۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵

معاون سابق دیوان محاسبات، سقف مجاز حقوق مدیران را اعلام کرد و گفت: باید با بازرسی‌های مستمر و آموزش مدیران، جلوی پرداختی‌های غیر قانونی را گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس محسنی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره مبنای تعیین حقوق گفت: "شورای انقلاب در سال ۵۸ لایحه قانونی «حداکثر و حداقل حقوق مستخدمین شاغل و بازنشستگان و آماده به خدمت» را تصویب کرد که هنوز برقرار است و شامل همه دستگاه‌های عمومی و دولتی می‌شود".

وی با بیان اینکه حداکثر حقوقی که دولت سال قبل تعیین کرده بود، ۷ برابر حداقل حقوق بود، اضافه کرد: "پارسال حداقل حقوق حدود ۷۵۰ هزار تومان بود که ۷ برابر آن، ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌شود".

محسنی با اشاره به اینکه اضافه خاص یا فوق العاده خاص، مستمر نیست، تصریح کرد:" براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، حتی حقوق مدیران عامل باید توسط دولت تعیین شود، بنابراین نباید از ۷ برابر حداقل حقوق بیشتر شود".

معاون سابق فنی و حسابرسی دیوان محاسبات کشور گفت: "اضافه کاری‌های سال‌های قبل قابل پرداخت نیست، زیرا وقتی یک سال بگذرد، نمی‌تواند تامین تعهد شود".

محسنی اظهارداشت:" حدود ۱۵ دستگاه نظارتی داریم که مهمترین آنها دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حسابرسی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ذی حساب است".

وی به اهمیت و لزوم آموزش مدیران هم اشاره کرد و گفت:" قوانین باید شفاف باشد. محسنی با بیان اینکه در بسیاری از سازمان‌ها هم پرداختی‌های اضافه انجام می‌شود، گفت: به علت متعدد بودن آنها و محدود بودن بازرسان رسیدگی به همه آنها مقدور نیست".

22335

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    2 0
    چه حرفای خوبی؟؟
  • سینا A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    7 0
    جالبه اول گفتن برای حقوق چند صد میلیونی مالیات هم ندادن:سریع تماس گرفتن از وزارت گفتن بیچاره ها مالیات دادن.کی گفته ندادن
  • رستم IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    7 0
    بابا الان یه مدیر در پیت که بالای 6 الی 7 تومان می گیره یه چی میگید مرغ پخته به پرواز در میاد
  • محمد A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    2 0
    من حرفی برای گفتن ندارم . خبر آنلاین بهتر است برای عدم انتشار نظر مخاطبان خود مسابقه جمله سازی ترتیب دهد .
  • امین IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    29 2
    نیروهای رسمی شرکت نفت و گار کمترین حقوق ۵ میلیون تومان در می باشد.
    • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
      0 22
      من فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه علم و صنعت دارم و رسمی شرکت نفت و گاز اروندان هستم با 10 سال سابقه کار و دریافتی ام ماهانه 2میلیون و هشتصد هزار تومان است.بدلیل آلودگی شدید منطقه کارم شبها تا صبح سرفه می کنم .بارها بدلیل بیماری و کمبود امکانات منطقه،تقاضای انتقال به تهران داده ام که همواره رد شده است.در شرکت نفت و گاز اروندان حقووق پرسنل در همین سطح است و آن حقوق های مورد ادعای شما مربوط به یک درصد از مدیریت های رده بالا است.ما جزو نود و نه درصد هستیم.
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    4 0
    تا اونجا كه ما ميدونيم حقوق كارگر و كارمند و معلم طبق قانون و شايد كمتر از اون پرداخت ميشه براي مديران داستان يه جور ديگست 7 برابر كجا بود در واقع بستگي به روابطي كه مدير داره و پشتش به كي گرم باشه حقوقش تعيين ميشه و سقف خاصي هم نداره به خصوص تو شركت ها كه يه عده از اين مديران انقدر ميبرن تا كلا شركت زيان ده ميشه درشو ميبندن ميره پي كاره
  • علی A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    3 0
    ۱۵ دستگاه نظارتی داریم که مهمترین آنها دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حسابرسی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ذی حساب است.که یکی از دیگری بی خاصیتتر میباشد
  • محمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    بیایید فیش حقوقی من بازنشسته آ.پرورش راببینید