چه خودروهایی به نمایشگاه تهران آمدند؟

نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در حالی دیروز آغاز به کار کرد که در میان انبوهی از خودروها که برندهای مختلف رونمایی و ارائه کردند، خودروهای چینی قدرت‌نمایی می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امسال دومین دوره‌ای است که نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب برگزار می‌شود. این در شرایطی است که سال گذشته پس از 11 سال نمایشگاه خودرو به تهران بازگشته بود و انتظار می‌رفت پس از این مدت، نمایشگاه خودرو تهران بتواند برندهای بزرگ خودروسازی را جذب خود کند. اما آنچه که به طور محسوس در نمایشگاه خودنمایی می کند، حضور پرقدرت چینی‌ها همچون نمایشگاه قبلی است و شرکت‌های چینی با رونمایی از تازه‌ترین خودروهای خود، سعی در فروش بیشتر محصولات خود دارند.

در این میان، بازدیدکنندگان نمایشگاه علاقه‌مند هستند،تازه‌ترین خودروهای روز دنیا، اروپایی و آسیایی را ببینند، اما در مقابل هر غرفه‌ای که می‌ایستند، بیشتر خودروهای چینی را مشاهده می کنند.

خودرویی که مثل جواهر می‌درخشید
اگرچه چینی‌ها حضور پررنگی در نمایشگاه خودرو دارند، اما خودروهای فرانسوی و آلمانی نیز در میان خودروها، رخ‌نمایی قابل توجهی دارند؛ به خصوص یک خودرو که محصول شرکت پژو به نام پژواگزالت است و بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود کشانده است. این خودرو به‌گونه‌ای که جواهر را نگهداری می کنند، یک محافظ شیشه‌ای در اطراف خود دارد و اطراف آن، محافظانی گذاشته شده است. گفته می‌شود این محافظان شبانه‌روز کنار این خودرو حضور دارند.

مدل مفهومی اگزالت در سال ۲۰۱۴ و به‌صورت رندر گرافیکی رونمایی شده است. اما طرح نهایی این خودرو، در نمایشگاه خودروی تهران، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. اگزالت نخستین بار در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش گذاشته شد و حالا دو نسخه از آن در جهان وجود دارد که یکی از آنها به رنگ آبی در شوروم شانزلیزه پژو در معرض بازدید قرار داده شده و دیگری اکنون در تهران می‌درخشد.

فرمول یک مشهور رنو
یکی از نکات دیگر قابل توجه نمایشگاه بین‌المللی خودرو امسال، حضور خودرو فرمول یک مشهور رنو است. خودروی مسابقه‌ای رنو (فرمول يك 2017) با نام اختصاری «R.S.17» هم شناخته می‌شود. اين خودرو نسبت به نمونه‌ قبلی يعنی R.S.16 عريض و طويل‌تر است.

تازه‌وارد هندی در نمایشگاه
در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، سه خودرو ایکس‌یووی٥٠٠، کی‌یو‌وی ١٠٠ و پیکاپ اسکورپیو ماهیندرا نیز عرضه شده است. بنا به قراردادی که صورت گرفته، قرار شده عظیم خودرو همه محصولات ماهیندرا را در ایران تولید کند. 

علاالدين بروجردی، رييس كميسيون امنيت ملی مجلس در مراسم رونمايی از اين خودروها اظهار اميدواری كرد كه «اين خودرو به كشورهای توسعه‌يافته صادر شود. در توليد اين خودروها بايد استاندارد حفظ و ارتقا يابد و هرچه سريع‌تر نسبت به داخلی‌سازی آنها نيز اقدام شود.»

پراوین شاه، مشاور ارشد گروه ماهیندرا نیز با اشاره به اینکه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و هند طی 2 دهه گذشته همواره رو به رشد بوده، تصریح کرده است: «حجم معاملات تجاری بین دو کشور از مرز 9 میلیارد یورو در سال 2016 عبور کرده است.»

 پراوین شاه با بیان اینکه بازار ایران برای ما بازار استراتژیکی است، عنوان کرده است: «از آنجایی که این بازار به دنبال خودروهایی با دوام و مقرون به صرفه است، این فرصت مناسبی  برای ما است تا محصولات با کیفیت خود را معرفی کنیم که در این راستا، آخرین نسخه از محصولات خود شامل XUV500 بنزینی با گیربکس اتوماتیک و برترین تکنولوژی‌ها و امکانات رفاهی و مشخصات فنی متناسب با هر نوع از جاده‌ها، KUV100 بنزینی با طراحی کم نظیر و جسورانه یک Compact SUV و نسل جدید وانت های دیزلی توربو شارژ با گیربکس دستی 6 دنده ای و قابلیت بکسل 2.5 تنی را رونمایی می‌کنیم.»

 به گفته وی، «فروش این محصولات از ژوییه 2018 به بعد آغاز خواهد شد و ما همواره در تلاش برای آغاز تولید این محصولات با عمق ساخت داخل بالا در ایران هستیم.»

بنز نیز آمد
در این میان، پس از غیبت مرسدس بنز در نمایشگاه سال گذشته در تهران، امسال مرسدس بنز با 6 خودرو در دومین نمایشگاه خودرو تهران حاضر شد. این خودروها شامل مدل «E200» در سه رنگ مختلف، مدل «C200» و دو خودرو کلاسیک «280S» می‌شوند. مدل E200، از تمام بنزهايی كه پيش‌تر به بازار عرضه شده، يك سر و گردن بالاتر است.

دو شاسی‌بلند آلمانی در راه بازار ایران
BX7 و BX5 نیز دو شاسی‌بلند آلمانی است که در راه بازار ایران خواهند بود.

بورگوارد با رونمایی این دو محصول خود به اتوشو تهران آمده است. تام انلیکر، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت خودروسازی بورگوارد گفته است: «ما معتقدیم ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودروهای ما همان‌طور که مورد علاقه بسیاری از مشتریان در نمایشگاه‌های سرتاسر دنیا از دوبی تا فرانکفورت قرار گرفته است، خواهد توانست طیف وسیعی از مخاطبان ایرانی را نیز به خود جذب کند.»

به گفته وی، «خودروهای ما انتظارات تعداد زیادی از مشتریان ایرانی را برآورده خواهند کرد.»

رخ‌نمایی تایوانی‌ها
در نمایشگاه امسال، خودروهای تایوانی نیز دیده می‌شود. U5 و U6 دو خودروی برند لوکسژن بودند که در دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران رونمایی شدند. لوکسژن U6 با توجه به قیمت‌های جهانی و شرایط فعلی بازار ایران احتمالا در بازه قیمتی بین 120 تا 150 میلیون تومان وارد بازار ایران خواهد شد.

خودرو دست‌ساز ایرانی
نخستین خودرو جی‌تی دست‌ساز ایرانی نیز همزمان با برپایی دومین نمایشگاه خودرو تهران برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.

این خودرو که به همت یک مبتکر ایرانی طراحی و ساخته شده است، از موتور ۲۱۰ اسب بخاری با حجم ۱۸۰۰ سی‌سی برخوردار بوده و قادر است شتاب صفر تاصد کمتر از چهار ثانیه را ثبت کند.

این خودرو که دارای بیشینه سرعت در محدوده ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

۶ خودروی جدید چینی
شرکت خودروسازی بایک چین نیز با مجموعه‎ای از خودروهای جدید به نمایشگاه تهران آمد. بایک از 6 خودرو جدید در کلاس‎های شاسی‎بلند فول‌سایز، کراس‌اوور، سوپر مینی و سدان پرده پرداشت.

مدیرعامل اجرایی بایک در ایران در جریان نشست مطبوعاتی این برند در نمایشگاه خودرو تهران ضمن خرسندی از همکاری با ایران به عنوان بزرگترین شرکت این خودروساز در خاورمیانه، گفت: «بدون شک به دنبال گسترش فعالیت های خود در ایران و توسعه خط تولید محصولاتمان در ایران هستیم و امیدواریم که تا سال آینده سه محصول دیگر را به خط تولیدمان در شهر گلپایگان بیاوریم.»

به گفته وی، «شرکت بایک امسال در لیست 500 شرکت برتر دنیا در جایگاه 137 قرار گرفت و به دنبال ارتقای جایگاه خود به واسطه‎ی شراکت با ایران هستیم و امیدواریم بتوانیم تا سال 2020 میلادی ایران را به عنوان مرکز خدمات رسانی بایک در خاورمیانه معرفی کنیم.»

ولوو FH16 به بازار ایران رسید
در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، از ولووFH16 نیز رونمایی شد. ولووFH16 که عنوان قوی‌ترین کامیون کشنده ایران را یدک می‌کشد، مجهز به موتور ۶ سیلندر با قدرت ۷۵۰ اسب بخار و استاندارد آلایندگی یورو ۵ است.

این محصول مجهز به قویترین گیربکس اتوماتیک l-shift در محصولات کشنده، با تحمل گشتاورد ۳۵۰۰ نیوتن متر است که دارای هر دو حالت تعویض دنده بصورت دستی و هوشمند است. این محصول جدید ولوو، قادر به حمل بیش از ۲۰۰ تن بار در شرایط آفرود است.

فرزند کوچک چانگان در تهران
در میان تمامی خودروهای موجود برای نمایش، هاچبک سفیدرنگی بنام بِنی (Benni) توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند؛ یک سوپرمینی شهری که از چند ماه پیش زمزمه‌هایی پیرامون عرضه آن به‌جای پراید شنیده می‌شود و برای سومین بار است که در ایران به نمایش عموم درمی‌آید.

بِنی درواقع همان «چانا بنی» است که بیش از 9 سال پیش قرار بود توسط شرکت بُن‌رو راهی بازار کشور شود، اما بنا به دلایلی این اتفاق هرگز رخ نداد.

نمایش نخستین محصول سایپاسیتروئن
در نمایشگاه خودرو تهران از C3، نخستین محصول سایپاسیتروئن نیز رونمایی شد. این خودرو دارای طولی معادل 3990 میلی‌متر بوده و ارتفاعی برابر با 1457 میلی‌متر دارد و به موتور توربو شارژ ۱۶۰۰ سی‌سی که توانایی تولید ۱۶3 اسب بخار را دارد نیز مجهز است.  این خودرو قدرت قابل توجه توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک در اختیار چرخ‌های جلو قرار می‌گیرد و با توجه به ابعاد جمع و جور خودرو می تواند شتابی قابل توجه را برای آن تامین کند.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا US ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    3 1
    حسرت بدل از دنیا خواهیم رفت با این وضع درآمد و کسب و کار و این اجحافی که این خودرواندازهای وطنی با رانت و انحصار و مافیا در حق این ملت کردند.