پرورش یادش رفته غیر از درس موضوعات مهم تری وجود داره
    • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      32 1
      خود اون درسم ...
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    36 88
    یادت رفت بگی تقصیر دولت قبله خبر آنلاین
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    56 0
    تا آموزش و پرورش ما درست نشود کشور‌ تا ابد در مشکلات باقی میماند. اگر فکر میکنیم که بدون اصلاح آموزش و پرورش کشور ما درست میشه سخت در اشتباهیم
  • میلاد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    25 0
    ممنون از خبر آنلاین بابت انتشار این آمار ، آن دسته از موارد که به خاطر ترس از برخورد پدر و مادر یا معلم هست باید برطرف شود بنده به یاد دارم قبل از دوران دانشجویی در مقطع متوسطه به خاطر عدم موفقیت تحصیلی و یک بار هم در مقطع راهنمایی به خاطر مساعل اخلاقی تصمیم به این کار داشتم که تصمیم غلطی بود ولی متاسفانه الان که دانشجو هستم به یک وضعیت پوچی رسیده ام که واقعا نمیدونم تصمیم درست چیه
    • جواد IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
      10 1
      به نظرمن تصمیمی درست درزمانی درست بوده وگرنه وقتی به سن 58 سالگی من میرسیدن ترس ونگرانی از آینده خانواده شان مانع خودکشی میشه که این یعنی زندگی سراسرذلت وبدبختی مرگ به هنگام بهترازاین مثلا زندگیه شک نکنید
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    29 0
    برای مثال رسانه ها رو بررسی کنیم: چه میزان از زمان پخش صدا و سیما و سینما به این گروه سنی اختصاص داده شده؟ چند صفحه از روزنامه ها و چه تعداد از مجله ها و سایت ها در اختیار نوجوان هاست؟ در همین خبر آنلاین چیزی غیر از خبر خودکشی آنها منتشر شده؟ وقتی این برش از جامعه در برنامه ریزی ها کاملا فراموش شده نباید انتظار داشت حال و روز خوبی داشته باشه و نرمال رفتار کنه. اثرات این برزخ نوجوانی روی عملکرد جوانی آنهایی که جان سالم بدر میبرند هم قابل توجه است.
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    21 5
    جای تاسف داره خانواده ها به تربیت درست بچهاشون توجه نمکینند
    • ساحل BE ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      26 3
      خانواده ها فقط پشت سر هم بچه میارن و به خواسته های هیچکدوم جواب نمیدن.ایناهم راحت شدن
  • ت A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    27 0
    انتظارم بیشتر این بود که سن این افراد در حدود 18 سال باشه ولی الان با توجه بهه این آمار می بینم بیشتر در سنین 11 تا 15 هستند.برام عجیبه.آخه تو اون سن و سال هنوز تو فاز کنکور هم وارد نشده اند.
    • بی نام RO ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      28 0
      من بارها بارها تو ست 13 14 سالگی آرزوی مرگ می کردم تو ذهنم بارها خودمو کشتم همش به دلیل مشکلات اقتصادی و تبعیض های بود که توان درکش برام خیلی سخت بود و هنوزم هم اثرات اون روزا تو روحم باقی مونده
  • بی نام RO ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    45 0
    وضعیت آموزش و پرورش این کشور از ریشه خرابه
    • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      2 0
      100000000000000000000000 میلیون لایک
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    53 6
    کنکوری که سوالاتش اصلا در حد کتاب نیست و به جز یاس واضطراب و بی دینی چیزی برای من نداشت. رشته های انسانی و ریاضی که هیچ ارزشی ندارند میماند رشته های پزشکی و دارو و دندان که شش هزارنفر تجربی امتحان میدهند و زیر ۳ هزار نفر پذیرش میگیرند و برای قبولی باید خدا تومن هزینه کرد که امثال من نداریم.
    • علی A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      12 30
      خوشبختانه خوشبختانه تو کشور ما تنها چیزی که نمیشه با پول جلو برد موفقیت تحصیلیه..تاکید میکنم موفقیت تحصیلی..مدرک همه دارن و لی سواد رو هرکسی نداره..پس لطفا فیدبک خودتو چک کن..مطمعن باش بدون پول هم میشه پزشکی و دارو وغیره قبول شد..بهت قول میدم.امتحان کن ولاغیر
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    22 0
    مشکلات فرهنگی و روانی زیادی در ایران وجود داره، و اینو همه میدونن . به نظرم از کلاس اول دبستان باید چند زنگ رو به مسایل روانشناسی و مسایل فرهنگی و مشاوره ای اختصاص بدهند
  • رضا A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    22 9
    سوالات وحشتناک چندسال اخیر کنکور من رو دو بار به فکر چنین تصمیمی انداخته ،توو رشته تجربی شانس موفقیت خیلی کمه اونم برای امثال من که پول دانشگاه آزاد و پردیس نداریم. احتمالا نفر بعدی توو صف انتظار من باشم
    • رضا IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      36 8
      مشکل سختی امتحان و کنکور این ها نیست.. خیلی از رتبه های خوب کنکور از شهرستان و خانواده های کم درامد هستند... مشکل از آموزش و پروش ه که برای مدرسه به جای اینکه روانشانس و مشاور بزارن تو مدارس.. یه معلم پرورشی با مدرک نا مزتبط میزارن که وظیفه اش کم و زیاد کردن نمره انضباطه.....
  • مهیارمتولد52 A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    18 10
    آدم جرأت نمیکنه به بچه های این دوره زمونه ازگل نازکتربگه مابچه بودیم بابت نمره 19 فلکمون میکردن والله آخرالزمان شده وا
  • کیو IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    23 7
    امان از دست این کنکور.باید این کنکور حذف شه .اندازه چندین سال کار تو معدن از ادم انرژی می بره.دانشگاه خوب هم قبول بشی .بازم اون ادم سابق نیستی .خسته و افسرده.فقط شده منبع درامد یک سری ادم که بیان تو تلویزیون با یک لبخند مسخره .در امد بیشتری کسب کنند.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    30 2
    بیچاره جوان و نوجوان این مملکت چه فشارهای عصبی را تحمل میکنند. امتحانات ترم اخر دانشگاه رو میدیم، همه از هم میپرسیم حالا چیکار کنیم؟؟؟
  • مونا GB ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    9 0
    فقط تو كشوراى جهان سومه كه بچه ها مجبورن درس بخونن و تو دانشگاه رشته هاى سخت بخونن و اخرشم با حقوقشون هيچى نميشن يه دوست امريكايى دارم كه رشته ى هتلدارى خونده و مدير يه هتله و كلى پولداره درس خوندن ارزش نيست ارزش خود زندگيو به بچه هامون ياد بديم.
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    1 9
    مهم اين كه ما امنيت داريم بقيه اش كشكه
  • امیر IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    8 0
    فردا همه تان به مراسم تشییع جنازه ام بیایید چقددد دردنااک
  • اگر بچه ای رو به این دنیا میاریم... A1 ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    7 0
    به نظرم اهمیت سن نوجوانی تو کشور ما نه برای خانواده ها نه برای نظام آموزشی پرورشی ما هنوز مشخص نیست از چهار سالگی تا چهارده سالگی یعنی پایه و اساس همه آینده و شخصیت یک فرد و برای هر فصل و ماه و لحظش باید برنامه و سواد برخورد با کودک و نوجوان رو داشته باشیم.خانواده نظام آموزشی و جامعه نباید از نوجوانش عقب بمونه اگر بچه ای رو به این دنیا میاریم باید سواد تربیتشو داشته باشیم و گرنه از راهی که نباید چیزی که نباید رو تو زمانی که نباید یاد بگیره یاد میگیره
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    6 5
    سه ساله کسی زیست و شیمی رو بالای 80 نزده این یعنی سوالات ایراد اساسی داره.
  • اکرم سادات A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    واقعا جای تاسفه، آخه دلایل خودکشی شون انقد بیخود و ناچیزه که ادم غصه ش میگیره
  • علي IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    2 0
    يادم مىاد زماني رو كه به دبستان مىرفتم و حتي در راهنمايي و دبيرستان من متولد سال٥٣هستم اري همان نسل معروف به سوخته بله يادم مىاد معلمها و كادر مدرسه به شدت با شادي و خندهاي ما معترض ميشدند تا خوشحالي مىكرديم اهاي تو براچي ميخندي در جايي كه گريه عرضش بود لباس رنگى و شاد ممنوع بود نخند شادي كودكانه ات را فرو بخور رنگ لباس عزا ببوش تازه كتك و تحقيرم مىشديم بله أين ادمها رو برأي آموزش و پرورش ما گمارده بودند چند نسل إز انسانهاي ايران افسرده اند مىگين خود كشى يارو رو دارن علني إعدام مىكنند يارو با بچه كوجيكشو مياره جون دادن يارو رو تماشا كنه اصلا ديدين رنگ لباسهاي جامه ما چرك و تىره ولي خارج رو كه ميبينيم رنگي و شاده حتي هند كه إز ما فقير ترند
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    میخای کلا کنکور و امتحان و هر چی رقابت هست رو حذف کنیم ؟؟؟؟ دوستان صبر کنید همه چی درست میشه صبر