تهمینه میلانی، کارگردان فیلم سینمایی «تسویه حساب» با اشاره به تعیین محدودیت سنی برای تماشاگران فیلم تاکید کرد این محدودیت باید از بین برود.

به گزارش ایسنا، فیلم‌سینمایی «تسویه‌ حساب» عصر روز گذشته سه​شنبه 24 فروردین‌ماه در فرهنگسرای انقلاب به نمایش در آمد و پس از آن با حضور تهمینه میلانی کارگردان، مهناز افشار و لادن مستوفی بازیگران، اسحاق خانزادی صدا‌بردار و مجید شجاعی منتقد حاضر در جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

تهمینه میلانی در این جلسه ساخت «تسویه‌ حساب» را ادای دین خود به زنانی که قربانی آسیب‌های اجتماعی هستند دانست و یادآور شد: «هفت یا هشت سال پیش به‌دلیل ساخت فیلمی سیاسی به‌نام «نیمه پنهان» هشت روز زندانی شدم و دراین مدت با فردی آشنا شدم که نوع شخصیت و درد ‌دل‌های او مرا متحیر می‌کرد. فردی که مدام از «تسویه‌ حساب» صحبت می‌کرد. پس از این‌که آزاد شدم مدتی به مطالعه‌ میدانی بر روی زنان بزهکار پرداختم و متوجه شدم که نسبت به بسیاری از آنها کم‌لطفی می‌شود. اکنون هم با ساخت این فیلم قصد داشتم به نوعی به زنانی که قربانی ناهنجاری‌های اجتماعی هستند، ادای دین کنم و به آنها بگویم که من شما را می‌بینم، فقط کاری از دستم برنمی‌آید.»

کارگردان «تسویه‌حساب» هم‌چنین به نمایش ندادن این فیلم برای افراد زیر 13 سال اشاره کرد و گفت: «می‌گویند بهتر است این فیلم را افراد کمتر از 13 سال نبینند، اما من فکر می‌کنم که اتفاقاً باید آنها هم این فیلم را ببینند، چرا که به‌ هرحال متاسفانه بحث تجاوز در جامعه‌ ما وجود دارد و شاید اگر این افراد فیلم را ببینند، راحت‌تر در چنین مواردی بتوانند صحبت‌ کنند.»

تهمینه میلانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه «تسویه‌ حساب» طنز تلخی است تصریح کرد: «اگرچه در ابتدای فیلم مخاطب به‌دلیل موقعیت‌ها کمی می‌خندد،اما با این وجود در این فیلم مسائلی مطرح می‌شود که افراد حتماً درباره آن​ها صحبت می‌کنند. روندی که باید برای همه‌ فیلم‌ها وجود داشته باشد و فیلم بگونه‌ای باشد که پس از ساخته شدن بحث و گفت‌وگویی را بوجود آورد.»

تهمینه میلانی درباره پایان «تسویه‌ حساب» هم عنوان کرد: «دوست داشتم که مخاطب با امید از سالن خارج شود.»

میلانی در ادامه این نشست درباره‌ نقد‌های منفی متعددی که درباره‌ «تسویه‌ حساب» و یا ساخته‌های قبلی او نوشته‌ می‌شوند عنوان کرد:  «فکر نکنید که وقتی این نقد‌ها را می‌خوانم ناراحت می‌شوم. برعکس من همواره پس از خواندن این نقد‌ها می‌گویم چقدر خوب که عده‌ای نسبت به فیلم واکنش نشان می‌دهند، چرا که به هرحال همین مسئله نشانگر آن است که فیلم بر روی افراد تاثیر گذاشته است.»

مهناز افشار یکی‌ از بازیگران «تسویه ‌حساب» هم در این جلسه به ذکر نکاتی درباره‌ کار با میلانی پرداخت و گفت: «برای این فیلم چندین‌بار به زندان‌ها رفتیم و سعی کردیم افراد مختلفی که دچار چنین مشکلاتی هستند را از نزدیک ببینیم.»

لادن مستوفی دیگر بازیگر این فیلم هم به توقیف سه‌ساله «تسویه ‌حساب» اشاره کرد و اظهار کرد: «خوشحالم که این فیلم پس از سه ‌سال هنوز تاثیر‌گذار است و می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.»

اسحاق خانزادی هم گفت: «تنها کارگردانی که با تمام وجود دوستش دارم و برایش کار می‌کنم میلانی است، چرا که او دردهای جامعه را می‌داند و برای مردم کار می‌کند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =