جمع‌آوری بازی‌های رایانه‌ای خارجی از بازار ایران، موضوعی است که چندی پیش در رسانه‌ها مطرح شد و نگرانی برخی کاربران بازی‌های رایانه‌های در ایران را به دنبال داشت که ممکن است دیگر نتوانند از بازی‌های روز دنیا استفاده کنند اما این تنها یک برداشت اشتباه از یک خبر است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای «حسن کریمی قدوسی» قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در همین راستا تاکید کرد که قرار نیست بازی‌های رایانه‌ای خارجی از سطح بازار جمع‌آوری شوند.

کریمی قدوسی گفت: ساماندهی بازار بازی در ایران به معنای جمع‌آوری بازی‌های خارجی نیست. هدف؛ جمع‌آوری بازی‌هایی است که به‌صورت قاچاق و زیرزمینی در بازار عرضه می‌شوند. در نتیجه قرار نیست مخاطبان را از دست‌یابی به بازی‌های خارجی محروم کنیم.

قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد: امروزه تمام کشورها حتی کشورهای همسایه از جمله امارات متحده عربی، کنترل کاملی بر روی بازار بازی خود دارند و همین مسئله به آنها کمک کرده تا بتوانند بازاری جهانی و با رعایت کپی‌رایت داشته باشند. اگر بخواهیم روزی در ایران بازاری جهانی داشته باشیم، اولین قدم این است که کنترل کاملی بر روی بازار داشته و کانال‌های انتشار را قانونی کنیم.

لازم به یادآوری است در حال حاضر تنها محصولی که بیشترین ضرر را از عرضه قاچاق متحمل می‌شود، بازی‌های رایانه‌ای است و در سال‌های گذشته بازار رسانه‌هایی همچون موسیقی و فیلم به طور نسبی سامان‌دهی شده که این مهم باعث بهبود وضعیت بازار برای فعالان آن عرصه‌ها شده است.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    30 0
    قيمت بازي هاي اصل به پول ما ميشه حدود ٢٠٠ هزار تومن و در هر كجاي دنيا اون چيزي كه باعث ميشه كسي بابتش پول بده استفاده از حالت multi player و ديگر مزيت هاشه كه اولين پيش نيازش يك اينترنت خوبه كه شما بتونيد مثل بقيه ادم هاي دنيا از اين امكانات استفاده كنيد كه تو كشور ما بدبختانه هنوز از نت غارنشين ها استفاده ميكنه
    • مهدی EU ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
      14 0
      5 دقیقه بخوای آنلاین بازی کنی تو ایران 100 بار لگ می زنه و حجم تموم می شه.. خخخخ
  • جیم جارموش A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    19 0
    بر فرض هم که جمع کنید اون کسی که اهل بازی حرفه ای باشه از هزاران راه دیگه میره تهیه میکنه . به هر دلیلی هم بخواهید سورس بازی رو مودیفای یا سانسور کنید با مشکل فروش مواجه خواهید شد چون باز هم گیمر های حرفه از این نسخه ها استفاده نخواهند کرد.من نمیدونم بعضی از آقایان چه اصراری دارند که هر چیزی را تحت کنترل خودشون در بیارن.
    • بازی ساز A1 ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
      3 0
      علت کاملا" مشخص است. اول ممنوعش می کنند میریزن جمع می کنن بعد میگن بیایید مجوز بگیرید. بعد بایت مجوز هر شرکت که داره گیم کپی می فروشه سالانه 500 میلیون تومان دریافت می کنند. الان داره دقیقا" این اتفاق در بنیاد ملی بازیهای رایانه ایی می افتد و سالانه میلیاردها تومان بابت مجوز دادن به بازیهایی که کپی هستند و کرک شده درآمد آقایان است. جالب اینجاست که این بنیاد در اساسنامه یک شرکت خصوصی است این یعنی اینکه هیچ نظارتی بر این درآمدها نیست.