تیتر سه وبلاگها
-
زمستان ۶۶ و نوجوانی فراموش شده
ششمین جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۶۶. یک سالی بود که اندک کتب سینمایی موجود آن سالها و ماهنامه فیلم را مداوم میخواندم.آن سال جلد ویژهنامه ماهنامه فیلم اثری خاطرهانگیز از آیدین آغداشلو بود.
-
تاریخ با فضلفروشی تغییر نمیکند
«فیلمسازان بزرگ و موثر تاریخ سینمای ایران نه موظفند و نه میتوانند که همیشه شاهکار و فیلمهای درخشان خلق کنند.»
-
حکایت ناتمام «خانه پدری»
هزینهای گزاف که تنها برای ۲۹ روز نمایش پرداخت شد!
-
سرمایههای مشکوک چگونه به سینما آسیب میرسانند؟
«چه فرقی میکند پول از کجا میآید؟ مهم این است که برای سینما خرج میشود و فیلم خوب ساخته بشود.
-
کیارستمی، حکیم مدرن سینمای ایران
«لوکئیِشن یعنی نگاه کن و عیشش را ببر، حالش را ببر» این جمله را کیارستمی هنگام بازدید لوکیشن فیلم «ایستگاه متروک» علیرضا رییسیان در کنار او میگوید و در فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیفالله صمدیان آمده است.
-
چرا سریالسازی در جهان اوج گرفته و در ایران نزول کرده است؟/ منابع کم، تنوع و جسارت کمتر
شاهین امین: امروز کیفیت، کمیت و مخاطبان سریالها در جهان به مدد شبکههای کابلی و اینترنتی به بالاترین حد خود رسیده است، در حالی که ۲۰ سال پیش کمتر سینماگر و هنرمند سرشناس و پولساز جهانی تمایل به همکاری با یک مجموعه تلویزیونی داشت.
-
سینما فقط سینماست، همین!
چرا انتظارات از سینما فراتر از ظرفیت آن است؟
-
واقعیتی که رویا را کشت
امروز در هفتادو چهارمین سالروز تولد علی حاتمی و 22 سال پس از مرگش، بیاغراق میتوان نوشت او از مهمترین قربانیان تفکر و سلیقه متصلبی بود که اهمیت هر اثر هنری را تنها با معیار نزدیکی یا دوری از واقعیتهای ساده و قابل درک بیرونی یا تاریخی، ارزیابی میکرد.
-
«خندوانه» یک سرمایه
خندوانه بیاغراق تنها برنامه مفرح واقعی تلویزیون است.