هنگامی که استیو جابز زنده بود اقداماتی را گفته بود هرگز انجام نمی دهد و در اپل اجرا نمی کند. این کار ها هم اکنون در اپل به کار گرفته شده است.

چند اقدامی که استیو جابزهرگز انجام نمی داد و آن را مسخره می کرد به تازگی اپل به کار برده است.

قلم فلزی

هنگامی که شرکت اپل در همایش خود «مداد اپل» را معرفی کرد تماشاچیان، خنده ای با معنی کردند. این خنده به این دلیل بود که معروف ترین گلایه استیو جابزدرباره تنفر او از قلم های فلزی بوده است. در همایش اپل سال ۲۰۰۷ وی موبایل های هوشمند دیگر آن زمان را به دلیل استفاد کردن از قلم های فلزی سرکوب کرد: «کی قلم می خواهد؟»

جابز هنگامی که داشت آیفون را معرفی می کرد گفت:«باید آن را تهیه کنیم، بعد کنار بگذاریم، گم می کنیم،آه! هیچ کس قلم نمی خواهد. پس بیایید از قلم استفاده نکنیم.»

اولین کاری که در سال ۱۹۹۷ هنگانی که جابز به اپل بازگشت انجام داد از بین بردن تبلت دارای قلم بود: «خدا به  ما ۱۰ قلم داده است، پس بیایید یکی دیگر اختراع نکنیم». جابز راجع به پروژه گفته بوده است.

ولی اگر بخواهیم منصفانه این موضوع را تحلیل کنیم آن زمان جابز طرف بحثش آیفون۳.۵ اینچی بوده و در این رونمایی اخیر شرکت اپل قلم را برای در کنار قرار گرفتن آیپد بزرگ ۱۲.۹ اینچی معرفی کرده است. اتفاقا از این لوازم، کسانی که یادداشت بر می دارند  و هنرمندان استقبال خواهند کرد؛ ولی مردم عادی احتمالا نخرند.

تبلت کوچک

در سال ۲۰۱۰ جابز  تبلت های کوچکی که به بازار آمد را تحقیر کرد و گفت:« آیپد ۱۰ اینچی اپل حداقل سایز تبلت برای اپل خواهد بود برای ارائه بهترین اپلیکیشن های تبلت.»

وی در ادامه توضیح داد:«سایزهای محدودی است که بتواند مشتری با اطمینان با صفحه کار کند و روی صفحه از اپلیکیشن ها استفاده کنند.»

موبایل های بزرگ

هنگانی که جابز آیفون ۴ معرفی کرد موبایل های بزرگ را مورد تمسخر قرار داد.

خبرنگاری از وی پرسید اپل برای بهتر کردن آنتن دهی موبایل سایز آن را بزرگ تر می کند؟ جابز گفت:«سامسونگ گلکسی اس مثل چکش است. نمی توانید دست تان را دور گوشی بگیرید. هیچ کس آن را نمی خرد»

اپل ۱ سال بعد از مرگ جابز آیفون ۵ را به بازار آورد و بعد از آیفون ۶ که بزرگ تر از آن بود.

منبع: سی ان ان/ مترجم: متین والی نژاد

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    2 0
    واقعا این بخش تکنولوژی که زور میگه خیلی سخته...آقا من یه گوشی 4 اینچی بروز میخوام همین اندازه کافیمه...مگه پیدا میشه؟ شرکت ها محصولات ارزان قیمتشون رو با ابعاد کوچک تولید میکنن و شما انتخاب دیگه نداری..
  • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    5 2
    من هم مثل جابز با هر سه اینها مخالفم .
  • گبی A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    یاد استیو جابز بخیر...این عالی بود که سر عقایدش ایستاد و عملا ثابت کرد که اشتباه نمی کنه ولی الان...اپل استیو جابز اصالت داشت...
  • بی نام RO ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    2 0
    کلاغ اومد راه رفتن کبک و یاد بگیره راه رفتن خودش هم یادش رفت. قلم فلزی؟ وقتی ترجمه بلد نیستی نکن خوب. مرضه؟
  • irangigs.ir DE ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    3 4
    .بنده نه ایپد دارم نه سرفیس ولی درمورد هر دو تحقیق کردم. برای کاربر ایرانی حتما سرفیس بهتر است زیرا کاربران اپل باید ای دی و مستر کارت داشته باشند. خیلی از نرم افزار هایی که ما به ان عادت کردیم در ایپد نیستند و یا برای استفاده از انها باید از مجری اپل استور تهیه شوند. مسلما اینترنت پرسرعت و مستر کارت و پرداخت هزینه واقعی اجباری است. اما در مورد کیفیت اگر در ایران سرعت اینترنت امریکا و کاربرد تخصصی نه فله ای خرید و فروش نرم افزار بود من هم حتما ایپد پرو را ترجیح می دادم . اما در حالت نرمال باز دو ایراد اساسی به ایپد پرو وارد است. اولا فلسفه مالتی تاچ حذف قلم استایلوس و کیبورد است . دوما اصلا این کیبورد به علت زاویه دید ثابت حتی از لپ تاپ ها هم عقب مانده است .
  • یاشار IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    1 1
    این تن استیو جابز چقدر راحت می لرزد بابا جان بیزتس است وشعار ها در حول محور اقزایش سوددهی می گردد واگر شرکتی در این راستا موفق عمل نموده یاشد نشانه صحت آن عملکرد است ودر دراز مدت تضاد موجود اهمیتی ندارد.
  • مصطفی IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    5 1
    باید کلی بگذره تا دوباره کسی مثل جابز بیاد تو محصولات الکترونیکی یه انقلاب اساسی انجام بده الان همه چی تکراره فقط رو مسایل جزئی داره کار میشه
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    4 1
    هر چی جناب جابز بگه درسته...