پرونده سروهای کهنسال نوغاب پسکوه قاین در استان خراسان جنوبی در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از معاونت میراث فرهنگی؛ پرونده پیشنهاد ثبت سروهای کهنسال نوغاب پسکوه قاین در جلسه کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی مورد تایید کارشناسان قرار گرفت و در فهرست آثار طبیعی- ملی ثبت شد.

زهرا رضایی ملکوتی کارشناس ثبت میراث طبیعی استان خراسان جنوبی در این خصوص گفت: در فاصله 5/1 کیلومتری از مرکز روستای نوغاب پسکوه سه سرو کهنسال بسیار زیبا وجود دارد که از فاصله دور قابل مشاهده اند. این درختان در شکل ظاهری سالم بنظر رسيده و کاملا" شاداب هستند.

او گفت: مردم در گذشته علاوه بر برگزاری مراسم مذهبی خاص در پای این درختان هر هفته چهارشنبه ها به این منطقه می آمدند و نذری می پختند همچنین ایام عزاداری ماه محرم از شاخه و برگ های این درختان جهت بستن عَلَم استفاده می کردند.

به گفته ملکوتی، همچنین وجود 2 امامزاده در روستاهای مجاور روستای نوغاب پسکوه باعث شده در طول سال به ويژه در ماه هاي محرم و صفر، فصل تابستان و تعطيلات نوروز این روستا پذيراي کاروان هاي سياحتي و زيارتي از مسافران و گردشگران باشد که این افراد پس از زیارت امامزاده ها در حسينيه روستای نوغاب پسکوه اسکان مي يابند و برای دیدن درختان سرو به این منطقه سفر می کنند.

او گفت: اين درختان کهنسال به لحاظ وضعيت ظاهري کاملا" شاداب و سبز مي باشد و تاج پوشش زيباي آنها به همراه قطور بودن تنه و وجود فضاي باز در اطراف آن موجب شده است تا از جاده دسترسی قابل مشاهده باشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحیم IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    1 0
    حالا این کهنسال یعنی چند سال