معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۵برابری پرستاران طی ده سال در کشور خبرداد.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمد میرزابیگی در حاشیه کنگره بین المللی پرستاری و حرفه ای شدن در ایران و جهان که در ارومیه برگزار می شود با اشاره به نگاه حرفه ای به پرستاری گفت: تعداد پرستاران در کشور از تنها ۱۴ هزار پرستار در سال ۱۳۸۵ به بیش از ۷۹ هزار پرستار در زمان حاضر رسیده است.
وی افزود: باید پرستاری در کشور بسمت حرفه ای شدن حرکت و با نگاه حرفه ای به پرستاری بعنوان یک ضرورت اساسی در راستای ارتقای این بخش در کشور نلاش کنیم که مقدمات این نوع نگاه از سال ۱۳۷۹ به حوزه پرستاری فراهم شد و نگاه حرفه ای به حوزه پرستاری در یک دهه گذشته به نتایج مطلوبی رسید.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: هدف سیاست گذاران از حرفه ای گری در حوزه پرستاری، جلب رضایت مردم، کارآمدی بیشتر نظام سلامت و مدیریت کردن علم مراقبت و پرستاری برای مردم است.
وی افزود: در ۱۰ سال گذشته بیش از ۳۰ هزار پروانه صلاحیت پرستاران در کشور صادر شده در حالی که تا پیش از سال ۱۳۸۵، سامانه صدور پروانه در این بخش وجود نداشت. 

کنگره بین المللی پرستاری و حرفه ای شدن در ایران و جهان به مدت سه روز در سالن همایش های بانک صادرات ارومیه برگزار می شود که در این کنگره مقالاتی در مباحث مختلف پرستاری و آموزش آکادمیک، توسعه نهادهای حرفه ای پرستاری، توسعه پرستاری در گذشته، حال و آینده، نقش پرستاری حرفه ای در ارائه خدمات در سطح جامعه، اجتماعی شدن و جهانی شدن حرفه پرستاری، چشم انداز توسعه پرستاری و آینده پژوهی، چالش های حرفه ای شدن پرستاری، هویت و حرفه پرستاری، صلاحیت و شایستگی حرفه ای و توسعه اخلاقی در حرفه پرستاری ارائه می شود.
گفتنی است، ۴۲۰ مقاله از سراسر ایران و کشورهای کانادا و عمان به دبیرخانه کنگره بین المللی پرستاری و حرفه ای شدن در سطح ایران و جهان ارسال شده است.

 

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =