شما نظر بدهید/ با توجه به تصویب تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا، اقدام مناسب ما چگونه بایدباشد؟

همانگونه که انتظار می رفت سنای آمریکا با 99 رأی موافق طرح تمدید تحریم های ایران به مدت ده سال دیگر را که پیشتر در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود تصویب و برای امضاء رئیس جمهور امریکا به کاخ سفید ارسال کرد.

این طرح که درواقع همان قانون داماتو است که در زمان بیل کلینتون علیه کشورما به تصویب رسید به احتمال زیاد توسط باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا نیز امضاء خواهد شد.

اگرچه براساس سند برجام این اقدام ـ تمدید تحریم های قدیمی که ارتباطی با موضوع هسته ای ندارند ـ نقض برجام محسوب نمی شود اما از نظر ایران، این اقدام مخالف با روح برجام است و دولت بعدی ایالات متحده آمریکا می تواند بندهایی از آن را که براساس برجام توسط دولت اوباما تعلیق شده است را مجددا به حالت اول بازگردند.

رهبر معظم انقلاب پیش تر و نیز وزارت امور خارجه و برخی دیگر از مسئولان نظام  تاکید کرده اند که ایران تمدید تحریم ها را نقض برجام قلمداد کرده و واکنش نشان خواهد داد.

در این بین این سوال مطرح است که واکنش جمهوری اسلامی ایران به این اقدام آمریکا باید چگونه باشد؟

شما می توانید نظرات خود را به صورت کامنت در پایین همین مطلب منتشر کنید


4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 118
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید فخرآبادی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    با تشکر از این نظرخواهی عاقلانه. همه مردم کشور باید نظر بدهند و بهترین راه را برای واکنش نشان دادن پیشنهاد کنند و مقامات کشور به نظر مردم اهمیت بدهند. یک نکته را فراموش نکنید که قرار نیست ما نقض برجام کنیم. یعنی واکنش ما باید عاقلانه باشد. رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند که ایران تمدید تحریم ها را نقض برجام قلمداد کرده و واکنش مقتضی را نشان خواهد داد، ایشان نفرموده اند که ایران برجام را نقض می کند. گفته اند واکنش مقتضی. ایشان هوشمندانه از کلمات استفاده می کنند اما دلواپسان اصلا متوجه نمی شوندو در استفاده از واژه ها که هرکدام یک بار معنایی دارد درست رفتار نمی کنند. ما نباید ناقض برجام باشیم. باید کاری کنیم امریکا خودش متهم به نقض برجام شود.
    • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      فضا سازی رسانه ای خیلی مهمه. باید تیم هایی درست کنیم حتی بهشون پول بدیم که به نفع ما در توئیتر و اینستا گرام و فیس بوک مطلب بنویسن. متاسفانه دلواپسا حتی طرفدارای ما در امریکا رو هم وادار به سکوت کردن. اصلا اینا چی می گن؟ یه عده ای رو باید داشته باشیم صدای ما رو برسونن به دنیا اگه ما نتونیم جا بندازیم که امریکا ناقض برجام بوده اونا با در دست داشتن رسانه ها ما رو ناقض معرفی می کنن و دوباره روز از نو روزی از نو
    • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      تحریم های داماتو هیچ ارتباطی با برجام نداره. تیم ما فقط موظف بودن درباره هسته ای با امریکا مذاکره کنند. داماتو به خاطر تروریسم و حقوق بشر هست.
    • بی نام A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      184 4
      ما ملت در هر وضیعت چه تحریم چه غیر تحریم به دهن صاف شدن عادت کرده ایم
    • امیر تبریز اوغلی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      39 23
      احسنت به نظر من ما باید حسن رفتار و اخلاق خودمون رو نشون بدیم.. و مابقی سرمایهع های کشور رو هم بتن ریزی کنیم. تا دلواپسان سنگ روی یخ شوند..... و امریکا و غرب هم برجام رو نقض نمیکنن. ما برای این دوران پسا برجام و پسا تحریم خیلی زحمت کشیدیم
    • زاخاروف IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      108 8
      چیزی که برای من عجیبه، اینه که چرا ما دقیقا شکل روابطی رو که با دولت انگلستان، از بعد بعد انقلاب ایجاد کردیم رو برای آمریکا بوجود نمیاریم؟ مگه نه اینه در طول تاریخ روابط بین الملل ایران اثر خبث طینت انگلستان به مراتب واضح تر و عینی تر دیده شده، ولی الان با وجود تمامی ریسک های موجود روابط ایران و انگلستان، اگه کاملا دوستانه هم نباشه، خصومت آمیز نیست و حتی روابط اقتصادی نیز با این کشور نیز برقراره؟ آیا این گزاره صحیح و منطقی بنظر نمیاد که تنها عامل متفق القول بودن مجلسین آمریکا در اعمال تحریم های جدید، سد کردن راه های تعامل سیاسی و اقتصادی برای طرف آمریکایی در مقابل رقبای اروپایی اونها پس از توافق برجام است؟
    • حسن IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      16 14
      ما باید بیاموزیم که به دنیا احترام بگذاریم و با شعار و فحاشی و آتش زدن پرچم و مرگ گفتن بر این و آن نمیتوان در این دنیا با آرامش و زندگی کرد. تجربه چهل سال گذشته نشان میدهد که یا ظهور عصر ارتباطات باید با دنیا تعامل داشت. ما باید تجدید نظر کلی کنیم و رفتارمان را با دنیا تغییر دهیم.
    • بی نام A1 ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      11 12
      تمدید این تحریمها هیچ ارتباطی با توافق هسته ای و برجام ندارد...و نقض توافق نامه نیست.....اما سوالی که وجود دارد این است که چرا در دنیا فقط ایران و کره شمالی تحریم می شوند ؟ ایا همه سیاستهای ما در این 38 سال درست بوده و هست ؟
    • مهدی A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      10 3
      اگر دولت همگام با مردم باشد و بفکر مردم با تلاش همین مردم می تواند تحریم ها را بی اثر کند ما نیروهای زیادی داریم از نظر علمی و اقتصادی و......اجازه ندهید مردم مستضعف زیر فشار ها خرد شوند این کشور مال مستضعفینه.برید و ببینید مردم چطور زندگی می کنند نیم کیلو برنج می خرند توانایی خرید گوشت ندارند کجای کارید مسئولین
    • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      25 8
      واقعیت اینه که من یک جوان 31 ساله ام با مدرک فوق لیسانس از یکی از بهترین دانشگاههای ایران که از صبح زود تا بوق سگ تو یه شرکت برای ماهی یک و چهارصد جون میکنم که نصفشم برای اجاره ی یه اطاق دود میشه میره هواا. تنها چیزی که میتونم بگم اینه که خسته ام واقعا خسته و خدا همتونو لعنت کنه، از تندروهای داخلی گرفته تا دزدای بیت المال؛ اینم بگم که من هیچ مشکلی با اقدامات آمریکا ندارم اون ابرقدرته و ابرقدرت باید اعمال قدرت بکنه وگرنه با یه کشور جهان سومی مثل ما هیچ فرقی نداره.
  • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    فقط می دونم که امریکایی ها دنبال این هستند که ما رو عصبی کنن تا ما نقض برجام کنیم. اونوقت دوباره علیه ما اجماع سازی می کنند. الان اگر امریکا برجام را نقض کند به نفع ما خواهد بود چون اروپایی ها دیگر امریکا را در تحریم علیه ما همراهی نخواهند کرد. پس بهتر است ما اجازه ندهیم دلواپسان هیجانی شوند و کارهای نامتعارف بکنند مثل بالارفتن از دیوار سفارت عربستان چون واقعا همه چیز داشت به نفع ما پیش می رفت اما انها با این بی خردی همه چیز را مجدد به ضرر ما و به نفع عربستان تغییر دادند.
  • مریم IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    این خشنودی و شور و مسرتی که در برخی افراد و جریان ها از احتمال برهم خوردن برجام مشاهده می شود، حیرت آور است
    • علی A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      این تحریم قابل اجرا نیست و تنها از نظر سیاسی مهم است
  • منورالفکر غربگرا زادگان IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    این برجام از اولش هم چیز بی خودی بود و نشون دهنده نفوذ غربگراها در ایران بود ما با تحریم ها دوام می اوردیم و تا حالا هم بمب هسته ای من رو درست کرده بودیم. فقط عقب افتادیم.
    • بی نام A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      7 7
      مگه ما داشتیم بمب درست میکردیم ؟ همه سران نظام بارها گفتن ما به دنبال ساختن بمب نبودیم و حتی رهبر بمب هسته ای رو حرام دونستن پس چرا هنوز دلواپسانمون فکر میکنن ما داشتیم بمب میساختیم و اگه برجام امضا نشده بود تا حالا بهش رسیده بودیم
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    به نظرم باید خرید بوئینگ رو تحریم کنیم، فقط ایرباس بخریم و یا گرو کشی کنیم بگیم اگه می خواید ما بوئینگ بخریم باید این تحریم برداشته بشه و یا در دولت بعدی بندهای مرتبط با برجام به مدت ده سال تعلیق بشه
    • بی نام RO ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      46 3
      من كه فقط بويينگ سوار ميشم بابا ولمون كنيد خداوكيلي يه عمر داريم بازي ميخوريم
    • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      4 0
      درود ، آقا کلا ما بوئنگ سوار نمیشیم بوینگ یا بویےنگـ چمیدونم همی که ایشون گفت
    • عطا A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
      2 0
      یادمه دوستان یه تحلیلی شبیه این داشتن که نفت ایران تحریم شه ما هم گرو کشی میکنیم و نفت نمیفروشیم قیمت نفت تا پانصد دلار بالا میره و غرب به زانو در میاد اما اوضاع طوری شد که گرفتن سهم بازار شده اوجه موفقیتمون.
  • oo A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    33 64
    ایمیل بزنیم فضاسازی کنیم
  • عرشیا A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    رفتار ما باید کاملا مبتنی بر تعقل و فراغ از عصبیتهای مورد دلخواه دلواپسان وطنی و اونور ابی باشد ،هرچند هنوز معتقدم که هیچ اتفاق تازه ای نیفتاده .فقط دلواپسان کاسب تحریم دارند از اب گل الود ماهی بگیرند و از این نمد برای خود و جناحشان کلاهی دست و پا کنند....
  • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    145 7
    کاملا طبق منطق و عاقلانه رفتار کنیم و از واکنش احساسی دوری کنیم که هر چه بر این مملک آمد از حمله مغول و ....بر اثر واکنش احساسی حاکمان بود که بهانه دست متجاوز داد . اگر حتی امریکا بخواهد ما را تحریم کند کاری نکنیم که اجماع جهانی را همراه داشته باشد. اگر خود آنها می گویند بندهای مربوط به برجام را از تحریمها مستثنی کرده اند ما چرا باید برجام را نقض کنیم.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    یه چیزی رو میدونین مردم از این بازیها و نظرها که هیچ اهمیتی بهش نمی دن خستن حالا نظر بدیم اخرش چی تا کشوری به نام امریکا وجود داره برنامه همینه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    91 11
    باید به کمسیون نظارت بر برجام شکایت کنیم
  • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    8 3
    امیدوارم همه این مسائل جدید دوباره دلیلی برای عدم پرداختن به حقوق بشر مثل مساله حصرو زندانیان سیاسی نباشه.
  • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    3 15
    هدف آمریکا و غرب ایجاد دودستگی عمیقتر در ایران بود ،یعنی مخالف برجام و موافق برجام ، هر اقدامشان ضد ایرانی است وبر اندازی نظام است که در متون فوق این ضد و نقیضها و دشمنیهای آشکار و پنهان مشهود است پس دشمن به هدف خود رسیده تبریک به غربگراها.باختیم تمام شد که دیگه میتونه بتن قلب رآکتور را خارج کنه؟.
  • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    3 11
    ترامپ مثل احمدی نزاد می خواهد همه راه وروشهای تجربه شده بین المللی وداخلی را به هم بریزد واین بغیر از انزوای امریکا ثمره دیگری نخواهد داشت ما در ایران در هشت سال گذشته تجربه کردیم بگذار جند صباحی دلواپسها خوشحال باشند جوجه را اول پائیز می شمارند ما ان جوجه ها را موقع از تخم بیرون امدنشان می دانیم جه خواهند شد
  • محسن A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    10 5
    به نظر من اگه وزیر امور خارجه امریکا تعلیق تحریمهای هسته ایی را از این قانون اعلام کنه نقض بر جام نمی باشد . ثانیا اگه فکر میکنیم نقض بر جام اتفاق افتاده طبق برجام باید طبق سازوکار بر جام به کمیسیون مشترک مربوطه شکایت کنیم و از اون راه اقدام کنیم .هرگونه عمل یکطرفه جهت تضعیف برجام از طرف ما باعث بهانه داشتن طرف امریکایی میباشد و در نتیجه خروج احتمالی از برجام و تبعات حقوقی وبین المللی ان به گردن ایران می افتد. لازم است نمایندگان مجلس نیز از هزگونه اقدام شتاب زده و احساسی تحت تاثیر تندروهای خودی و صداو سیما که شمشیر را برای از بین بردن برجام از رو بسته ، اجتناب کنند و اجازه بدهند بزگان قوم تصمیم عقلانی در این مورد بگیرند
  • بی نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    9 27
    خبر انلاينيهاي عزيز متاسفانه فقط نظر افراد همسو با دولت رو درج كرده ايد،پس قولي كه كه آقاي روحاني اوليل براي لغو تحريمها داده بودند توهمي بيش نبوده،مقامات ما بهترين كار در مقابل اين شرارت آمريكاييها كه دست در دست وهابيهاي نادان وصهيونيصتهاي پست فطرت دارند،مقابله به مثل قاطع يعني بازگشت به برنامه هاي صلح آميز هسته اي قبل برجام بادكنكي،ميباشد،هر چقدر در مقابل اين شرارت ها منفعل وشل عكس العمل داشته باشند،پررو ميشوند و...همه با هم بر عليه استكبار جبهه واحد داشته ومطيع رهبر باشيم.هيهات من الذله
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      5 4
      چون دلواپس کمه عزیزم
  • ابوالفضل IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    13 8
    باید بگوییم این تحریم‌ها برجام را نقض نمی‌کند و هیچ اثر اجرایی ندارد و این تحریم‌ها و تحریم‌های گذشته و آینده هیچ‌کدام برجام را نقض نمی‌کند و هر صحبتی که شد فقط مصرف داخلی دارد.
  • ایرانی A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    40 7
    دلواپسان زمانی که از دیوار سفارت کشور آمریکا بالا رفتین باید فکر چنین روزی رو میکردین. 37 ساله داریم تاوان اون روز رو میدیم و خواهیم داد.
    • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      1 1
      خیلی از اون کسایی که سفارت آمریکا رو اشغال کردن رفیقای خودتونن
  • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    13 4
    تحریمها که از سال 57 تاکنون بوده اما باید آنان به تعهدات خود در قالب برجام پایبند هستند یانه؟
    • بی نام IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      7 19
      پای بند نبودند. اگر یه گربه راه دیگ کباب یه خونه ای رو کنه هیچ وقت اون راه رو یادش نمیره و تا زمانی که ترسونده نشه ادامه میده. اگر هزینه تحریمهای جدید توسط امریکا صفر باشه، منتظر تحریمهای جدید باشید
  • مهدی A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    28 6
    دشمنی با کشور تاثیر گذار و خارق العاده ای مثل آمریکا از ابتدای انقلاب بسیار اشتباه و خلاف منافع ملی بود.همانطور که شخصیت بزرگی مانند مرحوم بازرگان نیز پس از اشغال سفارت آمریکا ، دیگر تحمل اقدامات افراطی را تاب نیاورد و مسیر خود را جدا نمود.شاید بتوان تبعات اشغال سفارت آمریکا را برای کشورمان را با تبعات کشتن نمایندگان مغول مقایسه نمود.ریشه دشمنی ها به این اتفاق بر می گردد.از طرف دیگر جدایی ما از کشور آمریکا سبب به هم خوردن موازنه قدرت در خاورمیانه شده و خونریزی های امروز در سوریه،عراق،یمن و افغانستان از نتایج آن است.همچنین منطقه هم اکنون در آستانه یک جنگ بزرگ منطقه ای و یا جهانی با مرکزیت ایران و اعراب می باشد.می توان حدس زد اگر چنین جنگی حادث شود،حداقل سی سال طول خواهد کشید.
    • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      0 0
      بیچاره مردم ایران که باید چوب این اختلاف را بخورد.
    • محمد A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
      1 0
      عزیزم با کمی تحقیق متوجه میشوی که افراطی های زمان مهندس بازرگان تا دولت هاشمی همان اصلاح طلبان و جمعیت اپوزوسیون خارج نشین امروز هستند
  • غلامرضا IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    20 6
    ایسا مربوط به نقض حقوق بشر وخواندن آنچه آنها حمایت از تروریسم می نامند است و ربطی به برجام ندارد
    • بی نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      7 7
      بخشی از ایسا هسته ای است و بخشی از آن غیر هسته ای.
  • توحید IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    16 6
    باید با خویشتن داری به انجام تعهداتمان ادامه دهیم. نباید کاری کرد که بهانه به دست دولت جدید آمریکا بیفتد، که از آن به نفع خواسته خودشان برای اجماع جهانی علیه ایران استفاده کنند.
  • بی نام A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    6 21
    تنها را ه اینه که یا با عربستان مشکلاتمونو حل کنیم و یا هم برای همیشه دولت و نظام عربستان رو ساقط کنیم و بقیه نظامهای عربی رو هم مطیع خودمون کنیم. با وجود عربستان ما در منطقه روی آرامش رو نمی بینیم. این آقایون شیوخ با دلارهای نفتی‌شان دنیا رو علیه ما میشورونند. در همین قضیه برجام عربستان چقدر سنگ اندازی کرد چقدر به داعش کمک کرد همین الان هم بعید نیست پشت قضیه تمدید تحریمها پای عربستان در میون باشه
  • بی نام A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    32 2
    پیشنهاد میدم یا هیچ کاری نکنید یا اگه کاری میکنید با اکثریت 99 درصد باشه ، دقیقا مثل نمایندگان آمریکا واقعا مشکلات امروز ما بر اثر اختلاف و خودخواهی ماست
    • بی نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      11 3
      از سایت محترم خبر آنلاین تقاضا میکنم چند گزینه را از بین این نظرات انتخاب کرده و در صفحه اصلی قرار دهد تا مراجعه کنندگان نظر دهند
  • سعید RO ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    14 6
    مگه اون موقع که مذاکره میکردید نظر کسی مهم بود، که الان مهم باشه....؟
    • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      4 1
      نه بگو اون موقع که سراغ انرژی هسته ای رفتید از ما نظر خواستید؟
  • دار IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    20 7
    به جمله توجه کنیم."" تمدید تحریمهای آمریکا"" در صورتی که اصل متن این است """ قانون تمدید تحریمهای آمریکا """ همین کلمه "" قانون "" بدین معنی است که از 20 سال پیش بصورت هر 10 سال یک بار این قانون برای رآی گیری مجدد به کنگره و سنا میرود. بنابر اتفاق سررسید تاریخ تمدید این قانون زمان حال شده است. این سوال پیش میآید که اگر مثلآ 2 سال پیش این تمدید انجام شده بود والان هیچ گونه تمدیدی نداشتن چه اتفاقی می افتاد؟؟؟ در واقع هیچ . چون هیچ تآثیری بر توافقات هسته ای ندارد. ضمنآ این قانون شامل تحریم در باره حقوق بشر و هسته ای و موشکی و ... میشود. ما در خصوص مسئله هسته ای به توافق رسیده ایم و تحریمهای مربوطه لغو شده است ولی در باره دیگر تحریمها هیچ گونه مذاکره ای نداشته ایم.
    • بی نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
      8 20
      این قانون وقیقا نقض برجام است. چرا با کلمات بازی میکنید. یعنی اگر کلمه قانون نبود الان نقض برجام بود و حالا که کلمه قانون رو اورده نقض بزجام نیست. درضمن این قاونو مرتبا در سالهای بین ۱۰ سال متناسب با پرونده هسته ای امدیت شده و بخشی از تحریمهاش هسته ای است و بخشی غیر هسته ای.
    • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      3 1
      آقای دانشمند سخنرانی آقای ظریف رو لااقل گوش میکردی بعد اظهار فضل می نمودی سخنرانی خرداد ماه صراحتا گفته تمدیدش میشه نقض برجام نمیدونم والا لابد شما از آقای ظریف بیشتر اطلاع دارید
  • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    11 5
    پیشنهاد : شروع تحقیقات و اعلام رسمی ان در زمینه تجهیزات استراتژیکی که امریکا را به چالش می کشد و وادار به عکس العمل خواهد کرد جز مواردی که در بر جام دارای محدودیت است و قدمهای بعدی نیز تکمیل کردن ان طرحها با توجه به عکس العملهای طرف مقابل می باشد ...
  • محمد IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    60 9
    اگر درایت دکتر روحانی و دیپلماسی دکتر ظریف نبود . کشور دچار بحرانهای عدیده می شد و دلار 10000 توامان هم پیدا نمی شد . چرا به ملت نمی گوییم باعث و بانی تحریمها و رفتن پرونده به شورای امنیت افراطیون و دلواپسان رانت خوار بودند . فردی که گفت قطعنامه ورق پاره است کجاست؟؟؟؟؟چرا پاسخگوی اختلاسها و رانت ها و ناکارآمدیها نیست ؟؟؟
    • بی نام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      2 4
      پیش حقوقهای نجومیه پیش اختلاس صندوق فرهنگیانه پیش شیب ملایم افزایش قیمتهاست پیش دلار 4000 تومنیه پیشه لوبیای 13000 تومنیه در آخر اگه ما اورانیوم 20 نداشتیم کسی آدم حسابمون نمیکرد چه برسه بخوان مذاکره کنن سایت محترم خبرآنلاین با اینکه میدونم حرفام به مذاق شما خوش نمیاد اما خواهشا مثل نظرهای قبلی نابودش نکنید و چاپش کنید
    • مهدی A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      3 2
      همین گفتن دلار ده هزار تومانی و این حرف های کوته فکری و بی حساب شماها تورم ایجاد میکنه.مردم دارند زیر چرخ تورم و بی حساب و کتابی گرانی ها خرد میشوند اگر مردم نباشند شماها هم نیستید این مردم هستند که سرمایه انقلاب هستند نزدیکان شما ها که پول بیت المال را به یغما می برید.بخدا اگز مردم نباشند ثانیه ای امریکا و دیگران تعلل نمی کنند و این کشور را به چنگ می گیرند به داد مردم برسید نه این حرف های بیهوده
    • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      1 2
      همین جاست داره راست راست میون ما می چره و به ریشمون می خنده
  • بی نام A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    3 1
    به صدا و سیما پیشنهاد بدیم با حضور ناظرین قابل اعتماد ، نظرسنجی پیامکی برگزار کنه و هرگزینه ای که بیشترین موافق را داشت مجلس تصویب کند
  • امیر IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    1 1
    در اصل هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده. یک تحریمی که بخش بزرگ اون به دلیل توافق برجام معلق شده بود تمدید شده نه اجرایی.و عده ای سودجوی قدرت طلب از سادگی مردم سو استفاده می کنند و برای افزایش نرخ ارز و گل آلود کردن فضای نزدیک انتخابات اذهان عمومی رو مشوش می کنند و طوری در شبکه های اجتماعی به مردم القا می کنند که انگار آمریکا یک قانون و تحریم جدید و بر خلاف برجام رو تصویب کرده و وای بر شما که دلتون به برجام و این دولت خوش بود. اگر این عزیزانی که به فکر منافعشون هستند کمی هوشیار باشند متوجه میشن اینجور موارد با بی تجربگی ممکنه بازی برده رو به باخت تبدیل کنه و مثل آتش زدن سفارت عربستان جریان اعدام شیخ نمر را که در دنیا ضد عربستان بود ناگهان با ساده لوحی چند نفر تبدیل کنه به جریان ضد ایرانی و کشورشون.
  • بی نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    3 1
    کسانی که بر طبل تنش و جنگ و دشمنی میکوبند لطفا از خودشان و فرزندان و وابستگان شان مایه بگذارند زیرا آنها جیب هایشان پر از ارز است و دغدغه ای ندارند. مردم زیر بار مشکلات داخلی و اقتصادی کمرشان خم شده و از همه چیز خسته اند.جوانها هم اصلا و ابدا بچه های مظلوم دهه 60 که به جنگ عراق میرفتند نیستند.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    3 2
    هممون تو یه زندان بزرگ گیر افتادیم،همه چی ازمون دریغ شده،کافیه به صورت مردم تو خیابون نگاه کنین،غم میباره
  • بی نام A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    1 1
    نخست وحدت ملی میان ایرانیان با اندیشه های گوناگون سیاسی و اجتماعی سپس ندادن بهانه به دولت ترامپ، رعایت برجام و هم زمان شکایت به سازمان های جهانی. تلاش برای بهبود روابط با کشورهای منطقه و سایر کشورهای جهان برنامه ریزی و اجرای برنامه های قوی برای مبارزه با فساد اقتصادی و قاچاق کاهش تدریجی سود بانکی پشتیبانی از تولید ملی و نخبگان علمی در جهت تولید و نه تنها چاپ مقاله تشویق نخبگان علمی و اقتصادی بیرون از کشور برای پشتیبانی از تولید داخلی و پیشرفت اقتصادی، حتی سرمایه گذاری آن ها در سرزمینشان ایران
  • ناشناس IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    4 1
    اگر من تصمیم گیرنده بودم می اومدم یک تیم از سیاستمداران ، حقوقدانها ، نظامی ها و اقتصاددانها ایجاد می کردم و به رهبری وزیر خارجه می فرستادم تا با نمایندگان امریکا صحبت کنه تا تمام اختلافهای خودمون رو حل کنند . ما باید از تاریخ درس عبرت بگیریم نمونه اون هم مثل کوبا و کره شمالی هست...
  • بی نام RO ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    3 1
    خب میبینم که هر دم سرگرمی های متنوعی برای مردم هست خداروشکر ، راستی گفتید از اون مدیر جهادی چه خبر که خانه ی ارزان به نیازمندان می بخشید ، خدایش خیر دهد
  • ابوالفضل بخشی A1 ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    2 1
    اولا برخی ها ک حق ندارن نظر بدن چون همش به دنبال این بودن ک یکی برجام را پاره کند..پس حالا نباید نگران باشند دوما تحریم های isaدر طول همین یکسال از برجام هم لغو نشده بود و قرارم نبود بشه چون هسته ای نبوده و به دوران بیل کلینتون مربوط میشه و قرار بود طبق برجام بند های از این تحریم ها متوقف بشه ک اوباما و کری هم اینکارو کردن و بعد از این هم باید همینکارو کنند پس تصویب این طرح جدید اصلا هیچ ربطی به برجام ندارد من تعجب میکنم که متاسفانه خود دکتر ظریف و صالحی هم این رو نقض صریح برجام میدوننسوما بسیار از اقدامات دیگ بوده ک امریکا و اروپا انجام دادن پس اینکه بزنیم زیر برجام و بگیم دیگ تموم شده واقعا ساده لوحانه است برای مثال سویفت خودرو و نفت و پتروشمی و همین پیروزیه اوپک دستاوردهای برجام اند
  • بی نام A1 ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 1
    روحانی به تکلیفش عمل کرد باید تا دیر نشده بازی رو به نفع خودمون تموم کنیم.
  • بی نام A1 ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    4 1
    سکوت کنیم و به روی خود نیاوریم و شدیدا از گنده گویی که اگر تحریم کنید چنان میکنیم و... پرهیز کنیم چرا که با مدیریت بینظیر دولت قبل امریکا به درستی متوجه شده است که در صورت تحریم کردن بیشتر کشور ما از داخل متلاشی میشود.لذا همانطور که همه مسئولین میدانند به هیچ قیمتی نباید برجام از بین برود. لذا نباید حرکتی کنیم که بهانه دست امریکا بیفتد برای تحریم بیشتر.
  • امین DE ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 2
    بهترین اقدام ایستادن سر موضع و پاسخ هوشمندانه است . خیلی از دوستانی که نظر دادن یا دچار خودباختگی سیاسی بودن یا با نظرات افراطی ما رو یاد اشغال سفارت عربستان انداختند. ما باید ابتکار عمل را در دست بگیریم و نباید رفتارمان منفعلانه و واکنشی باشد . چنین چیزی اصلآ دور از انتظار نبود که اکثر سیاستمداران امریکا نظری مخالف دولت اوباما داشته باشند و باز هم شاهد چنین حرکت هایی خواهیم بود , اما اینکه ما چکار کنیم باید اول از این فرصت تبلیغاتی به نفع خودمان استفاده کنیم البته به شرطی که دلواپسهای داخلی دچار جو زدگی نشوند, دوم باید به ظرفیت داخلی تکیه کنیم . اگر روزی موفق شدیم جلوی رانت و فساد و بی مسئولیتی و بوروکراسی بازی و اتلاف و دزدی از منابع طبیعی رو بگیریم نیازی به کدخدا و توافق با او نخواهیم داش
  • بی نام A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    2 1
    باید تمام هم و غم ما درباره ایران عزیز باشد. از ماجرا جویی در سرزمین دیگران خودداری کنیم. مثلا ملت سوریه از کوچک و بزرگ ، از گدن کلفت تا سرمایه دار ، به ترکیه و سایر ممالک مرفه کوچ کردند و از حکومت موروثی اسد ، فرار کردند و کشور خود را تقدیم جلادان داعش کردند ، حال ، باید سرمایه اقتصادی و نیروی انسانی ما نباید سعی در حفظ ریشه خاندان اسد در سوریه اهتمام شود ، زیرا با این کار چند پیام زشت و ایران ستیز به دنیا ارائه می شود .
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    2 1
    برای زشت نشون دادن چهره امریکا راه های بهتری هم هست . نباید این موضوع را دستاویز کرد چون اصلا ربطی به برجام نداره . لیکن از آنجائیکه امریکا نسبت به واکنشات ما قدم پیش میزاره ، بد نیست که یکم شلوغش کنیم . البته این شلوغ کاری رو باید در سطوح بین المللی انجام دادنه برای استفاده داخلی
  • علی A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 2
    با سلام و خسته نباشید خدمت همه عزیزان فعال و دلسوز واقعا چند نظر رو خوندم ولی اگر همین چند لحظه رو اختصاص داده بودم به کارهای که وظیفم بوده و انجام میدادم به نحو احسنت و در کاری که سر رشته ندارم نظر نمیدادم یقینا دیگه نه تحریمی بود و نه کسی میخواست ما رو تحریم کنه پس بشینیم با هم دیگه همچنان نظر بدیم و شاید در حین همین نظر دادنها حادثه قطار چند روز پیش تکرار بشه
  • مهدی IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    3 1
    راه نجات ما اصلاح مدیریت داخلی و اقتصادمقاومتی وایجاد روابط بین المللی خوب با همه کشورها و رعایت قوانین سازمان ملل است وبس.لجبازی با اونا کار رو خراب تر میکنه.اگر تمام تحریم هارو بردارن ولی مدیران اجرایی فاسد و بی وجدان و دزد داشته باشیم بود ونبود تحریم ها فرقی به حال این ملت زجر کشیده و وفادار نداره.
  • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    2 1
    پرسش مزبور غلط است زیرا قانون مزبور در توافقنامه هسته ای بوده است و اجرای بخشهایی از ان که مربوط به توافق هسته ایت است متوقف شده است لذا تداوم ان هم منوط به همین شرایط خواهد بود و اثر اجرایی ندارد. همانپونه که وزیر خارجه محبوب مان گفتند
  • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    2 5
    از سرگیری فعالیتهای هسته ای و فعالیت در نیروگاه اتمی بوشهر و پایگاه نطنز و فردو به کوری چشم استکبار
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    6 1
    از کارشناس هواشناسی صدا وسیما نظر خواهی کنید
  • حسین IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    4 3
    فقط حمایت از تدبیر وامید مطمئنا راه چاره خوبی پیدا خواهند کرد مثل آقای مهندس زنگنه که با هوش وذکاوت توانست حق ایران را از بازار نفت بگیرد .
  • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    2 1
    اصلن کاری نمیتونیم انجام بدیم. فقط باید نظاره گر باشیم.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 1
    باید عاقلانه رفتار کنیم و از هر گونه حرکت تنش زا و ماجراجویی های نظامی اجتناب کنیم. روابط سیاسی را با تمامی کشورهای منطقه، از جمله حاشیه جنوبی خلیج فارس، گسترش بدیم. مشوق هایی برای سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری از اروپا، کانادا، روسیه، ژاپن، کره، چین و ... قائل شویم. برای افراد تبعه خارجی و یا دو تابعیتی در کشور آزار و اذیت ایجاد نکنیم.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    3 2
    حقوق بشر را محترم بداریم.
  • باقر بهرامی A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    4 0
    مردم ومسولین با ید با مسله بر جام با دقت وبا صبر ومعنغد به نهاد های بین المللی بر خورد کنند وبه تمام قرار داد برجام پایبند باشند واین را متوحه با شیم هدف امریکا ایر ان را مثل عراق وسورریه تبدیل کنند ما باید اگاه باشیم جلوی بر خورد های قومی ودینی را بگیریم
  • علي ورسه اي IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    6 1
    خانم رايس وقتي وزير خارجه آمريکا بود، و مسئوليت مذاکرات هسته اي را آقاي روحاني به عهده داشت، گفت: «ما مي خواستيم ايران را منزوي کنيم، ايران ما را منزوي کرد» اکنون هم دولت بايد با رايزني قوي و مذاکرات جدي با روسيه، چين، هند و کشورهاي اروپايي، کاري کند که در موضوع برجام، باز هم آمريکا منزوي شود معلوم است که آمريکا هرگز از اسرائيل فاصله نمي گيرد تا به ما نزديک شود. تا ما با اسرائيل مشکل داريم، آمريکا هم با ما ناسازگار و در حال خصومت است.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    2 1
    بدبختیو مشکلات و گرونی اش ما مردمه
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    2 1
    باید اجازه بدهیم عقلا کار را پیش ببرند مثلا پارسال عده ای بی عقل مورد حمایت بعضی محافل به بهانه اعتراض به اعدام شیخ نمر ریختند سفارت عربستان را اتش زدند ان وقت به جای محکوم شدن عربستان به خاطر جانایتش ایران در دنیا محکوم شد وخون شیخ نمر پایمال کردید الان هم اگر همانگونه بی خردانه عمل کنیم فریب بازی امریکایی ها را خورده و به جای محکوم شدن امریکا بدلیل نقض تعهداتش ما مجازات خواهیم شد
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    3 2
    این نوع تحریم ربطی به برجام نداره....قرار هم نبوده این نوع تحریم ها به زودی برداشته شود..ولی مسئله اینجاست که کشور ایران اگر با هزاران نوع تحریم مواجه شود اگر مسئول دزد و رانت خوار نداشته باشد باز هم مردم به راحتی می توانند زندگی کنند.فقط کافی است کمی به ارقام نجومی اختلاس اعلام شده و اعلام نشده در دوره های گذشته داشته باشیم تا ببینیم با تقسیم آن بین 80 میلیون ایرانی و یا ورود در چرخه اقتصادی هیچ مشکل حادی ایجاد نمی گردد..فقط می توانم برای مردم کشور خودم غمگین باشم که بین یک کشمکش غیر عاقلانه دو طرفه گیر افتاده اند...هیچ وقت یادم نمی رود که چگونه مادرم به علت دیر رسیدن یک وسیله پزشکی در تیر ماه گذشته به آسانی درگذشت.دلیلش هم فقط تحریم نبود.ماندن زیاد در گمرک بود
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    6 0
    مطمئن باشید دولت ترامپ روسیه و چین گریز است و ما در شورای امنیت این 2 را مثل همیشه داریم و مقداری از تکنولوژی نظامیمون را از این راه تأمین خواهیم کرد. اما کشور ما با این سیستم فرسوده حمل و نقل و صنعت نیاز به بازسازی دارد. دعوای ما بین اروپا و امریکا و بهم زدن رابطه اروپا و اسرائیل مثل همبشه باید رأس سیستهای وزارت خارجه باشد. رفع تنش بین کشورهای حاشیه خلیج فارس منجمله امارات قطر و کویت میبایست از اولویتها باشد تا دشمناتمان را به حد اقل برسانیم. حال که نماینده افغانها هم در کلیپی برایمان خط و نشان میکشد یعنی ما دور خودمانرا پر از دشمن کرده ایم ما میتوانیم صبح دست دوستی دهیم اما شب کار انسانی خودمان را در قبال یمن و غیرو انجام بدیم تا ملت ایران هزینه کمتری بدهند, کمبود دلار یعنی اقتصاد مقاومتی.
  • علی IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 2
    عمل ما باید مطابق توافقاتمان باشد اما منفعل بودن در مقابل گرگ تیزدندان نتیجه اش معلوم است باید مطابق قوانین و توافقات عمل کرد و توافقات هم اجازه مقابله بمثل قاطع را می دهد ای کاش بعضی از دوستان دلخوش کن به آمریکا نتابجه تجربه مهم برجام را با دقت بیشتری مطالعه کنند البته مخالفان برجام هم باید مطابق منافع ملی دراز مدت عمل نموده و عجله نکنند عجله از همه بد است همانطور که از مذاکره کنندگان خودب کشورمان هم بد بود و متأسفانه عجله آن روز نتایج بد امروز را به دنبال داشت. نکته آخر اینکه باید هماهنگی بین جناح ها و وحدت را در مقابل دشمن و رقیب حفظ کرد همانطور که دشمن نیز با وحدت عمل نموده و با رأی و نظر اجماع کامل اقدام به تمدید تحریم ضد ایرانی نموده است.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    2 2
    برجام تنها راه حل خروج ایران از بن بست اقتصادیه
  • بی نام DE ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 1
    ما در ايران خودمان دقيقا متوجه شديم وقتى كار را به كادان ميسپاريم فوتبال ملى نه تنها تو منطقه بلكه تو دنيا غوغا ميكنيم. كشور فعلا دست خبره هاست اجازه دهيم بامتانت تعقل ،اين قفل را هم بازكنند.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 11
    ظاهراً دوستان از تاریخ این کشور اطلاعی ندارند و نمی دونن که کسانی که اولین بار از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند همان دوستان اصلاح طلب امروز بودند که البته از کار خودشان هم نادم شدند پس اگه بخواهیم بگوییم اولین دلواپسان چه کسانی بودند دوستان اصلاح طلب امروز ما هستند مانند امثال خانم ابتکار و ... که صاحب مدیریت ابتکاری رفع آلودگی هوا نیز می باشند بعد من نمی دونم اگه شما واقعاً ایرانی هستنید و به انقلاب خودتون پایبند همان حرف امام بزرگوار کافی است که آمریکا شیطان بزرگ است من نمی دونم چرا بعضی ها اینقدر آویزون آمریکا هستند و دست از سر این کدخدا بر نمی دارند بابا یک بار هم که شده به حرف رهبر گوش کنید و از خارج ناامید شید و از توانمندیهای داخلی و یا همان روش اقتصاد مقاومتی استفاده کنید
  • سلام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 3
    یه بدبخت چند سال پیش میگفت تحریمها کاغذ پاره ی بیش نیست،چه بلاها که بر سرش نیاوردند ولی الان چون دوستان عضو فیس بوک و... هستند و ادبیات عوض شده میگن تحریمها اثر اجرایی نداره.شماها هم براش به به چه چه میکنید.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
      1 1
      یک کمی فکر هم بد نیست: اوت تحریمهایی که اون با با می گفت بد نیست از طرف سازمان ملل بود و کشور را فلج کرد. این تحریمهای امریکا که بیش از بیست ساله برقراره هم بد است و به این معنی کم اثر است که به فراگیری و وسعت تحریمهای شورای امنیت نیست. پس نباید بازی بخوریم و آن را تبدیل به تحریمهای همه جانبه سازمان ملل کنیم.
  • رضا A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 7
    ضمن تشکر از تلاش تیم هسته ای ایران،آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست اگه داماتور خلاف برجامه ایران باید پاسخ مقتضی به این اقدام بده
  • بی IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    12 2
    واقعا ما چه انتظاری از آمریکا داریم شب تا صبح فکرمون حرفمون و کلاممون دشمنی آمریکاست شعارمون مرگ آمریکاست خودمون و بذاریم جای آمریکا کسی با کشور ما این کارو بکنه چیکار میکنیم.بهتره تو رفتار خودمون تجدید نظر بکنیم . مطمئن باشید کسانی که به ریشه ی اختلافات و دشمنی ها دامن میزنند به فکر منافع خودشون هستن نه ملت . چرا بقیه ی کشورهایی که با آمریکا متحد هستند الان جزء کشورهای صنعتی دنیا هستن؟ نمونش کره جنوبی ژاپن و کشور دیگه ای که علیه آمریکاست کره شمالیه .یه سری شعار یادمون دادن که حالا داریم با عقب موندگی تاوانش رو میدیم .چقدر شعار چقدر دشمنی چقدر عوام فریبی بسه دیگه . مسئولین کمی هم به فکر ملت خودشون باشن .
  • حزب الهی A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 4
    کشور ما با تحریم یا بدون تحریم از نظر اقتصادی تورم بالایی داره و وجود برجام دلار زیر سه هزار تومان نزدیک چهار هزار تومان شد و کالاهای اساسی مردم هر روز گرانتر میشود.کشور ما باید روی نیروهای خلاق خود سرمایه گذاری کند تا به خودکفایی برسد در تمام مسایل.امریکا و دیگر کشورها فقط بفکر منافع خود بوده و هستند
  • حرف حساب A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    8 0
    ما ملت چه تحریم باشیم چه نباشیم همون ملت بد بخت هستیم.
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    6 0
    پاسخ مناسب میخواید ؟ مگه غیر از اینه که با زیر پا گذاشتن پرچم آمریکا و اسرائیل داریم اونا رو نابود میکنیم؟ با مرگ بر آمریکا گفتن هم داریم اونا رو گوش مالی میدیم خدای نکرده اصلا داریم سر خودمون و مردم کلاه نمیزاریم اصلا خب ما هم مثل آمریکا تحریمشون کنیم تا فلج بشن اینقدر تحریمشون کنیم تا بمیرن بلاخره ما یه ابرقدرت منطقه ای هستیم و کلی محصولات رنگ و وارنگ داریم که تمام کشورهای دنیا دارن واسش سر و دست میشکونن جواب قاطع ما یه تحریم فلج کننده علیه این شیطان بزرگه هر شیطان دیگه ای هم ما رو تحریم کرد ما هم تحریمش کنیم
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    6 2
    من کارشناس سیاسی نیستیم که بگم عملکرد متقابل ما باید چگونه باشد از اولش هم داخل این سیاست بازیها نبودم من و خانومم یه بچه داریم که اندازه خدا دوستش داریم میخواهیم چند صباحی که تو این دنیا هستیم با ارامش زندگی کنیم و شاد باشیم بعدش هم بمیریم و برگردیم پیش معبود به اندازه کافی تو این گرانیها و جنگ و جدلها اعصابمون خورد هست ولی یک چیزی رو خوب میدونم اینکه نمیشه با یک دنیا در افتاد سیاست اسمش روشه باید با دنیا کنار اومد تا کارت راه بیفته ایران اگر حتی پنج تاکشور دوست داشت این بلاها سرش نمیومد متاسفانه دوستهامون یا کشورها حقیر سیاه پوستها هستن یا روسیه که در طول تاریخ همیشه ضررش به ایران رسیده کشورهای قدرتمندی مثل همین ترکیه که بغل گوشمون هستن میتونستن برای ایران دوست خوبی باشن و حمایتش کنن
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    8 5
    باید به امریکا حمله نظامی کنیم
    • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      4 2
      شما خوبی؟
    • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      6 2
      حتما بررسی میشه تا حالا هیشکی چنین پیشنهادی نداده بود فک کنم اولین و اخرین نفری باشی که اینو گفتی ایول
    • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      3 0
      تکبیر
  • محمود A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 3
    باسلام بایستی به دور از پاسخگویی شتابزده و هیجانی و از همان راه های پیش بینی شده در توافق ، اقدام شود در این صورت مطمئناً ایران در کنار 15 و در مقابل امریکا پیروز خواهد شد و بهانه به دست آنها نخواهد داد و از طریق یک رفتار بین المللی به اهدافش خواهد رسید. در این موضوع ایران قطعاً برنده خواهد بود. با سپاس
  • قشقایی IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    4 1
    فعلا صبر ،بعد افزایش وتعامل با دوستان وکشورهای صاحب نفوذ در جهان واعتماد به مردم خودمان و ازادی بیشتر جهت ورود تکنولوژی روز جهان به کشور و تقویت لابی قوی در محافل بین المللی وپرهیز از جنگ وگفتار ناپخته که پیامد منفی داشته باشد
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    4 6
    باید نظر رهبری مد نظر باشد. در ضمن باید کل برجام و در نظر بگیریم. از این 6 کشور تنها آمریکا داره بد عهدی میکنه ، ولی بقیه کشورها بد کاراشونو انجام ندادن. باید باز هم از در دیپلماسی واردشویم. یادمو نره پیامبر هم با کفار قریش مذاکره کرد.
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    14 2
    ازدیوار سفارت بالا میرید و دیپلماتها را گروگان میگیرید و برای خودتون کف میزنید.روی موشک شعارمرگ براسرائیل مینویسید و توی مشهد روزشمارنابودیش را میگذارید و مدعی میشید تا 10 سال دیگه ایران فلسطین را آزاد میکنه.توی ورودی دانشگاههاتون پرچمهای آمریکا و اسرائیل را روی زمین میگذارید.توی راهپیماییهاتون سربازان مرد و زن آمریکایی را مسخره میکنید.آتش زدن پرچم هم که تفریحتون شده بعد هم انتظار دارید عکس العمل نبینید.برجام برای مسئله هسته ای بود قرار نبوده که هرکاری دلتون خواست بکنید.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    15 2
    آخه بدیش اینه اولین موشک که تو تهران بخوره دلواپسا گم میشن
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    2 0
    در سیاست همیشه بازیهایی پشت پرده است که مردم از آن بی خبرند این نظرخواهی هم شاید برای این باشه که مزه دهن مردم را بفهمند بالاخره بالایی ها که خبر از درد مردم ندارند بعد از فهمیدن نظر مردم بهتر می تونند تصمیم بگیرند چطور این ملت را خونه خراب کنند واقعا ایرانیها فکر می کنید کسی به فکر شماست ما دیگه خودمون هم به فکر همدیگر نیستیم اگه برجامها هم لغو بشن یا نشن سودش مال ما نیست و باز هم اگر برجام ها لغو بشن یا نشن ضررش همیشه به چشم مردم رفته و میره. کاملا برای آینده این کشور ناامیدم چون می بینم که از داخل بیشتر داریم خودمون را نابود می کنیم در حقیقت دشمن بیرونی بیشتر شبیه یک توهمه تا وقتی که خودمون با هم کنار نمی یاییم.
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    24 1
    از آنجا که ما ابرقدرت جهانی هستیم باید آمریکا را هم تهدید نظامی و هم تهدید اقتصادی کنیم و به سفارت خانه های همه کشورهایی که با این کشور رابطه دارند شبانه حمله کنیم و آنجا را با خاک یکسان کنیم البته از آنجایی که همه دنیا با این آمریکای ضعیف و زیر دست رابطه دیپلماتیک دارند به نظرم باید به هر چه سفارت خانه در تهران است هر چه زودتر حمله کنیم البته اول از دیوارشان بالا برویم و پرچم هایشان را هم با تمام قوا لگدمال کرده و بعد آتش بزنیم.
    • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      7 1
      ایران ابرقدرت جهانی حتما ساحل عاج هم ابرقدرت منطقه ای و بورکینافاسو هم قدرتیه واسه خودش توهم زدی یا البته من خودم هم گاها با خبر انلاین شوخی میکنم فک کنم تو هم شوخی کردی
  • بی نام A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    4 3
    وقتى جنگ شد. تازه مى فهميد چه خيانتى شده.
  • بی نام A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    3 2
    به اين ميگن آش نخورده و دهن سوخته
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    5 8
    تحریم تحریم تحریم نشانه ضعف کشوری است که اقدام به استفاده ازحربه تحریم می کنه پس ما باید توجه داشته باشیم که تحریم کشوری ثروتمند مثل ایران بی فایده است به شرط آنکه مردم ودولت دست در دست هم بدون شعار وتعارف واقعا"شروع به فعالیت مجدانه در راستای عظمت ایران اسلامی در جهان باشد فراموش نکنیم که گذشتگان ما بدون امکانات فعلی امپراطوریهای قدرتمندی در جهان آن روز که نامی از کشور آمریکا نبود تشکیل داده بودند.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
      2 0
      خخخخخخ
  • احسان A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    2 0
    بهتر است تصمیم عجولانه گرفته نشود واحساساتی عمل نگرد دواگر از طرف ایران واکنش نشان داده شود حتی کشورهای مذاکره کننده اروپایی نیز عکس العملی در برابر دفاع از برجام را از دست میدهند این پروسه زمان نیاز دارد تا به حالت عادی بر گردد .گروههای داخلی مخالف برجام بیشتر محرک هستند
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    14 0
    آنگونه که ما تا حالا فهمیدیم بزرگترین عامل مشکلات و گرفتاری ها و فقر گسترده و درآمد پایین مردم که صدای همه را در آورده دزدان داخلی و اختلاس گران هستند که ثروت کلان ملی را میدزدند و به یغما میبرند. پس دنبال این که همه تقصیرها را گردن یک کشور خارجی از جمله امریکا بیندازید نباشید.تا این دزدان هستند چه تحریم باشیم و چه نباشیم وضع مردم فرقی نمیکند.
    • بهرام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
      9 0
      بهترین پاسخ رو شما دادی درود به شرفت دوست عزیز
  • احمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    2 17
    متعجبم از این که تمام مسئولین مملکتی اصول گرا و اصلاح طلب اعلام میدارند برجام نقض شده لیکن در اظهار نظر های بالا یکسری از هموطنان اظهار نظر می کنن که این تحریم ربطی به برجام نداره، به هر حال گوش ندادن به توصیه رهبری این انتظار هم میرفت / به نظرم نباید در بحث انرژی هسته ای کوچکترین عقب نشینی را می داشتیم باید شروع مجدد را داشته باشیم
    • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
      13 1
      کجای کاری شما؟..وضع اقتصادی مملکت در وضعیت خرابی هستش، اونوقت چیو باید شروع کنیم؟
  • حسين A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 1
    خب معلومه، پرچم بسوزونيم، دندان شكن ترين پاسخ ممكن در جوابش هم ممكنه چهار تا تحريم ديگه بشيم كه اقتصادمون كامل فلج بشه، كه البته مهم نيست ما اول پرچم را سوزونديم
  • مهدی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 1
    برجام یک تعهد بین المللی است و باید کارشناسان حقوق بین الملل بررسی وپاسخ صریح و روشن به مردم بدهند که ایا نقضی صورت گرفته است یا خیر ... وجنبه های احساسی آن فقط کاربرد داخلی دارد ...........
  • علی A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    3 0
    مرگ بر آمریکا...الی یوم القیامه