ایسنا نوشت:

امام جمعه مشهد گفت: مسئله بین ایران و غرب ممکن نیست که به تفاهم بیانجامد، چون خواسته آن‌ها با اصول اصیل اسلامی نمی‌سازد.

آیت‌الله علم الهدی روز گذشته در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: الان جبهه‌ای باز شده و صف مقدم این جبهه شمایید.

وی به اشاره به سفر اخیر خود به عراق و سامرا، با ابراز این عقیده که تعامل عراقی‌ها با ایرانی‌ها خوب نیست، ادامه داد: با وجود ارتباطات سیاسی و اقتصادی بین دو کشور، جریانی در عراق وجود دارد که سعی دارد سامرا را از عتبات بگیرد و مقداری از مسیر این شهر را ناامن کرده‌اند.

علم‌الهدی با بیان این‌که شهر سامرا امن است، خاطر نشان کرد: تامین امنیت برای زوار سامرا ممکن است. شما راهکار تامین امنیت مسیر زیارت را بیابید و این شدنی است. شما باید با نفوذتان سعی کنید این امنیت را در این منطقه برقرار کنید.

امام جمعه مشهد درباره بحث مذاکرات هسته‌ای افزود: موضع‌گیری‌ها و بیانیه اخیر اتحادیه اروپا وضع را تیره‌تر می‌کند، آیا این‌ها ژست گرفتن است یا این‌که پشت مذاکرات مسئله دیگری قرار دارد؟ صحبت‌های این‌ها با جریان تفاهم جور درنمی‌آید.

علم‌الهدی تصریح کرد: البته از نظر ما این بیانیه بسیار خوب بود و روشن کرد که ما با اینها تفاهمی نخواهیم داشت. برای کسانی که در دانشگاه‌ها و بعضی مجموعه‌ها می‌خواستند اروپا و آمریکا را برای مردم تطهیر کنند روشن شد که این ممکن نیست. امیدوارم شما در کارهایتان موفق باشید و این نگرانی‌ها از بین برود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير AE ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    284 7
    كاشكي از جواب آقاي ظريف هم مي گفتيد...
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    250 7
    واقعا بايد جواب هاي آقاي ظريف رو مي گذاشتيد .
  • دولت آبادی A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    31 1
    تفاهم وقتی حاصل میشه که دو طرف مایل به تفاهم باشند . امثال آقای علم الهدی از اساس مایل به تفاهم نیستند اینها دنیا رو سیاه و سفید می بینند . معلومه که تفاهمی هم بدست آنها شکل نخواهد گرفت . خدا رو شکر که امثال وی دیگر نقشی در دیپلماسی کشور ندارند . ولی دستگاههای سیاسی و امنیتی کشور باید مراقب حرکات این طیف باشد . بعید میدانم سفر ایشان به عراق فقط برای زیارت بوده باشد .