۰ نفر
۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰

این روزهادر شرایطی که روز به روز خودرو گران می شود بسیاری از مصرف کنندگان از کیفیت پایین این خودروها با قیمت بالای آن گلایه می کنند.

در همین رابطه یکی ازخوانندگان خبرآنلاین می نویسد: ایران خودرو فقط قیمت را بالا می برد پس چرا خودروسازها به فکر ارتقای خودرو نیستند در حالیکه روز به روز داره قیمت ها بالاتر می رود. خبرانلاین چرا واقعا اینگونه مسایل پیگیری نمی کنید؟
این درحالی است که مسوولان ایران خودرواز تلاش برای ارتقای سطح خودروهای تولیدی خود می گویند.
به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، موتورتوربوشارژ به صورت آپشن بر روی محصولات ایران خودرو نصب خواهد شد و علاقه مندان به خودروی پرتوان می توانند از طریق آپکو این محصول را سفارش دهند.
براساس اظهارات جواد نجم الدین ، آزمون های صحه گذاری این موتور به پایان رسیده و در حال انجام کالیبراسیون نهایی است. آزمون های دوام 400 و 500 ساعت قطعات توربوشارژ آن تا یک هفته دیگر شروع می شود.
وی افزود: آزمون های صحه گذاری موتور توربوشارژ ای. اف. 7 در آلمان انجام شده و با توجه به تغییرات شکل ناک و پیستون، منبع تامین این قطعات عوض شد.
نجم الدین ، میزان سرمایه گذاری لازم برای به تولیدرساندن این محصول را پنج تا شش میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: موتور توربوشارژ ای اف 7 در اختیار آپکو قرار می گیرد و به عنوان آپشن بر روی خودروها نصب می شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: این نوع خودروها به صورت آزاد قیمت گذاری می شود و تا پایان امسال 50 تا 100 دستگاه خودرو با این موتور به مشتریان عرضه خواهد شدو مسوولیت تامین و تدارک کل قطعات مربوط به این خودروها بر عهده ایپکو و آپکو خواهد بود.
وی سرمایه گذاری مورد نیاز برای قالب های قطعات موتوری و توربوشارژ را بین پنج تا شش میلیارد تومان ذکر و لوله ها و اینترکولر را مهم ترین قطعات در پروژه دانست و گفت: امکان تامین قالب های مورد نیاز قطعات این پروژه در شرکت قالب های پیشرفته ایران خودرو - جی. پی. آی. وجود دارد.
شایان ذکر است موتور توربوشارژ ای اف 7 دارای 110 کیلووات توان و 215 نیوتن متر گشتاور است.
 

45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    15 1
    مثلا موتور توربو شارژ شد به روز شدن ماشین های ایران خودرو؟
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    27 1
    اگر مدتی همه ما از خرید خودروهای معیوب داخلی و گران خاجی صرف نظر کنیم آیا مجبور نمیشوند خودرو ها را اصلاح و ارزان کنند ؟؟ امتحانش که ضرر ندارد .
    • ساحل IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
      23 0
      هروقت برنج هندی بی خاصیت رابه سیب زمینی کشاورز بیچاره ایرانی ترجیح دادیم!دردمامردم نداشتن اتحاد است که فقط به خودمان می اندیشیم نه به اینده رفتارمان!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    24 0
    ما گفتیم کیفیت نه قدرت ، در این خیابانهای شلوغ و بیرون شهر تا سرعت 95 و اتوبان 120 توروبو شارژ رو سر مزارم میخوام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    30 0
    پژو 405 بیست و سه سال پیش خط تولیدش در اروپا متوقف شد ،چرا هنوز در ایران خودرو تولید و به قیمتی گزاف به مردم بدبخت فروخته میشود ؟؟ تا کی باید شاهد تولید پژو 405 و پراید باشیم ؟؟ این خودروها تاریخ مصرف ندارد ؟؟؟ من از وقتی یادم میاد این خودروها رو تو خیابونا دیدم
  • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    17 0
    اگر به روز را در مورد این اتوموبیلها بیشتر روشن میکردند خوب بود چون تا امروز فقط قیمت این 4چرخه به روز بوده ویک چیزی هم بیشترمثلا به ساعت!!؟؟
  • فرهاد IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    15 1
    خوب بگو 147 اسب بخار تا مردم راحت بتونن با بقیه موتور ماشین ها مقایسه کنن. 206 موتور 1600، 115 اسب بخار قدرت داره. ضمنا" توربوشارژ قدرت لحظه ای ایجاد میکنه، باید دید چند میخوان بفروشنش
  • بدون نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    24 0
    تنها چیزی که زود به روز می شود قیمت های محصولات ایران خودرو می باشد
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    26 0
    چگونه است كه ما جنگنده مي سازيم ولي 40 سال است كه نتوانسته ايم يك خودرو درست بسازيم . كجا رفت چند خودرو ملي
  • رادیم IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    17 0
    آقا به روز نمی خوایم ، حالا فردا واسه ی توربو شارژ قیمتو 10 برابر کن
  • جاوید IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    11 0
    ها اینی که وگفتی یعنی چه؟ توربو شارژ؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    14 1
    شما خبرآنلاینی یا خبرگزاری ایران خودرو...!
  • میلاد IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    25 0
    همش دروغه . مسیولین ایران خودرو اگه راست میگن بیان ماشین منو که یک ماهه از تاریخ تحویلش گذشته بدن . نه اینکه موتور توربوشارژ درست کنن.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    22 0
    والا تا اينجا كه من ديدم فقط قيمتها بروز شدند ايران خودرو اسمشو بايد بزاره روز خودرو از پس داره خودروها شو بروز ميكنه. يه دونه چراغ عوض ميكنند 10 مليون ميره رو قيمت ماشين مثل رانا قرار بود 14 تومان باشه يكدفعه شد 33 ميليون چيزي نيست فقط خودرو بروز شده با اون طراحي تاب تاييش
  • حسین IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    19 1
    ما کیفیت هم نخواستیم الان 21 میلیون من دارم و در به در دنبال خودرو میگردم گیرم نمیاد اینها برای افرادی امثال ما عرضه کنند که بازار فعال شود کیفیت نمی خواهیم . اگر خودرو به بازار عرضه میشد قیمت ها متعادل میگشت ولی نه عرضه ای است و نه نظارتی . ایران خودرو که مدعی است ما در صنعت خودرو خودکفا شده ایم . خواهشمندم این مسئله را رسانه ای کنید بلکه اثری داشته باشد و ما زیر فشار خرید خودرو در بیاییم .
    • داود IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
      16 0
      "کیفیت نمی خواهیم" همین حرفها را میزنید که ماشین های بی کیفیت تولید می شود. وقتی مردم برای همین ماشینهای بی کیفیت پول نقد به حساب شرکتهای خودروساز می ریزند و چند ماه چند ماه تو نوبت هستند تا ماشین را تحویل بگیرند، مگر شرکت خودروساز بیمار است که دنبال افزایش کیفیت برود و خودش را توی دردسر بیاندازد. اگر مردم ما این ماشینهای بی کیفیت را نمی خریدند، خودروسازان هم مجبور به تولید ماشینهای با کیفیت بهتر می شدند. ولی دریغ از وحدت بین مردم. این وسط دلالان خودرو بیشترین سود را می برند. از قدیم گفتند: از ماست که برماست.
  • محمدعلی IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    4 0
    با این بهونه ها قیمت ها همین جوری بالا وبالاتر میره همین جوری پیش بره باید برگردیم به قدیم و بریم الاغ و قاطر سوار شیم
  • مهدی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    4 0
    به نظر من , مردم ایران و قتی می شنوند یک چیزی گرن شده , تقاضا بیشتر میشه . اما اگه همه ما مردم از این خودرو ساز ها خرید نکنیم و محصولاتشان در انبار هایشان باقی بماند و رو به ورشکستگی بروند , کیفیت محصولات را بالا و قیمت هایشان را پایین می اورند .پس فعلا نباید نه پیش فروش و نه خرید قطعی انجام بدهیم
  • به تو چه IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    0 0
    خودروسازای ایرانی اصلا سواد ندارن تا خودروی با کیفیت بسازن
  • محسن A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 0
    ای بابا