ایرنا نوشت: رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به بارش مداوم برف از چهارشنبه شب تا بامداد امروز گفت: ارتفاع برف در شهر ارومیه به ۳۰ سانتیمتر و ارتفاعات استان به ۷۰ سانتیمتر رسیده است.

 

مهدی صابری گفت: وزش باد و کولاک برف در محورهای مواصلاتی استان نیز چهارشنبه شب رخ داد که بارش بیش از ۵۰ سانتیمتر برف در گردنه های منتهی به شهرستان ارومیه گزارش شده است.

وی با بیان اینکه چالدران با دمای ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود، اظهار کرد: پیش بینی می شود با اتمام بارش ها، دمای هوای استان هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش یابد که با توجه به این امر نیازمند مدیریت مصرف انرژی در استان هستیم.

وی اضافه کرد: تا عصر امروز/ پنجشنبه / نیز بارش پراکنده برف در استان رخ می دهد و از عصر به بعد سامانه بارشی از استان خارج می شود.

بارش برف که از عصر چهارشنبه در نقاط مختلف آذربایجان غربی تشدید شده موجب مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی و گردنه های برفگیر شده است.

گزارشهای رسیده بیانگر بارش ۱۰۰ سانتیمتری برف در روستاهای واقع در نقاط مرتفع و حومه شهرستان ارومیه است.

بسیاری از مسافران که به خاطر کولاک برف در جاده ها گرفتار شده بودند توسط مسئولان راهداری استان در مساجد، راهدار خانه ها و مدارس اسکان داده شدند.

مسئولان راهداری و پلیس راه آذربایجان غربی از شهروندان استان خواسته اند تا از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند و در صورت سفر نیز همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل و تجهیزات زمستانی را فراموش نکنند.

عکاس: باقر محرمی

۴۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =