برای نخستین کتاب زندگی​نامه «لیونل مسی» ستاره فوتبال جهان در کشور ترجمه و منتشر شده است که در نمایشگاه مطبوعات و در غرفه موسسه «خبر» عرضه می​شود.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «زندگی نامه لیونل مسی» نوشته لوکا کایولی و با ترجمه ایوب دهقان کار نخستین مجلد از مجموعه «ورزش و آینده» که به زندگی و حیات ورزشی ستاره های جهان می پردازد، از سوی انتشارات خبر امروز و با همکاری کتیبه زرین منتشر شد.

این مجموعه که زیر نظر علی آخوندان تولید می شود، برای نخستین بار زندگی نامه یک ستاره ورزش جهان را ترجمه و روانه بازار نشر کشور می کند.

 

در مقدمه این کتاب خواندنی به قلم مدیر مجموعه آمده است: «فوتبال بدون شک در این دیار و این روزگار نقشی فراتر از ورزشی صرف یافته است: از سیاست گرفته تا اقتصاد و از فرهنگ گرفته تا اجتماع. به جرات می توان گفت فوتبال تنها ورزشی است که همه از عالی ترین و رفیع ترین لایه های قدرت تا افراد کوچه و بازار از آن صحبت می کنند، جویای احوالش هستند و البته – برخی - به آن عشق می ورزند. این معشوق گرچه دل فریب اما بیمار است؛ حقیقت نه چندان شیرین اما ناگزیری که هم اهالی فوتبال از درون و هم متولیانی که دستی در آتش و نانی در تنور آن دارند از بیرون، روی آن اتفاق نظر دارند. ورزشی که به رغم پشتوانه عظیم نیروی انسانی و مالی حال و روز خوشی ندارد. فوتبالی که با وجود میلیون ها جوان علاقه مند در این دیار و گردش مالی سالانه بیش از یک هزار میلیارد تومان، رنجور است و با تنی نحیف به راهش ادامه می دهد. دیگر کسی پنهان نمی کند که فاصله بین بزرگان این رشته در قاره کهن (کره، ژاپن و استرالیا) با ما به شکافی عمیق و مخوف تبدیل شده. برای حل این بحران (گذشته از راه حل های مقطعی) همه از «فرهنگ سازی» سخن می گویند؛ واژه ای پر طمطراق که همواره گستره ای نظری داشته است تا عملی.  به نظر می رسد فوتبال نیز مانند بیشتر پدیده های وارداتی دوران مدرن، بدون زمینه سازی فرهنگی و فارغ از بسترهای اجتماعی، راه خود را به جامعه ما گشوده است. اگر نخواهیم تاریخ را دوباره بنویسیم و چرخ را از نو اختراع کنیم، منطقی ترین راه ممکن، استفاده از تجربه کسانی است که پیش از ما این راه را رفته اند و گام هایی چند، از ما جلوترند.


مجموعه «ورزش و آینده» امیدوار است با ترجمه و در قدم بعدی تالیف آثار مطرح ورزشی – بیشتر فوتبالی با توجه به اهمیت غیر قابل کتمان آن - در این راه گام بردارد. در این مجموعه تلاش شده است از زندگی نامه ستاره های ورزشی گرفته تا کتاب های آکادمیک و آموزشی و همچنین کُتُبی که از ابعاد مختلف (اجتماعی، سیاسی، فلسفی و...) به ورزش می پردازند، تقدیم خوانندگان گردد. امید است چنان که ترجمه آثار مطرح جهان در گذشته راهگشای پیشرفت و راهنمایی برای نیازمودن آزموده ها شد، در زمینه ورزش نیز موجی ایجاد شود.»
 

بنابراین گزارش، کتاب «زندگی نامه لیونل مسی» در 300 صفحه و با قیمت 10هزار تومان منتشر شده که در نمایشگاه مطبوعات عرضه می شود. هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، از سوم آبان به مدت یک هفته در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

علاوه بر این علاقمندان می توانند از روز چهارشنبه سوم آبان از طریق سفارش تلفنی آن را تهیه کنند. برای این کار کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان از سراسر کشور نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، این کتاب را از طریق همین سامانه سفارش بدهند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =