فارس نوشت:

وزیر امور اقتصادی و دارایی از شروع ثبت‌نام خود اظهاری برای دریافت یارانه‌ها تا پایان اسفند ۹۲ خبر داد.

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه زمانی ثبت‌نام خوداظهاری برای دریافت یارانه نقدی شروع خواهد شد، اظهار داشت: مراحل ثبت‌نام و مقدمات کار فراهم شده و به زودی و تا قبل از پایان سال انجام می‌شود.

وی افزود: مراحل ابتدایی این کار صورت گرفته و روی فرم خوداظهاری کار کارشناسی انجام شده و تصمیم‌گیری‌ها در حال انجام است تا بر اساس قانون تا قبل از سال آینده این کار صورت بگیرد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها به چه صورت اجرایی خواهد شد و زمان آن کی خواهد بود، گفت: از فروردین یا اردیبهشت سال آینده بر اساس تکلیف مجلس این قانون اجرایی خواهد شد و زمان‌بندی و شیب آن تدریجی افزایش می‌یابد.

طیب‌نیا گفت: بر اساس قانون بودجه ۹۳ از ابتدای سال آینده در قیمت حامل‌های انرژی تجدید نظر می‌شود و با توجه به شرایط رکودی که در کشور از قبل شروع شده و اکنون ادامه دارد، تصمیم دولت این است که افزایش قیمت حامل‌ها ملایم باشد و از تکانه‌ها و فشار و تولید مصرف‌کننده جلوگیری شود و البته شیب قیمت‌ها در محصولات مختلف متفاوت است و در مورد نهادهای اساسی این شیب ملایم‌تر و کندتر خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ این سؤال که آیا اسفند امسال آخرین پرداخت یارانه نقدی خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: طبق قانون بودجه ۹۳ یارانه نقدی صرفا به افراد نیازمند متقاضی پرداخت خواهد شد، اما با توجه به اینکه شرایط کشور خاص بوده نیازمند آن هستیم که افراد غیرنیازمند و حتی نیازمندی که این یارانه در زندگی آن‌ها تاثیر چندانی ندارد ثبت‌نام نکنند، تا یارانه صرف تولید کشور شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    6 1
    اخر سالی چه شیر تو شیری بشه؟؟؟؟اگه میخواین ندید.کلا تعطیلش کنید.چون شما دنبال بهانه اید که ندهید...اینجور که بوش میاد دوباره ما باید استرس اینو داشته باشیم که ایا به ما تعلق میگیره یا نه......همچنین این پیامو به مردم میده که برین هر جور شده پولدار بشین تا بهتون یارانه تعلق بگیره مثل سبد کالا که به پولدارها تعلق گرفته ولی به افراد بیکار و فصلی و کسانی که حتی بیمه هم نیستن تعلق نگرفته.......بخدا طاقت این استرسو ذیگه نداریم.خبر انلاین خواهشن این پیامو حذف نکن
  • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    11 1
    این همه مشکل داریم دولت فقط فکر حذف ۴۵ تومن یارانه و رفع فیلتر فیس بوک هس واقعا امیدی ب این دولت ندارم دیگه
  • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    5 4
    صد رحمت به احمدى نژاد
  • ابراهیمی A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    1 0
    با سلام.خواستار روشن شدن قطع یارانه ها هستم! قبلا ذکر شد که یارانه پول حامل های انرژی است که در مرحله اول یارانه ها افزایش یافته بود. هم اکنون هم قطع یارانه ها در پیش است و هم افزایش قیمت حامل هلی انرژی ان هم با شیب تند! چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    3 0
    در کشوری که آمار یارانه گیر از آمار سرشماری بیشتر است و این همه مسول که هیچ کدام انصراف نداده اند چطور مردم انصراف بدهند؟
  • بی نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    0 0
    لابد باز قربانی کارمندان خواهد بود همانهایی که حداقل 10 درصد مالات شفاف می دهند، اما بازاری های که میلیون ها تومان پول جابجا می کنند و طلا فروشانی که با فاکتورهای الکی مالیات می گیرند و به دولت به خاطر بی سندی پرداخت نمی کنند لابد آنها یارانه خواهند گرفت؟
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    0 0
    آیا با اذعان به وجود متغیرهای متعدد در بحث نیازمندی تعیین میزان درآمد می تواند عادلانه باشد؟ چرا به دروغ می گویید که ما می توانیم صحت گفته ها را بسنجیم اما نمی توانید؟ حقوق من کارمند مشخصه اما حقوق اکثریت جامعه را از کجا می خواهید تشخیص دهید؟ چه کسی مسئول اجرای ظالمانه این طرح خواهد بود؟ فرض کنید بنده از امروز هیات علمی شدم و ماهی 2.5 میلیون تومان حقوق گرفتم از نظر دولت من نیازمندم یا بی نیاز؟ هزینه خرید یک واحد 50 متری در جنوب تهران چقدر است؟ من نیازمندم یا بی نیاز؟ حال فرض کنید من با این معیار نیازمندم چقدر آدم هستند که سالیانه 25 میلیون درآمد دارند و با فرم خوداظهاری نیز شناخته نمی شوند. خلاصه از اجرای ظالمانه توزیع سبد کالا معلوم است که در این قضیه به بسیاری ظلم خواهد شد. بنده به عنوان ک
  • نيازمند متقاضي A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    2 4
    عزيزاني كه راي دادن و حماسه آفريدن آفرين اين فرم ها رو هم پر نكنيد تا يارانتون صرف توليد كشور بشه .
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    0 0
    بازم شب عید و صف کشیدن مردم ایندفه واسه یارانه
  • علی A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    0 0
    جناب آقای وزیر دولت شما که خواست چنان وضع مردم را خوب کند که نیازی به دریافت 45500 تومان نداشته باشند چه شده همین را دارید از مردم می گیرید
  • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    0 3
    یارانه اگر بیت الماله که حق همه است ، این په حرفیه که مدام میگن به کی بدیم به کی ندیم!!! حضرت علی هم بیت المال رو مساوی تقسیم می کردند به غنی و فقیر یه اندازه میدادن. یارانه رو به همه بدید به جاش برید جلوی رانت دونه درشتا رو بگیرید... برید حق مردم رو از اونایی که خوردن و بردن بگیرید... از پولدارا مالیاتشونو بگیرید ، نه اینکه هر روز یه بازی دربیارید مردم و سرگرم کنید . حالا باید یکسال بگردن ببینین کی چی داره کی نداره آخرشم درست نمیشه!
  • عباس IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    0 4
    یارانه ها پول عمومی است و به لحاظ رعایت عدالت باید به همه تعلق گیرد مگر این که کسی خود نخواهد . بحث یارانه و تغییر در آن این بود که به افراد ضعیف بیشتر داده شود و این کار خوبی است اما این که نیازمندان بیایند و ثبت نام کنند اهانت به مردم ایران است . آب و برق و گاز و نان و بنزین را برای همه گران نمودید پس باید به همه توجه شود. آیا داشتن ماشین یا ملک در آمد است؟ معنای سخن این آقایان این است که مردمی که در آمد ماهانه مناسب ندارند آب و ملک خود را بفروشند و بخورند وقتی این خبر از رسانه پخش می شد مهمان داشتیم همه می گفتند این اهانت به مردم است . مسئولین اقتصادی به خود آیند
  • امیر IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 2
    به نظر من هیچ یک از هموطنان ایرانی را نمیتوان از دریافت یارانه محروم کرد این سهم بیت المال و حق همه است در غیر اینصورت عدالت نیست .کمک به مردم محروم و بالا بردن سطح زندگی مردم راه و رسم دیگری دارد آقایان دولتمرد
  • عذری شاهبداغی A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    2 0
    از نظر زمانی برای پر کردن فرم زمان مناسبی نیست چون اسفند ماه اخر سال وپر از استرس برای بیشتر افراد است.
  • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 2
    روحانی خیلی مچکککککککککککککککککککریمممممممممممممممممم
  • يوسف A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    3 2
    سلام توروخدا به يارانه گيرنديد چي ميديداون ميخوايين قطع کنيد اه!