نسیم نوشت:

محمد دیمه‌ور در نشست خبری هفته ملی کودک، با بیان اینکه دوره کودکی از بدو تولد تا ۱۸ سالگی نیز تعریف شده است، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در زمینه جلوگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی کودکان، وزارت بهداشت در زمینه سلامت و بهداشت و آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت کودکان به نوعی متولیان اصلی کودکان هستند.

وی تأکید کرد: برای برخورداری از «حیات طیبه» باید از بدو تولد به فکر فرزندانمان باشیم؛ از آنجایی که برخی از والدین به دلیل شاغل بودن، کودکان خود را به مراکز مراقبتی می‌سپارند، ایجاد مهد کودک و پیش‌دبستانی با کیفیت که بتواند خدمات درخوری به کودکان ارائه دهد، بخشی از حقوق کودک و از سوی دیگر وظیفه اموزش و پرورش محسوب می‌شود.

دیمه‌ور با تاکید بر اینکه تنبیه، توهین و تحقیر دانش‌آموزان در مدارس کشور مورد قبول ما نیست، افزود: تنبیه به نوعی کودک‌آزاری و از سوی دیگر جرم عمومی محسوب می‌شود. ما تنبیه بدنی دانش‌آموزان را کار قرون وسطایی می‌دانیم که هیچ تطابقی با تربیت ایرانی اسلامی ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای تنبیه بدنی دانش‌آموزان مجازات‌هایی در قانون تخلفات اداری کارکنان دولت پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: به غیر از معلمان، خانواده‌ها نیز باید رفتار خوبی با فرزندان خود داشته باشند؛ چراکه در بعضی اوقات شاهد هستیم کودکان از ناحیه خانواده خود آسیب می‌بینند.

وی درباره برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای توسعه و فراگیری خلاقیت و کارآفرینی کودکان گفت: اصولا جهت‌گیری برنامه درسی و همچنین فعالیت‌های مکمل از جمله طرح پرورش خلاقیت با توجه به الگوی مصرف که در حال حاصر در مدارس کشور در حال اجراست، از جمله این اقدامات است؛ همچنین تغییر ارزشیابی کمی به کیفی توصیفی، از جمله دیگر اقدامات ما برای کاهش استرس دانش‌آموزان و افزایش خلاقیت آن‌ها در جریان آموزش بوده است.

آغاز هفته ملی کودک از ۱۴ مهر با شعار «سلام؛ من کودکم»

دیمه‌ور در این نشست همچنین گفت: هفته ملی کودک از ۱۴ مهرماه با شعار «سلام؛ من کودکم» آغاز و تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت و مهمترین هدف آن نیز، جلب توجه همگانی به کودکان است. در طول این هفته هر کدام از دستگاه‌های متولی حوزه کودک برنامه‌های جداگانه‌ای را برگزار خواهند کرد.

وی از برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کودک در ۱۴ مهرماه با حضور معاون رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: در این مراسم وزیر آموزش و پرورش و وزیر دادگستری نیز حضور خواهند داشت و از کودکان مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهر تهران و فعالین حوزه کودک و تشکل ها دعوت کرده‌ایم؛ محل برگزاری این مراسم هنوز مشخص نیست.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • aghil ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    14 15
    ياد اون طفل معصومي افتادم كه معلمش با نامردي تمام باعث نابينا شدنش شد
    • ya A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      7 6
      به یاد معلمی که برای کودک سرطانی سر خودش را تراشید ... معلمی دیگر که علاوه بر داشتن بیماری صعب العلاج درخانه به شاگردانش درس میداد ... و معلم مازندرانی که برای نجات دانش آموزانش در آتش سوخت . خیلی از گذشت و فداکارای معلمان در این سالیان بوده ولی عده ای با پر رنگ کردن نقاط تاریک قصد از بین بردن حرمت همه ی معلمان را دارند هرچند در هر اجتماعی یکی دو مورد از این نابسامانی ها بچشم میاد .
  • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    6 9
    تنبیه روحی معلم جرم نیست بهتره به فکر روحیه معلمان نیز باشیم
  • امیر IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    6 7
    انگلیس بعد از چند دهه ممنوعیت تنیه بدنی دوباره تنبیه را به مدارس بازگرداند. شاید علت این تصمیم افزایش روز افزون چاقوکشی در خیابانهای لندن و دیگر شهرهای این کشور باشد. شاید ...
  • بی نام A1 ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    5 10
    این همه ما کتک خوردیم یکمشم بچه های پر رو و بی ادب امروزی بخورن فکر کنم تاثیر مثبت تری روشون بزاره. . .
  • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    4 0
    تنبیه بدنی ممنوع ، جریمه ممنوع ، اخراج ممنوع ، داد زدن ممنوع ، امتحان ممنوع ، نمره ممنوع، میشه بگین چی میل دارین؟