۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۸
نه به «رأی ندادن»؛ با روحانی تا ۱۴۰۰

تیرماه سال 1384 یعنی حدود 12 سال پیش، دولت اصلاحات آخرین روزهای حکومت هشت ساله‌اش را می‌گذراند و کشور در تب و تاب نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.

انتخابات به دور دوم کشیده شده بود و قرار بود مردم، جمعه سوم تیرماه از بین اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد یکی را به عنوان رییس جمهور بعدی خود برگزینند.

***

درست دو روز قبل از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و در جلسه یک تشکل فرهنگی جوانان که زیر مجموعه اداره ای دولتی بود، یکی از جوانان دانشجوی طرفدار احمدی نژاد- که البته بیشتر از روی احساسات طرفدار آن نابغه شده بود- از من پرسید: "چرا شما طرفدار هاشمی‌رفسنجانی هستید و می خواهید به او رای دهید؟"

در پاسخش گفتم:" در شرایط امروز اگر فردی جز هاشمی رفسنجانی برگزیده شود ممکن است همین جلسه ای که شما هر هفته در آن شرکت می کنی و آزادانه نقطه نظراتت را می گویی تعطیل شود و دیگر مجالی برای بیان حرفهایت نداشته باشی".
او که به پشتوانه خواندن مقالات اکبرگنجی شدیدا مخالف هاشمی بود از حرفهای من قانع نشد. زمان اما گذشت و محمود احمدی نژاد به عنوان نهمین رییس جمهور ایران انتخاب شد.

پس از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد و تعیین وزیرانش، با سرعت سرسام آوری تغییرات اتوبوسی مسوولان ادارات مختلف آغاز شد و از قضا مسوولی بر مسند همان اداره ذکر شده نشست که هیچ اعتقادی به تشکل های سیاسی-فرهنگی جوانان نداشت و به طرفه العینی چند تشکل سیاسی-فرهنگی اداره متبوعش را تعطیل کرد تا آن دانشجوی احساساتی علوم سیاسی و سایرینی چون او که تفکرشان بر نهی هاشمی رفسنجانی بود بدانند که شاید بزرگ ترین اشتباه سیاسی خود را مرتکب شده و کسی را به میدان فرستاده اند که بعد ها حتی از رهبری نیز تمکین نکرد و کشور را با بحران های جبران ناپذیری روبرو ساخت.

حالا اما به نظر می رسد تاریخ به نحوی دیگر در حال تکرار است. با این تفاوت که برخی از "عدم حضور" در انتخابات و "رای ندادن" حرف می زنند تا این گونه اعتراض خود را به وضعیت موجود نشان دهند؛غافل از آن که سخت در اشتباهند و اگر بر این اشتباه خود اصرار ورزند،بعدا پشیمانی اشان سودی نخواهد داشت؛همانگونه که حتی عادل فردوسی پور هم شب گذشته در ابتدای برنامه نود تاکید کرد "هیچ کسی با نبودن و شرکت نکردن در انتخابات ریاست جمهوری نمی تواند به چیزی برسد"

بنده معتقدم با وجود ویرانه ای که محمود احمدی نزاد برای دولت تدبیر و امید بر جای گذاشت اما عملکرد دولت حسن روحانی خیلی خوب بوده، حالا دوستانی که به این حرف معتقد نیستند لااقل می توانند این گونه فکر کنند که از بین "بد" و "بد تر" کدام را انتخاب کنند؟ قطعا "بد" از "بدتر"، "بهتر" است؛نیست؟!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    0 0
    فقط روحانی
  • اميد غلامي A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    0 0
    با سلام ضمن عرض احترام به همه كانديداهاي حاضر بايد گفت با توجه به كارهاي انجام شده توسط دولت اقاي روحاني در زمينه هاي مختلف الاخصوص در زمينه اقتصاد و ارتباطات بين الملل بنظر من هم شايسته است ٤ سال ديگه نيز به دولت ايشان جهت تكميل برنامه ها فرصت داد تا شايد توسط ايشان بخشي از ويرانه هاي دولت قبل ك الحق بايد گفت ك از مملكت فقط باغ سوخته اي به دولت روحاني تحويل شد و هرزمان اسمي از اون به ميان مياد ابتدا فسادهاي مالي و ... تا تمكين نكردن از فرمايشات رهبري در ذهن هر ايراني مرور ميشه رو بتوانند دوباره آباد كنند... به اميد حضور همگان پاي صندوقهاي راي با عمل به شعار دوباره ايران، دوباره روحاني...
  • اميد غلامي A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    0 0
    با تشكر از نويسنده مطلب فوق جناب اقاي مهدي بدرافكن ك نشون دادن دليلي براي قهر با صندوق راي و الاخصوص حسن روحاني وجود نداره...