۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷

اگر شما پیشنهاد مایکروسافت مبنی بر ارتقای رایگان ویندوز رایانه خود به نسخه 10 را قبول کرده اید باید بدانید که این سیستم عامل جدید قابلیتی موسوم به وای- فای سنس دارد که به طور خودکار رمزعبور وای-فای شما را در اختیار دیگران می‌گذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری تامزگاید، زمانیکه قابلیت وای-فای سنس روشن باشد، تمام افراد در فهرست تماسهای اسکایپ، اوت لوک یا هات میل و همچنین تمام دوستان شما در فیس بوک مادامیکه که در محدوده وای- فای شما باشند می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت این قابلیت را برای حفظ زمان و نجات دادن آنها از دردسر ایجاد کرده است اما برخی کارشناسان امنیت سایبر این قابلیت را یک فاجعه قریب الوقوع می‌دانند.

برایان کربز - کارشناسان امنیت رایانه و دیگران؛ نگران این هستند که افراد غریبه یا غیرقابل اعتماد به شبکه وای - فای خانگی کاربران دسترسی پیدا کنند.

مایکروسافت سعی کرده که به کاربران این اطمینان را بدهد و اشاره دارد که شما هر زمان که به یک شبکه جدید وصل می‌شوید باید "وای-فای سنس" خود را فعال کنید و اینکه افرادی که شما دسترسی شبکه خود را در اختیارشان قرار میدهید، نمیتوانند آن دسترسی را در اختیار افرادی دیگری قرار دهند و اینکه این قابلیت رمزعبور واقعی را در اختیار دیگران نمی‌گذارد و بلکه نسخه رمزگذاری شده آن را تبادل می‌کند.

به رغم این حفاظتها، این مسئله برای کاربران قدری خطرناک است و بسیاری افراد هستند که با هر سوالی که رایانه از آنها می‌پرسد، موافقت می‌کنند. اگر کاربری با تبادل وای-فای سنس با دوستان خود در فیس بوک موافقت کند، آنگاه تمام این افراد به شبکه اینترنت کاربر دسترسی پیدا خواهند کرد.

اگر بخواهید قابلیت وای-فای سنس را غیرفعال و حافظه آن را پاک کنید، کار چندان سختی نیست. برای این کار به بخش تنظیمات بروید، در بخش شبکه و اینترنت، روی گزینه وای-فای کلیک کنید. سپس گزینه مدیریت تنظیمات وای-فای را انتخاب کنید، در بخش وای- فای سنس تمام قابلیتها را خاموش بردارید.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =