تقویت مناسبات دو کشور ایران و ونزوئلا با گسترش مراودات علمی

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در نشست با کاتیوسکا جوزفین کرومو، وزیر مختار سفیر کشور ونزوئلا و هیات همراه در دانشگاه، بر تقویت دیپلماسی علمی دو کشور ایران و ونزوئلا و گسترش مراودات علمی بین‌المللی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در نشست با کاتیوسکا جوزفین کرومو، وزیر مختار سفیر کشور ونزوئلا و هیات همراه در دانشگاه با اشاره به رتبه بندی های اخیر دانشگاه در نظام های رتبه بندی جهانی به ویژگی های برجسته دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهار کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در یونسکو دارای کرسی است و همچنین مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه جزء قدیمی ترین و معتبرترین مراکز آموزش زبان فارسی در کشور است.

رئیس دانشگاه بیان کرد: این دانشگاه میزبان بیش از۱۵ هزار دانشجو از۱۲۰ملیت بوده و در حال ۱۸ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه جزو دانشمندان ۱ درصد برتر جهان در رشته های مختلف هستند.

قاسم زاده با اشاره به اینکه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در بین دانشگاه های آسیا رتبه ۲۰۱ و در بین دانشگاه های جوان جهان حایز رتبه ۱۷۷ است، یادآور شد: براساس آخرین رتبه بندی نشریه تایمز، رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه های جهان ۶۰۰ تا ۸۰۰ است.

وی همچنین با بیان اینکه اولین گروه از دانشجویان اعزامی از کشور ونزوئلا در حال حاضر در این مرکز مشغول به فراگیری زبان فارسی هستند افزود: امیدواریم با حضور تعداد بیشتری دانشجو و زبان آموز از کشور دوست و برادر ونزوئلا در دانشگاه فصل جدید از دیپلماسی علمی بین دو کشور شکل بگیرد.

دکتر قاسم زاده همچنین آمادگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) را برای امضای یادداشت تفاهم همکاری با دانشگاه های ونزوئلا اعلام و ابراز امیدواری کرد سفارت ونزوئلا در ایجاد ارتباط علمی دانشگاه های دو کشور همکاری کنند.

وی به قرارداد همکاری دانشگاه با بنیاد آیاکوچو اشاره کرد و گفت: مفاد این قرارداد، همکاری در برگزاری دوره های دانش افزایی زبان فارسی به صورت آنلاین و حضوری، همکاری پژوهشی در حوزه های علمی و فناوری، تربیت استاد آموزش زبان فارسی و... است.

رئیس دانشگاه به مواضع مشترک سیاسی دو کشور ایران و ونزوئلا اشاره و گفت: دو کشور ایران و ونزوئلا علاوه بر رویکرد مشترک ضد امپریالیستی مواضع مشترک بسیاری دارند که می توانند در زمینه علمی و فناوری هم همکاری های مشترک داشته باشند که تقویت همکاری در حوزه های ایرانشناسی، شرق شناسی و آمریکا شناسی (آمریکای لاتین) می تواند از زمینه های همکاری دانشگاه های دو کشور در آینده باشد.

دکتر قاسم زاده ضمن تاکید بر امضای یادداشت تفاهم همکاری با دانشگاه های کشور ونزوئلا آمادگی دانشگاه برای میزبانی از استادان و دانشجویان ونزوئلا را اعلام کرد و از قهرمانان ملی کشور ونزوئلا مانند سیمون بولیوار و هوگو چاوز یاد کرد.

وی در ادامه به ظرفیت های استان قزوین به عنوان استانی صنعتی و تمدنی اشاره کرد و آن را مقصد خوبی برای گردشگران علمی و تجاری دانست.

همچنین دکتر مولوی معاون امور بین الملل دانشگاه ضمن خوشامدگویی به هیات نمایندگان سفارت ونزوئلا اعضای هیات رئیسه را معرفی کرد و در ادامه دکتر بهرام نژاد معاون آموزشی دانشگاه ضمن معرفی اجمالی از دانشکده های دانشگاه، رشته ها و مقاطع تحصیلی در دانشگاه خواستار گسترش همکاری بین دانشگاه های دو کشور در زمینه مطالعات ایرانشناسی در آمریکای جنوبی شد.

دکتر شیوانیان مدیر امورپژوهشی،کارآفرینی و ارتباط با صنعت نیز با معرفی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان دانشگاه جوان و معرفی فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی ره دانشگاهی جوان و در حال رشد است و دارای ظرفیت های بالایی است و از وزیر مختار سفارت جمهوری بولیواری ونزوئلا درخواست کرد در تقویت همکاری های علمی و پژهشی دانشگاه های ایران و ونزوئلا همکاری کنند.

درد ادامه دکتر ابراهیمی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و توسعه کارآفرینی با معرفی مرکز رشد واحدهای فناور و توسعه کارآفرینی و زمینه های تخصصی این مرکز بیان کرد: آنچه دانشجویان در کلاس درس می آموزند در مرکز رشد واحدهای فناور به فناوری و تکنولوژی تبدیل می شود.

وی نیز ضمن اعلام آمادگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برای همکاری با صنایع کشور ونزوئلا و شرکت در نمایشگاه های تخصصی از هیات سفارت ونزوئلا برای بازدید از مرکز رشد دعوت کرد.

دکتر ابطحی رئیس مرکز پژوهشی آینده پژوهی نیز با معرفی پژوهشکده آینده پژوهی به عنوان اولین و تنها پژوهشکده جامع آینده پژوهی کشور آمادگی این پژوهشکده را برای مطالعه پیشران ها و سناریوهای توسعه اقتصادی، سیاسی دو کشور ایران و ونزوئلا به صورت تفاهم نامه و طرح پژوهشی کوچک اعلام کرد.

گفتنی است دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت میزبان هیات نمایندگان سفارت جمهوری بولیواری ونزوئلا بود. این هیات شامل خانم کاتیوسکا جوزفینا کرومو رودریجیز ولاسوئیز ، وزیر مختار سفارت، آقای آقای هکتور مائوئل مورا پرز وابسته نظامی – دریایی سفارت، آقای ادواردو آلیریو روجاس تووار دبیر اول سفارت، آقای هکتور رافائل گارسیا پرز دبیر اول سفارت بودند که در بدو ورود به دانشگاه مورد استقبال معاون امور بین الملل و عمیدی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قرار گرفتند.

همچنین در حاشیه این نشست وزیر مختار کشور ونزوئلا و هیات همراه از تالار قزوین شناسی دانشگاه و مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بازدید کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =