باز هم سر و کله بدقولی های بیمه توسعه در بین مشکلات عنوان شده در سرویس مشکلات مردم پیدا شده. اینطور که پیداست بیمه ایران هم به تعهدات خود درقبال بدهیهای بیمه توسعه به درستی عمل نمی کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماهها پیش بیمه توسعه ورشکست شده، ولی هنوز بیمه نامه هایی که به دست مردم داده، مشکل ساز است.
برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده اند که برای گرفتن خسارات خود از این بیمه گرفتار مشکل شده اند. مثلا مخاطبی که خود را شهرام معرفی کرده درباره مشکلات دریافت خسارت از این بیمه نوشته: خواستم در مورد بیمه توسعه بپرسم چرا خسارت رو دیر پرداخت میکنند و پاسخگو نیستن همش میگن امروز و فردا.
پیش از این نیز سرویس مشکلات مردم پیگیر سرنوشت این بیمه شده بود. طبق اعلام مسئولان ارشد بیمه کشور، در پایان سال ۹۳ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بیمه مرکزی برای حل این مشکل در اختیار بیمه ایران قرار داد که خسارت ۱۶ هزار نفر تسویه و پرداخت شد. در آغاز سال ۹۴ مقداری پروسه انتقال شرکت به خاطر عدم همکاری مدیران، با تاخیر مواجه شد. با همکاری قوه قضاییه این روند در حال پیگیری است.
مسئولان بیمه مرکزی قول داده بودند از ابتدای مهرماه گذشته بخش عمده ای از اموال بیمه توسعه به بیمه ایران منتقل می شود و جبران بخش عمده ای از خسارات بیمه توسعه، تسهیل می شود.
با این وجود بیمه ایران نیز تعهد کرده بود منابع مالی لازم را تامین و خسارت مردم را تامین می کند، و انتظار ی رفت با نقل و انتقال قطعی اموال بیمه توسعه به بیمه ایران، مشکل بخش اعظمی از زیان دیدگان حل می شود. مسئولان ارشد بیمه ایران به مردم اطمینان داده اند خسارت بیمه توسعه را بیمه ایران خواهد داد.
متن کامل سخنان معاون نظارت بیمه مرکزی را (اینجا) بخوانید.
پیش از این بیمه ایران اعلام کرده بود پرداخت خسارات طلبکاران بیمه توسعه مشروط به تامین اعتبار آن از سوی بیمه مرکزی است. (اینجا)

اینجاست که بیمه مرکزی باید در موضوع مطالبه خسارت دیدگان از بیمه توسعه وارد شده و بیمه ایران را مکلف به اجرای تعهدات خود در این باره کند.


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    8 3
    هنوز هم بیمه شدگان بیمه عمر بیمه توسعه نیز بلاتکلیفند.
  • امير A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    11 2
    به نظر من براي انتخاب بيمه عمر بايد به شركتي مراجعه بشه كه بنيه مالي قوي داره، و مطمئن باشيم در پايان قرارداد ١٥٢٠ ساله هنوز هم سرپاست، الكي گول تبليغات و سود بالا رو نبايد خورد، من متاسفانه اين اشتباهو كردم
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    10 1
    جالب این هست امروز رفتم بیمه توسعه بعد یک سال میگه مشکل از سیستم انفورماتیک بیمه توسعه هست و پرونده هنوز ثبت نشده
  • اریا IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    3 9
    سلام من از زیان دیدگان بیمه توسعه بودم و تونستم زیانم رو بگیریم. پیگیری کنید و شما هم دریافت کنید
  • سعید IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    4 8
    بیمه ایران به‌عنوان یک شرکت بیمه کاملاً دولتی حتماً این مشکل رو حل می‌کنه... دوستان نگران نباشن. کمااین‌که همین دو هفته پیش مدیرعامل این شرکت در مصاحبه خودش با ایسنا، خبر خوش برای زیان دیدگان بیمه توسعه داده و گفته بود: قطعاً تا پایان سال تحولات اساسی درخصوص تعیین تکلیف پرونده این شرکت و کمک به خسارت دیدگان و آزادسازی زندانیان و پرداخت خسارت به خانواده‌ها را شاهد خواهیم بود.
  • خسروپرویزمشعوفی IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    5 0
    بیمه عمر خسارت نیست بلکه عین پس انداز بیمه گذار است و وفق مواد60و32 قانون بیمه کشور پیش از پرداخت طلب هر طلبکاری از بیمه و همچنین ماقبل پرداخت تمامی خسارات متعلقهi به تمامی رشته های بیمه ای منجمله شخص ثالث میبایست اول این دین یعنی بیمه عمر پرداخت شود.چه کسی مسوِولیت این نافرمانی و بدعت گذاری قانونی را بعهده میگیرد؟؟؟/
  • محمود EU ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 3
    بیمه ایران که کاملاً ورود کرده و وسط ماجراست. دولت بودجه مناسب و کامل اختصاص بده، قال این قضیه تا این ور سال کنده بشه. بیمه مرکزی هم از این دست ماجراها درس بگیره، هم نظارتشو قوی کنه و هم بی‌پشتوانه به هر کسی مجوز شرکت بیمه نده.
  • محمود آذرپی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 3
    بیمه ایران که کاملاً ورود کرده و وسط ماجراست. دولت بودجه مناسب و کامل اختصاص بده، قال این قضیه تا این ور سال کنده بشه. بیمه مرکزی هم از این دست ماجراها درس بگیره، هم نظارتشو قوی کنه و هم بی‌پشتوانه به هر کسی مجوز شرکت بیمه نده.
  • محمود آذرپی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 3
    بیمه ایران که کاملاً ورود کرده و وسط ماجراست. دولت بودجه مناسب و کامل اختصاص بده، قال این قضیه تا این ور سال کنده بشه. بیمه مرکزی هم از این دست ماجراها درس بگیره، هم نظارتشو قوی کنه و هم بی‌پشتوانه به هر کسی مجوز شرکت بیمه نده.
  • مشعوفی IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    4 0
    خوب مشکل درست همین جاست دولت نمیخواد از منابع خودش صرف جبران خسارت مردم زیان دیده بشه چون میگه این شرکت زیرمجموعه دولت نیست و یه شرکت خصوصی بوده البته من حتم دارم در اون صورت هم همین مدت 3تا4سال باید صرف گردش کار و پرداخت خسارتهای مردم مبشد
  • کریمی IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    3 2
    چرا هیچکس بفکر بیمه شده های عمر بیمه توسعه که ذره ذره داره ارزش پولشون توی این 4سال داره سوخت میشه نیست؟؟؟؟ درمورد شص ثالث این مشکل نیست چون یوم الادا پرداخت میشه اما ما که اصل پول پس انداز خودمونه داره دودمیشه میزه هوا و هیچکس به این امر مهم توجهی نمیکنه اونوقت تعجب هم میکنن چرا مردم از بیمه ها سلب اعتماد کردن؟؟؟؟؟