اسقبال گسترده از تاکسی‌های خودران گوگل: ۵۰ هزار سفر در هفته

تاکسی‌های رباتیک ویمو که زیرشاخهٔ گوگل است، توانسته‌اند بیش از یک‌میلیون سفر را در سه ایالت آمریکا با موفقیت انجام دهند. این موفقیت چشم‌گیر که متناظر با ۵۰هزار سفر در هفته است، گام مهمی برای گذار به خدمات مسافربری آنلاین به شمار می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین، ویمو، استارتاپ متعلق به آلفابت (شرکت مادر گوگل) اعلام کرده است که درحال‌حاضر هر هفته بیش از ۵۰ هزار سفر را در سه شهر فینیکس، سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس انجام می‌دهد. تاکسی خودران Waymo One در بخش‌هایی از این شهرها شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

به نقل از زومیت، ثبت ۵۰ هزار سفر هفتگی در وِیمو متناظر با میانگین ۳۰۰ درخواست در ساعت یا پنج درخواست در هر دقیقه است. ویمو می‌گوید که تاکنون بیش از یک‌میلیون سفرِ بدون راننده در سه‌شهر نام‌برده به همراه «آستین» در تگزاس انجام داده است؛ هرچند که درحال‌حاضر سرویس محدودی به اعضای انتخابی در شهر آستین ارائه می‌دهد.

اسقبال گسترده از تاکسی‌های خودران گوگل: ۵۰ هزار سفر در هفته

ویمو در بیانیهٔ رسمی خود می‌گوید: «ما افراد مختلفی را می‌بینیم که بدون نگرانی، از تاکسی‌های خودران برای سفر استفاده می‌کنند. رانندگی کاملاً خودران اکنون به واقعیت تبدیل شده و بسیاری از مردم آن را در حمل‌ونقل روزانه به گزینه‌های دیگر ترجیح می‌دهند».

دردسرهای رانندگی خودران

در ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) گذشته، ۶ دستگاه خودرو Waymo One به دلیل وجود مخروطی روی خط‌کشی وسط جاده، تردد سایر خودروها را در یکی از بزرگراه‌های سان‌فرانسیسکو مسدود کردند. اتفاق‌های این‌چنینی تاکنون بارها رخ داده‌اند.

در حادثهٔ دیگر که اوایل ۲۰۲۴ اتفاق افتاد، دو تاکسی رباتیک ویمو در شهر فینیکس به‌طور اتفاقی با فاصلهٔ چند دقیقه به وانت بکسل‌شده‌ای برخورد کردند؛ زیرا نرم‌افزار آن‌ها حرکت‌های بعدی وانت را اشتباه پیش‌بینی کرده بود. پس از حادثه، ویمو به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام داد تا مشکل را برطرف و از وقوع اتفاقات مشابه جلوگیری کند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =