خاوران؛قلب تئاتر کشور می شود/افتتاح بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران

بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه ای کشور در جنوب تهران افتتاح خواهد شد.این مرکز همه امکانات را برای گروه‌های تئاتری در خود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داریوش ارجمند بازیگر تئاتر و سینمای کشورمان با تاکید براینکه اقدام شهرداری تهران در احداث مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در منطقه جنوب تهران گامی موثر در راستای توزیع عادلانه امکانات به شمار می آید، گفت: شهرداری تهران در ساخت فضاهای فرهنگی خوش درخشیده است.

ارجمند با اشاره به اینکه شهرداری تهران در مباحث سخت افزاری فرهنگی از جمله ساخت سالنهای تئاتر و پردیسهای هنری خوش درخشیده است، گفت: در حقیقت مدیریت شهری تهران کاری را که باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهد به تنهایی و یک تنه انجام داده است.

وی ادامه داد: امیدواریم در بخش نرم افزاری نیز به مانند سخت افزار ورود جدی داشته باشد و بتواند هنرمندان و افراد فرهیخته هنری را جذب مرکز تئاتر حرفه ای خاوران کرده و منطقه جنوب شهر را نیز از این چهره ها در راستای تولیدات هنری بهره مند کند.

این بازیگر سرشناس سینمای ایران با اشاره به اینکه باید اهمیت هنر تئاتر نیز برای شهروندان در مدارس و مراکز هنری تبیین شود، گفت: شهرداری تهران با اطلاع رسانی و آموزش می توانند منجر به افزایش علاقه مندان به هنر تئاتر شود.

او با اشاره به اینکه فعالیتهای هنری نیازمند صرف هزینه های زیادی است، گفت: راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در منطقه جنوب شهر نشان می دهد که مدیریت شهری به شهروندان مناطق محروم توجه داشته و در پی توزیع امکانات و فضاهای فرهنگی به صورت عادلانه در سطح پایتخت است.

بر اساس این گزارش عملیات احداث  مرکز تئاتر حرفه ای خاوران مطابق با استانداردهای جهانی در زمینی به مساحت 27 هزار و 960مترمربع و با زیربنای 18 هزار و 182 مترمربع به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

این مجموعه فرهنگی و هنری بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که  به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است.مرکز تئاتر حرفه ای خاوران قبلا دست سازمان فرهنگی هنری شهرداری بود که متاسفانه به دلیل اینکه این سازمان پروژه را به طور رسمی از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی تحویل نگرفت افتتاح این مرکز از سال 92 تا کنون به تعویق افتاد. در نهایت قرار است شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با افتتاح این مرکز آن را به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تحویل بدهد.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی و اجرای چندین نمایش به طور همزمان را دارد و همچنین دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتراست و اجرای کنسرت های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالنهای تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکانهایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه های فروش محصولات فرهنگی از دیگر شاخصه های این مرکز به شمار می آید.

 

5858

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =