ضد ویروس شید در صورت بروز بودن در مقابل ویروس باجگیر امن است

بدافزار واناکرای: WannaCry که این روزها باعث اضطراب بسیاری از کاربران رایانه شده در دسته‌بندی بد‌افزارهای باج افزار یا بصورت تخصصی‌تر در دسته بندی ویروس‌های باج گیر قرار می‌گیرد.

ضدویروس شید

بدافزار   واناکرای: WannaCry که این روزها باعث اضطراب بسیاری از کاربران رایانه شده در دسته‌بندی بد‌افزارهای باج افزار یا بصورت تخصصی‌تر در دسته بندی ویروس‌های باج گیر  قرار می‌گیرد. این دسته از ویروس‌ها به روش‌های گوناگون مانع کار عادی سیستم کامپیوتر می‌گردند و به سرعت تقاضای مبلغی پول بعنوان باج می‌نمایند. معمولاً ویروس‌های  باج گیر کارایی کامپیوتر را کاملاً مختل می‌نمایند یا اطلاعات آنرا غیر قابل دسترسی می‌کنند به نحوی که هیچ کار  مفیدی نتوان با آن انجام داد. در صورتی که قربانی مبلغ باج را بپردازد ویروس سیستم را به حالت عادی بر می‌گرداند اما اگر قربانی حاضر به پرداخت مبلغ باج  نباشد باید از خیر تمامی اطلاعات خود بگذرد و با پاک کردن تمامی اطلاعات هارد دیسک و نصب مجدد سیستم عامل کامپیوتر را به حالت عادی برگرداند.

باج افزار واناکرای : WannaCry  با استفاده از حفره های امنیتی که در ویندوز وجود دارد، فایل های کاربران را رمزگذاری کرده و برای جلوگیری از حذف داده ها، ۳۰۰ دلار به صورت بیت کوین طلب می کند.یکی از مهمترین قربانیان این باج افزار، سیستم هایی بودند که هنوز از نسخه های قدیمی ویندوز مانند XP و Server 2003 استفاده می کردند. هکرها از حفره «EternalBlue» که در ویندوز وجود داشته استفاده کرده اند(حفره ای که گفته می شود سازمان NSA پیشتر از آن برای دور زدن امنیت ویندوز بهره گرفته)؛ حفره ای که مایکروسافت دو ماه پیش آن را در یکی از به روزرسانی های ویندوز رفع کرده اما طبق معمول، همه به سرعت آپدیت نمی کنند و کامپیوترهایی که قربانی باج افزار شده اند از نسخه های قدیمی تر ویندوز استفاده کرده اند. (جدا از ۸.۴۵ درصد کاربران ویندوز که هنوز از اکس پی استفاده می کنند و مایکروسافت دیگر از آنها پشتیبانی نمی کند .)

آیا به تنهایی و بدون فایروال در برابر ویروس های باجگیر مثل وانا کرای امن است؟

بله،ضد ویروس شید در صورت بروز بودن در مقابل ویروس باجگیر امن است و این ارتباطی با فایروال ندارد. ویروس باجگیر حتی در  صورت فعال بودن فایروال نیز در بیشتر موارد کار خود را انجام میدهد و فایروال از آن جلوگیری نمیکند.

شرکت شید از کاربران می خواهد با توجه به اینکه نقطه ضعف امنیتی در ویندوز شناسایی شده و باعث تهدید امنیت کاربران میشود، حتما ویندوزهای خود را بروز کنند و از ویندوز   قدیمی مانند اکس پی استفاده نکنند تا از خطرات احتمالی ویروس  های جدید نیز در امان باشند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674967