کدام کشور سریع‌ترین شبکه اتصالات نسل چهارم موبایل / 4G LTE را دارد؟ و بهترین پوشش نسل چهارم متعلق به کدام کشور است؟

به گزارش خبرآنلاین، جدیدترین گزارش ماه نوامبرِ OpenSignal نشان می‌دهد کره جنوبی و ژاپن با دسترسی 95.7 و 92 درصدی کاربران خود را  در بخش  4G LTE پشتیبانی فنی می‌کنند. جالب اینجاست که آمریکا با 81.3 درصد دسترسی در مقام دهم جدول و بعد از کشورهایی مانند لتوانی، هنگ کنگ، هلند سنگاپور، نروژ، کویت و سوئد قرار دارد.

ایران نیز با کسب رتبه 73 در میزان دسترسی  (با 47.86 درصد) در ته جدول قرارگرفته است و با آخرین کشور یعنی سری لانکا تنها 5 پله فاصله دارد.

اما در بخش پرسرعت‌ترین شبکه نسل چهارم سنگاپور (45.86 مگابیت بر ثانیه) و کره جنوبی (45.77 مگابیت بر ثانیه) به ترتیب پرسرعت‌ترین شبکه 4G LTE را در ماه نوامبر 2016 داشته‌اند.

ایران نیز در بخش پرسرعت‌ترین مقام 71 را به خود اختصاص داد (با سرعت 11.37 مگابیت بر ثانیه) که با آخرین کشور ته جدول یعنی کاستا ریکا 7 پله فاصله دارد. (البته همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید آمریکا نیز 3 پله بالاتر از ایران با سرعت متوسط 13 مگابیت بر ثانیه قرارگرفته است)

سایر آمار را می‌توانید در جداول زیر مشاهده کنید:

میزان دسترسی به 4G LTE  / جدول زیر

 

پرسرعت ترین کشورهای دارای اتصالات 4G LTE / جدول زیر

ایران در جدول پرسرعت ترین اتصالات 4G LTE

جدول مقایسه‌ای سرعت و میزان دسترسی

5656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    236 6
    مقام اول در جهان ایران خخخخخخخخ. مقام اول در خاورمیانه. خخخخخخ. یادتونه چقدر تو تلویزیون این مقام اول در خاورمیانه رو می گفتند و می گن؟ کشور متوهم یعنی همین.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
      9 111
      به چه دردی میخوره این سرعت. فقط دانلود غیر مجاز فیلم و سریال و آهنگ و پی دی اف بدون رعایت کپی رایت
    • ساکت فتنه A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
      18 6
      دوست گرامی که حرف از کپی رایت میزنی یه چی شنیدی فقط. کپی رایت میگه من اگه خواستم فلان اهنک رو گوش بدم اینقدر دلار یا تومن هزینه بدم. من جوون بیکار مجرد با تحصیلات عالی یه ریال درامد ندارم و اگه بخوام با فتوشاپ کار کنم باید یه میلیون پول بدم بخرمش از کجا بیارم؟ قانون کپی رایت توی کشوری رعایت میشه که مردمش بیکار و فقیر نباشن. یه جور دیگه روشنات کنم .. هروقت همه قوانینمون که به نفع قشرای مختلف مردم هست رعایت شد کپی رایتم رعایت میشه. نمیدونم چرا وقتی میخوان از مردم پول بگیرن ما با قوانین جهانی سر و کار داریم ولی وقتی قرار هست که به ما کار شغل امنیت رفاه و اینترنت ارزان و پرسرعت بدن جهانی فکر نمیکنن؟؟
  • بی نام CA ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    152 3
    از كانادا با سرعت ٦٩ مگابيت بر ثانيه التياي: سلام به هموطنانم
    • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
      123 2
      سلام ما از ته جدول به شما در رتبه 29 جدول . هوا خوبه؟ می گن امریکایی ها دارن می ان کانادا از ترس ترامپ درسته؟
    • فرهاد EU ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
      108 5
      سلام درگذشت لئونارد کوهن را از طرف ما به مردم کانادا و خانواده ایشان تسلیت عرض نمایید. با تشکر برقرار باشید.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
      65 1
      دمت گرم.سر حالم کردی با کامنتت. : تو کانادا خبر آنلاین میخونی جالبه هااااا
    • هما A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
      59 2
      فعلا که من از ایرانسل راضی ام. ساعت 6 امروز صبح با سرعت حدود 70 مگابیت تو یک ساعت 20 گیگ با 4 جی دانلود کردم. البته ظاهرا مخابرات و رایتل شبه دولتی دل خوشی از جلو افتادن ایرانسل ندارن و یکی دو هفته پیش با استفاده از نفوذی که در رگلاتوری دارن یکی از مقامات این سازمان را وادار به موضع گیری صریحی کردن که اینترنت 4 جی با قیمت 1500 یا 2000 تومان برای هر گیگ توجیه نداره و هزینه هر گیگ 7000 هزارتومنه. تردید دارم که ایرانسل واقعا داره ضرر میده تا با دامپینگ، بازار را از رقبا بگیره و بعد که بازار را قبضه کرد قیمتا رو بالا ببره یا قیمت واقعا همینی هست که ایرانسل تعیین کرده و مخابرات و رایتل تنبل که به سودهای مفت و بادآورده عادت کردن حاضر نیستن با قیمتای نزدیک یا کمتر از ایرانسل کار کنن.
    • هما A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
      40 1
      راستی یادم رفت منم از ایران با همین حدود سرعت شما یا چند مگ کمتر و بیشتر سلام کنم. امیدوارم رگلاتوری به تحریک های همراه اول و رایتل توجه نکنه و پاش رو از روی خرخره ایرانسل برداره تا ببینیم یک بار تو این مملکت شرکت ها در بازار آزاد رقابتی و بدون حربه های دولتی می تونن درست و حسابی با هم رقابت کنند یا باز رفاقت شرکت های شبه دولتی کار را به ضرر مردم خراب می کنه. البته ایرانسل هم به نظرم از صدقه سر شریک خارجی کاردان و باتجربه ای که داره به اینجا رسیده وگرنه مثه همراه اول و رایتل اگر تبدیل به انباری و البته نوندونی مدیران بی کفایت می شد الان حال و روزش مثله اون دو تا یا حتی بدتر بود. باید زمینه برای ورود اپراتورهای جدید هموار بشه تا بازار رقابتی تر و سرویس ها هم بیشتر بشه و قیمت ها هم پایین بیاد
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    62 3
    رکورد اول از آخر زدیم این که بد نیست خخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    76 1
    سرعت 3 جی کشور های دیگه از 4 جی ما بیشتره باز تو تلوزیون هم میان میگن اینترنت پرسرعت
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    9 73
    همین که هستیم شکر
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    40 58
    4 تا شایعه و جوک و استیکر مسخره می خواهید بفرستید دیگه همین سرعت بستونه
  • امید A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    66 4
    جزء در اختلاس و پارتی بازی که اول هستیم در دنیا در بقیه موارد اخریم.
  • بهداد DE ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    43 2
    به نظر بنده همین آمار هم اغراق آمیز هستش. واقعا میانگین سرعت ما 11 هستش؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
      14 0
      متوسط سرعت را با توجه به اپراتور اگر بررسی کنن شکی نیست ایرانسل بیشتر از 30 هستش متوسط سرعتش اما متوسط سرعت ایران با جمع متوسط همه اپراتورها به دست اومده و با وجود اینترنت فورجی فاجعه «تنبل اول» و رایتل به این عدد 11 مگابیت رسیدن. نمی دونم اپراتورهای مجازی فورجی چرا کار رو شروع نمی کنن تا تکلیف همراه آخر و رایتل یکسره بشه. البته اگر وزارت ارتباطات اجازه بده این دو تا جگرگوشه دولتی که فقط اسم خصوصی را یدک می کشن، تکلیف شون در رقابت آزاد و برابر و بدون رانت تعیین بشه.
  • ناشناس A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    60 2
    در تورم وبیکاری واختلاس مقام اول داریم
  • بی نام RO ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    32 1
    دست و جیغ و هورا
  • بی نام RO ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    25 2
    بنده از همین جا و از این تریبون به همه مسئولین پرسرعت تبریک میگم .بالاخره اینقدر گفتید باید در فلان چیز و در بهمان چیز طبق سند 6 ساله اول بشیم که بالاخره اول شدیم .خوب حالا برید برای سایر موارد .البته چند چیزی که استعداد اول شدن تو اونا رو داریم چهت اطلاع باستحضار می رسانم .صنعت خودرو .اگه یه خرده تلاش کنیم و همینجور به ساخت پراید ادامه بدیم ایشا لا در خاورمیانه داغون ترین صنعت خودرو را خواهیم داشت .البته فراموش کردم ما قبلا در تعداد کشته های تصادفاتمون در جهان اول بودیم و همینجور ادامه بدیم کشته هامون با تعداد کشته های جنگ جهانی دوم برابر میشه ووووووو
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    54 3
    خدارو شکر تو هر چیز که مربوط به تکنولوژی هست آخریم.اما تو تصادفات منجر به مرگ جاده ای و درصد اعتیاد و غمگین ترین کشور جهان اولیم.واقعا سواله مسوولین این آمار جهانی رو میخونن از عملکرد خودشون و اجحافی که تو حق ملت میکنن شرمنده نمیشن؟ من به شخصه حلالشون نمیکنم و اگه پل صراطی باشه جلوشونو میگیرم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    26 1
    البته سرعت های توی این خبر سرعت متوسط هستش و توی همه مناطق این کشورها سرعت نیست کما اینکه سرعت 4 جی ایرانسل هم در جاهای مختلف بسته به ترافیک کاربران و همچینن پهنای باندی که بسته به جمعیت به شهرها و مناطق و دکل های مختلف اختصاص میده فرق می کنه ولی سرعت متوسطی که برای ایران نوشته میانگین سرعت های 3 اپراتور با هم هست و چون مخابرات و رایتل در زمینه نسل چهار حرفی برای گفتن ندارن این جوری بار همشون رو ایرانسل به دوش میکشه. من متوسط سرعت دسترسی به 4 جی در شهرهای مختلف حدود 40 مگابیت هست اما در منطقه شلوغی که زندگی می کنم سرعتم در ساعتای مختلف بین 60 تا 95 در نوسانه. البته این ادعا را با توجه به تست سرعت های که از اول امسال تا حالا گرفتم، مطرح کردم. با 4 جی پلاس هم تا 110 رسیدم.
  • مصیب A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    11 1
    بعد از کلی استفاده از اینترنت پرسرعت ايرانسل به،هوای سرعت و قیمت بهتر رفتم سراغ همراه اول و رايتل ، یه جور داغم کردند که میگم قربون همون ايرانسل. همراه اول و رايتل علنا دارن پول نفت بابت هیچی از مردم ميگرين.لااقل ايرانسل هم سرعتش خوبه هم به نسبت همراه اول و رايتل خیلی ارزونتره.
  • ss A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    3 15
    بنده که در خیابان آذربایجان تهران ساکنم قبلا از اینترنت 2g همراه اول استفاده می کردم دیدم تبلیغات وسیع ایرانسل برای 4g به راه است و مخصوصا تبلیغات خندوانه، درخواست سیم کارت 4g ایرانسل کردم با خرید سیم کارت و بسته اینترنتی 4g سرعت نتم که معمولا h مثبت بود به e تنزل یافت و در طول مدتی که این بسته را داشتم عملا هیچ استفاده ای نتوانستم بکنم چون حتی تلگرام را هم باز نمی کرد. دوباره رفتم سراغ همراه اول که اونم شکر خدا تو جی را به تری جی ارتقا داده تنها تغییری که حس کردم قیمت بسته بوده وگرنه سرعتش اصلا تغییری ندارد. قبلا تو جی را یک ماهه 2.5 می خریدم ده هزار الان شده یک ماهه 2 گیگ دوازده هزار. آپشن شبانه هم گذاشته از 2 شب تا 7 صبح که معمولا بلا استفاده است و با اسم 4 گیگ می فروشد.
  • کمال IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    8 3
    ما میتوانیم
  • بی نام DE ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    5 3
    قیمت اش هم جز ارزان ترین هاست.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    10 3
    خدایی قیمتش خوبه تو همین کانادا که به قول خودشون جهان اول هستن از این خبرها نیست که شما بتونی بسته بخری اونم با این قیمتها
  • امیر A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 1
    عوضش تو هر چی مریضی و سرطان و فشار زندگی و مصرف بی رویه و بی فرهنگی و کشته شدگان تصادفات جاده ای تو جهان اولیم همیشه ، یعنی خدا برکت بده به این مملکت که یه بار یه کی از مقاماش یه معذرت خواهیه ساده هم نمیکنه راجبه ته جدول بودن همیشگی تو چیزای مفید ، ما که تو . زندگی میکنیم و شعار عدالت رو همیشه میشنویم باید مثل کشورهایی که از نظر رفاه اجتماعی در سطح بالایی هستن مثل فنلاندزندگی کنیم چرا همیشه مثل استقلال ته جدولیم
  • رضا A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    1 0
    تنها راه براي افزايش سرعت اينترنت اينه كه سيم اينترنت رو بصورت غير قانوني بفشاريم و يهو ولش كنيم چون با اين كار اينترنت در يه محل انباشته ميشه و يهو ول ميشه و با سرعت وحشتناكي آزاد ميشه موفق و پيروز باشيد 1395/8/25