مروری بر مهمترین اخبار حوادث دوشنبه 7 مرداد 1392

مهدی علی عسکری، مدیر کل ایمنی و بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشور به واحد مرکزی خبر گفت: کارشناسان سازمان هواپیمایی کشور در حال بررسی علت سقوط هواپیمای تفریحی هستند.

کارشناسان کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشور دیروز به محل سقوط هواپیمای در چالوس اعزام شدند و تحقیقات در باره علت این رویداد را آغاز کرده اند.
وی با بیان اینکه کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی بدون کوچکترین اغماضی همه مسایل را بررسی می‌کند، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری مسئول بررسی و اعلام علت وقوع حادثه است و هرگونه اظهار نظر در این باره از طرف هر سازمان یا نهاد و شخص دیگری ، بی اساس است.
علی عسکری افزود: اظهار نظر درباره این که علت حادثه ، فنی یا عملیاتی بوده ، تا مشخص نشدن نتیجه تحقیقات مردود است.
هواپیما قبل از پرواز سالم بوده و ساعت 13:30 به وقت محلی در منطقه نمک آبرود به پرواز درآمده و ساعت 14در منطقه کیا کلا سقوط کرده است.
این هواپیما از نوع هواپیماهای فوق سبک از نوع پایونیر 330 و مالک آن شخصی به نام ساسان سوداگر بوده ‌است.
این هواپیما مانند دیگر هواپیماهای بازرگانی از طریق رادار‌های سازمان هواپیمایی کشوری، کنترل می‌ شود.
در این حادثه هر دو سرنشین این هواپیما- خلبان و کمک خلبان - جان خود را از دست دادند.

قتل پدر برای ازدواج با پسر مورد علاقه
دختر جوان وقتی با مقاومت پدرش برای ازدواج رو به رو شد با طراحی سناریویی خانوادگی نقشه قتل او را اجرا کرد.
به گزارش مهر، سال 89 ماموران پلیس آگاهی شیراز در جریان قتل مرد میانسال قرار گرفتند. ماموران پس از حضور در محل جنایت متوجه شدند، مقتول در حالی که در خواب بوده با ضربه های کارد به قتل رسیده است.
بررسیها نشان داد، مقتول پس از مرگ همسرش با دختر و پسرش زندگی می کرد و هیچ اختلافی با فردی نداشت.
در حالی که فرزندان مقتول سعی داشتند با صحنه سازی قتل پدرشان را از سوی افرادی ناشناس نشان دهند تناقضات آنها باعث شد ماموران دختر و پسر جوان را برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل کنند.
فرزندان مقتول در ابتدا منکر قتل بودند اما دختر او به نام نرگس در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: بعد از مرگ مادرم رفتار پدرم تغییر کرد. او خیلی به من وابسته شده بود و به همین خاطر اجازه نمی داد کسی به خواستگاری من بیاید. چندی قبل با پسر جوانی آشنا شده و ما به هم علاقمند شدیم. امیر چند بار از من خواست اجازه دهم به خواستگاری ام بیاید اما می دانستم پدرم مخالفت می کند به همین خاطر هر دفعه بهانه می آوردم. یک روز موضوع را با پرویز ، برادرم در میان گذاشتم که او نقشه قتل پدرمان را طراحی کرد. به همین خاطر موضوع را با جوان خواستگار در میان گذاشته و با همدستی هم این جنایت را انجام دادیم.
در ادامه خواستگار جوان نیز دستگیر و در بازجویی ها به همدستی در قتل اعتراف کرد.
با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد که قضات دادگاه پس از محاکمه متهمان هر سه نفر را به قصاص محکوم کردند.
با اعتراض متهمان پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم را نقض کرده و برای رسیدگی دوباره به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستادند.
چندی قبل جلسه محاکمه متهمان به ریاست قاضی عرفانی زاده و با حضور چهار قاضی مستشار - فارسی، رستگاری، مظفر و خسروانی - برگزار شد که متهمان با تکرار حرفهای خود قتل مرد میانسال را تنها راه نجات از وضعیت موجود اعلام کردند.
با اخذ آخرین دفاعیات متهمان قضات برای صدور حکم وارد شور شده اند. 

مرگ یک کوهنورد در ارتفاعات ونایی
محمد کرمی، رییس جمعیت هلال‌احمر بروجرد به ایسنا گفت: یک کوهنورد لرستانی به دلیل ایست قلبی در ارتفاعات منطقه «ونایی» شهرستان فوت کرد.
این کوهنورد ۵۰ ساله به همراه دو فرزند خود به یکی از ارتفاعات منطقه ونایی بروجرد صعود کرده بود که به دلیل افت قندخون و ایست قلبی فوت کرد.
با اعلام این گزارش به هلال‌احمر بروجرد، تیم امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام شدند که به دلیل مشخص نبودن مکان صعود و همراه نداشتن مکان‎یاب توسط کوهنوردان، عملیات جستجو با راهنمایی مردم محلی انجام شد.
پس از رسیدن امدادگران به محل حادثه، عملیات احیا انجام و کوهنورد ۵۰ ساله با آمبولانس جمعیت به بیمارستان بروجرد اعزام ‎شد که متاسفانه عملیات امداد و پزشکی بی‎نتیجه ماند و این ورزشکار فوت کرد.

تولد نوزادی در آمبولانس
یک نوزاد کرمانشاهی درآمبولانس به دنیا آمد.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی کرمانشاه به واحد مرکزی خبر گفت : مادر بارداری که دیروز از روستاهای اطراف کرمانشاه در حال انتقال به مراکز درمانی بود، قبل از رسیدن به بیمارستان در آمبولانس اورژانس زایمان کرد.
پرنا با بیان اینکه در طول مسیر اقدامات لازم برای نوزاد و مراقبت های بعد از زایمان انجام شد گفت :حال این مادر و نوزاد هم مساعد است .حریق ساختمان

آتش گرفتن ساختمان تجاری در خیابان جمهوری
یک ساختمان اداری تجاری ظهر امروز در مرکز پایتخت طعمه حریق شد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه حریق در یک ساختمان اداری تجاری در ساعت 13:39 روز دوشنبه عوامل ایستگاه‌های یک، 18، 40 و 46 به همراه گروه نجات یک و دو دستگاه نردبام و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان جمهوری، تقاطع خیابان فخررازی اعزام شدند.
وی اضافه‌کرد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل که یک ساختمان چهار طبقه اداری تجاری مربوط به فروش لوازم‌خانگی و منزل بود، مشاهده کردند که در طبقه منفی یک این ساختمان انباری به مساحت تقریبی 200 مترمربع شعله‌ور شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن و طبقات فوقانی است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه دود غلیظی ساختمان را فرا گرفته بود و تعدادی از ساکنان نیز در طبقات این ساختمان گرفتار شده بودند، به ایسنا گفت: آتش‌نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان همزمان با تقسیم‌شدن به دو گروه عملیات نجات و اطفا را آغاز کردند.ملکی افزود: یک گروه از آتش‌نشانان 20 تن از محبوس‌شدگان در این ساختمان که عمدتا زن بودند را به وسیله نردبام به فضای باز منتقل کردند و گروهی دیگر نیز با مراجعه به طبقه منفی یک این ساختمان، شعله‌های آتش را مهار و اطفا کردند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات آتش‌نشانان رو به پایان است و مراحل لکه‌گیری ادامه دارد، اظهارکرد: علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

هجوم 28 مار به میبد
از ابتدای امسال تاکنون 28 حادثه مربوط به مار به مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی میبد گزارش شده که نیمی از آن طی یک‌ماه اخیر رخ داد.
، محموددهقانی سرپرست سازمان آتش‌نشانی میبد با اعلام این خبر افزود: بیشترین موارد اعلام حادثه مار در سال‌های گذشته مربوط به فصل زمستان و اوایل بهار بود که طی آن مار برای خواب زمستانی یا رسیدن به شرایط بهتر، محل زندگی خود را تغییر می‌داد اما در چند روز اخیر شاهد افزایش بیش از حد انتظار گزارش مشاهده مار در منازل مسکونی ‌بوده‌ایم که یکی از دلایل این امر می‌تواند ناشی از گرمای کم‌سابقه هوا و کاهش رطوبت و روی آوردن مارها به محل‌های نمناک و خنک در واحدهای مسکونی باشد.
جلال دهقانی سرپرست ایستگاه شماره 1 آتش‌نشانی میبد و کارشناس امور ایمنی نیز با بیان اینکه اغلب مارهای گرفته شده سمی نبودند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با مار ضمن حفظ خونسردی بدون هیچ اقدامی با سامانه 125 تماس بگیرند. متأسفانه در مواردی علاوه براین 28 حادثه شهروندان از روی ترس و وحشت اقدام به کشتن مار کرده‌اند.
دهقانی افزود: سازمان آتش‌نشانی پس از به دام انداختن مار آن را برای مصارف دارویی و غیره به مرکزی در یزد تحویل می‌دهد یا اینکه با هماهنگی محیط‌زیست آن را به طبیعت برمی‌گرداند.
سه روز گذشته، مار شتری به طول 120 سانتیمتر در حیاط منزل شهروندی در مهرجرد میبد به دام افتاد.

28445

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    84 5
    اخبار حوادث شده عین یه خبر عادی هر میایم میخونیم و بی تفاوت از کنارش میگذریم
    • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      19 0
      تصادف و قتل و... جز لاینفک زندگی ایرانی است!
    • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      13 7
      اگر بخواهیم با تفاوت از کنارش بگذریم باید چه کار کنیم؟!
    • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      15 2
      این خبر( قتل پدر برای ازدواج با پسر مورد علاقه را دختر دوستان بخوانند