اکنون زمان خرید است/ویژگی های بسته خروج از رکود از زبان طیب نیا-2

وزیر اقتصاد می گوید:به عنوان کارشناس می گویم،اگر وسیله ای نیاز داشتید،اکتون بهترین زمان خرید است.

علي طيب نيا در تشريح ويژگي هاي بسته خروج از ركود تورمي گفت:در این بسته از یک سو مشکل تنگناهای اعتباری که از گذشته با آن مواجه بودیم و خودش را در نرخ بالای سود تسهیلات و کمبود منابع بانک‌ها نشان می‌دهد مورد توجه قرار گرفته و بخشی از راه‌حل‌ها متوجه این موضوع است.

به گزارش خبرآنلاين؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست خبري بسته ركود تورمي با بيان اينكه بخشي از بدهی‌های دولت،بدهي به به بانک‌ها، بخش خصوصی و پیمانکاران است، اظهار داشت:زمانی که دولت نتواند بدهی‌اش را به بخش خصوصی بدهد، مشکل به سایر بخش‌ها نیز منتقل خواهد شد.

وی افزود:  این موضوعات جزو مواردی است که در بسته اقتصادی دولت مورد توجه قرار گرفته، علاوه بر اینها مشکل رکود در مسکن و مشکلات بازار سرمایه نیز باعث شد تا سعی کنیم مجموعه سیاست‌ها برای مقابله با این شرایط را در جهت دستیابی به رشد پایدار تدوین کنیم.

طیب نیا عنوان كرد:صرف بدهکار بودن دولت پدیده بدی نیست،زيرا همه دولت‌ها بدهی‌هایی را به مردم خود دارند اما آن چیزی که خوب نیست بد حساب بودن دولت است.

او تاكيد كرد: نسبت بدهی‌های دولت به تولید ناخالص داخلی هنوز به 25 درصد هم نرسیده در حالی که این درصد در کشورهای پیشرفته بالای 100 درصد و در کشوری مثل ژاپن حدود 250 درصد است.

طیب نیا با تاكيد بر اينكه روند تورم نزولی خواهد بود، خاطرنشان كرد: این به معنای کاهش سطح عمومی قیمت‌ها نیست و من به عنوان یک کارشناس اقتصادی می گویم که اگر به وسیله‌ای نیاز داريد، اکنون بهترین زمان برای خرید است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسم ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    134 4
    آقاي طيب نيا مگه الان با چن روز گذشته چه فرقي كرده ؟!!!!!
  • امروانی A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    125 6
    طرح ونظر شما همان است که پولها را به جیب مافیای خودرئ بریزید نه مردم خودرو سوار شوند .25میلیون با سود 16 درصد هفت ساله چقدر میشود اقا ... شما مردم را چه فرش کردید هیچ اتفاق جدیدی نمی افتد